صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۳۸۷۵۸

سازمان ملل: سوئیس دیگر میزبان مذاکرات صلح سوریه نخواهد بود

نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرده که مذاکرات صلح سوریه دیگر در سوئیس برگزار نخواهد شد.

سوئیس دیگر میزبان مذاکرات صلح سوریه نخواهد بود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به نقل آسوشیتدپرس، «گیر پدرسن»، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد که مذاکرات بین دولت و معارضین سوری که قرار بود در ۲۵ ژوئیه در ژنو آغاز شود، دیگر امکان برگزاری در مکان اعلام شده قبلی در سوئیس را ندارد.

در این ارتباط به نقل از «دولت «بشار اسد»، رئیس جمهور سوریه اعلام شده است که دولت سوئیس، دولت بی طرف نیست و از تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به عنوان متحد مهم دمشق حمایت می‌کند و از همین رو دولت سوریه با برگزاری مذاکرات در سوئیس مخالف است.

این خبر را «گیر پدرسن»، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده و گفته است که دور نهم مذاکرات بازنگری قانون اساسی سوریه در حال حاضر برگزار نمی‌شود. پدرسن در عین حال خواستار ادامه دیپلماسی سازنده در سوریه شد و گفت: به تعامل با همه طرف‌ها ادامه خواهم داد و در آینده اطلاعات بیشتری را اعلام خواهم کرد.

نقشه راه سازمان ملل برای صلح در سوریه در سال ۲۰۱۲ توسط نمایندگان سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا، ترکیه و هر پنج عضو دائم شورای امنیت از جمله روسیه تصویب شد و این نقشه راه در گام اول خواستار تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه است.

در کنفرانس صلح سوریه به میزبانی روسیه در ژانویه ۲۰۱۸، برای تشکیل کمیته‌ای ۱۵۰ نفره جهت تهیه پیش نویس قانون اساسی جدید توافق بدست آمد و سپس یک نهاد کوچک‌تر با ۴۵ عضو، تهیه پیش نویس اصلی قانون اساسی سوریه را پیگیری می‌کند. این نهاد ۴۵ نفره شامل ۱۵ عضو از دولت، معارضان و جامعه مدنی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات