صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۳۸۸۵۱

چگونه چراغ تولید در هپکو روشن ماند؟/ فرق می‌کند چه‌کسی رئیس‌جمهور باشد

واحد تولیدی؛ صنعتی هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 با قیمتی بالغ بر 740 میلیارد ریال به بخش خصوصی واگذار شد و سرمایه‌گذار جدید فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرد. مشکلات این واحد تولیدی یک سال بعد از خصوصی‌سازی و فروش ماشین‌آلات تولیدی آغاز شد اما به‌دلیل مراودات اقتصادی و مشکلات در واردات قطعات اولیه نمود چندانی نداشت تا اینکه از سال 1392 مشکلات این واحد تولیدی نمایان شد.
بلاتکلیفی وضعیت مالکیت شرکت هپکو، فقدان نقدینگی و نبودمواد اولیه مورد نیاز برای تولید، انباشت دیون، فساد مالی و واردات کالا‌های مشابه تولید داخلی از مهم‌‌ترین مشکلات شرکت هپکو در دوران دولت حسن روحانی بوده است.
نکته مهم در جریان حوادث هپکو همراهی "ابراهیم رئیسی" رئیس وقت دستگاه قضا با کارگران استان مرکزی به‌ویژه دو شرکت هپکو و آذرآب بود به‌طوری که پس از اعتراض‌هایی که در سال 96 و 97 داشتند با احکام قضایی روبه‌رو شدند که مداخله و دستور ویژه آیت الله رئیسی سبب شد پرونده بار دیگر با دقت و جدیت بیشتری به جریان بیفتد و درنهایت نیز ضمن تبرئه کارگران آذرآب و هپکو در حکمی که باعث خوشحالی کارگران بود برای نخستین بار یک مدیرعامل در هپکو محکوم شد.
اما روز جمعه 31 تیرماه 1401 در حالی استان مرکزی میزبان "ابراهیم رئیسی" رئیس دولت سیزدهم است که وضعیت کارگران هپکو به‌فاصله حدود 3 سال از سفر قبلی وی در کسوت رئیس دستگاه قضا به استان مرکزی و پیگیری‌های صورت‌گرفته‌اش بسیار متفاوت از قبل است و این روزها چراغ تولید در هپکو روشن است و کارگران تمام اتفاقات مثبت را در گروی پیگیری و دستورات ابراهیم رئیسی می‌دانند.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات