صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۳۹۹۴۷
بیانات امام خامنه‌ای در مراسم عزاداری اربعین حسینی با حضور دانشجویان

هیئت پایگاه تبیین

خیلی خرسندم و خدای متعال را شاکرم که این جلسه نورانی و بابرکت را یک بار دیگر در این حسینیه دیدیم و از آن فیض بردیم[...]

خیلی خرسندم و خدای متعال را شاکرم که این جلسه نورانی و بابرکت را یک بار دیگر در این حسینیه دیدیم و از آن فیض بردیم. دل‌های پاک و صاف شما، دل‌های روشن شما کیفیت می‌دهد به دعا و به نصیحت و به موعظه و به مرثیه‌خوانی و همه چیز. اصل قضیه دل است؛ دل روشن و پاک که بحمدالله منشأ و منبعش شماها هستید. این قاری محترم خوش‌سلیقگی به خرج دادند، این آیه را برای‌مان خواندند: انهُم فتیَةٌ آمَنوا برَبهم وَ زدناهُم هُدًى. ان‌شاءالله شماها مصداق این آیه‌ شریفه باشید: «جوان‌هایی که ایمان آوردند، ایمان در دل آنها راسخ شد و به همین جهت هم خدای متعال هدایتش را بر آنها افزایش داد.» سعی کنیم این جوری باشیم.
اربعین، پرچم سربلند حسین‌بن‌علی(ع) است. [مراسم] اربعین امسال از همه سال، از همه‌ سال‌ها، از همه‌ دوران تاریخ، باشکوه‌تر و معظم‌تر انجام گرفت. حقاً و انصافاً باید گفت حادثه‌ اربعین، این پیاده‌روی، این حضور همگانی مردم مسلمان، یک پدیده‌ معجزه‌گون و معجزه‌آساست. این یک چیز طبیعی نیست. با هیچ تربیتی، با هیچ تدبیری، با هیچ دستی، با هیچ سیاستی امکان نداشت و امکان ندارد یک چنین حادثه‌ای پیش بیاید؛ این فقط دست خداست.
خب، این مژده است. این برای من و شما مژده و بشارت است. پیداست که دست خدای متعال در حال اقدام برای پیشرفت داعیه‌ اسلام‌خواهی و اسلام‌گرایی است و پرچم اسلام اهل ‌بیت را روزبه‌روز خدای متعال دارد بلندتر می‌کند. این نشانه‌ آن است که راه پیش روی ما راه روشنی است، ان‌شاءالله راه پیمودنی است.
من به شما جوان‌های عزیز توصیه می‌کنم قدر هیئت‌های‌تان را بدانید. من همیشه به جوان‌ها می‌گویم قدر جوانی‌تان را بدانید؛ این امروز هم هست. قدر جوانی را بدانید، اما قدر این هیئت‌ها را بدانید. این هیئت‌ها گنجینه است؛ حقیقتاً گنجینه‌ معتبر و باارزشی است. هیئت حسینی به معنای یاد و تبیین است. هم یاد است، هم تبیین است. یعنی هیئت باید این جور باشد: هم یاد را زنده کند، هم پایگاه و مرکز تبیین باشد. این برای امروز ما لازم است. شما می‌دانید؛ رهزنانی هستند که نمی‌پسندند امثال حرکت شما جوان‌ها را؛ رهزنانی هستند که نمی‌پسندند حادثه‌ای مثل حادثه‌ اربعین بین نجف و کربلا را؛ نمی‌پسندند این حضور پرشور و شورانگیز مردم را؛ [لذا] مشغول تلاشند، مشغول کارند.
باید دل‌ها آماده باشد و همه‌ ما پای کار باشیم. هر کسی وظیفه‌ای دارد، من هم وظیفه‌ای دارم، شما هم وظیفه‌ای دارید، مسئولین محترم کشور هم وظایفی دارند؛ هر کس وظیفه‌ای دارد. سعی کنید جای خودتان را، وظیفه‌ خودتان را مشخص کنید برای خودتان؛ بدانید که چه کار باید بکنید.
به نظر من، این دو جمله‌ حیاتی و اساسی و جاودانی قرآن که «وَ تَواصَوا بالحَق وَ تَواصَوا بالصبر»، برای ما همیشه دستورالعمل است و امروز بیش از همیشه. تواصی به حق یادتان نرود؛ تواصی به صبر یادتان نرود. صبر یعنی پایداری، یعنی ایستادگی، یعنی خسته نشدن، یعنی خود را در بن‌بست ندیدن؛ این معنای صبر است. راه حق را بروید، دیگران را هم به راه حق بکشانید. کوشش کنید؛ بچه‌های مؤمن، مسلمان، علاقه‌مند، هیئتی و به معنای واقعی کلمه قرآنی و اسلامی سعی کنند در محیط دانشگاه، در محیط‌های گوناگون تأثیر بگذارند، محیط را به همان رنگی که خودشان به آن معتقد هستندـ به راه خداـ منور کنند و ملون کنند و این تواصی بر شما لازم است، برای ما لازم است. امروز، هم به حق تواصی کنید، هم به صبر. نگذارید محیط، محیط خسته‌ای بشود، محیط از کارافتاده‌ای بشود.
از خداوند متعال برای همه‌ شما توفیق طلب می‌کنم. از برادران و خواهرانی که به خاطر وضعیت بیماری و کرونا و امثال اینها و محدودیت‌هایی که وجود دارد، نتوانستیم بیشتر از جمع حاضر در این حسینیه اجتماع آماده کنیم معذرت می‌خواهم و به همه‌ آنها سلام می‌رسانم و به همه‌ کسانی که به من اظهار لطف کردند و از دور سلام رساندند، من هم به آنها سلام می‌کنم و توفیقات‌شان را از خدا مسئلت می‌‌کنم.
ان‌شاءالله روح مطهر امام از من و شما راضی باشد؛ ارواح مطهر شهدا از ما راضی باشند؛ روح مطهر اباعبدالله‌الحسین(ع) از ما راضی باشد و قلب مقدس امام زمان‌مان(عج) از ما راضی باشد

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات