سیاسی >>  سیاسی >> گزارش سیاسی
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۴۰۸۹۷

چرا به هر خبرنگاری انگ جاسوسی می زنید؟!

این افراد در دوران اصلاحات در روزنامه‌ها و مجلات همشهری دوره اصلاحات‌،زن روز،نشاط،آفتاب یزد،همبستگی، ایران، چلچراغ، شهروند امروز، تهران تایمز، شرق، اعتماد، هم‌میهن، بهار، وقایع اتفاقیه و بسیاری دیگر از نشریات مشغول به کار بوده‌اند و پس از چندی به شکل کامل جذب این رسانه‌ها شدند.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

اولا: هیچکس نگفته است همه خبرنگاران جاسوس هستند زیرا الان حدود 12هزار خبرنگار در کشور فعالیت می کنند و همین روزنامه ها،مجلات و شبکه های تلویزیونی و حتی کانال های متعدد خبری مملو از خبرنگار است و سالها در این شغل شریف مشغول فعالیت هستند.ثانیا: منظور از جاسوسان خبرنگار، کسانی است که تحت نظر سازمانهای جاسوسی غرب اعم از سیا،موساد و ام آی سیکس آموزش دیده اند و در تولید محتوای فرایندی و سوژه ای ،با لحاظ کردن منافع غرب باعث ایجاد اغتشاش و ناامنی و هدررفت سرمایه های کشور می شوند.ثالثا:در عمل ثابت شده است که کسانی بیشترین خبرنگارانی که به استخدام رسانه های غربی، عبری و سعودی در آمده اند افرادی بوده اند که در رسانه هایشان بیشترین تخریب را علیه نظام و ناامید کردن مردم داشته اند؛رسانه‌های اصلاح‌طلب در سال‌های اخیر یکی از کانون‌های اصلی پرورش و تربیت پادوهای رسانه‌ای برای شبکه‌ها و رسانه‌های ضدایرانی بوده‌اند که با وطن‌فروشی به استخدام بی‌بی‌سی فارسی‌، صدای آمریکا، من وتو‌، رادیو فردا، ایران اینترنشنال‌، ایندیپندنت فارسی و... درآمدند و در حال حاضر برای این شبکه‌های معاند فعالیت می‌کنند.چرا به هر خبرنگاری انگ جاسوس می دهید؟این افراد در دوران اصلاحات در روزنامه‌ها و مجلات همشهری دوره اصلاحات‌،زن روز،نشاط،آفتاب یزد،همبستگی، ایران، چلچراغ، شهروند امروز، تهران تایمز، شرق، اعتماد، هم‌میهن، بهار،سلام، وقایع اتفاقیه و بسیاری دیگر از نشریات مشغول به کار بوده‌اند و پس از چندی به شکل کامل جذب این رسانه‌ها شدند. آنها در زمانی که در ایران به سر می برند با فعالیت های ساختار شکنانه در پوشش خبرنگار و روزنامه نگار در پی رزومه‌‌سازی برای حضور در رسانه‌های معاند بودند و حتی مسوولین همان وقت وزارت ارشاد که اکنون در انگلیس هستند ، در مورد نصایح نظام به خبرنگاران خاطی اعلام موضع می کرد و به صراحت می گفت که نباید مانع از فعالیت آزادانه خبرنگاران و رسانه ها شد.

لیست این وطن فروش ها روز به روز طولانی تر می شود اما مسوولین رسانه ها به جای موضع گیری علیه فعالیت های خارج از عرف آنها به انتقاد از نظام می پردازند :

  1. «مسعود بهنود» یکی از این روزنامه‌نگاران فراری است که طی سال‌های گذشته در پوشش خبرنگار، مجری یا فعال رسانه‌ای مهم‌‌ترین نقش در اجرای پروژه جنگ روانی دشمن در ایران هراسی، هجمه به فرهنگ، هویت و اعتقادات مردم ایران و کودتای رنگی علیه نظام جمهوری اسلامی داشته است. او در سال 1376 در روزنامه «جامعه» به‌عنوان اولین روزنامه منتسب به جریان اصلاح‌طلب شروع به فعالیت کرد. این نشریه به‌دفعات به نشر اکاذیب و اتهام‌زنی به ارکان حاکمیت پرداخت. تشویش اذهان عمومی، انتشار اخبار محرمانه، افترا و توهین نسبت به نیروهای مسلح و مقامات نظامی، نشر اکاذیب، توهین و حمله به مقدسات مذهبی و مسئولان نظام، اشاعه و ترویج فرهنگ غرب، اشاعه فحشا و درج مطالب خلاف عفت عمومی و توهین و افترا به قوه قضائیه ازجمله اتهامات این روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی بود. این روزنامه اصلاح‌طلب در تیرماه 1377 توقیف شد.دو روز بعد از توقیف روزنامه جامعه، روزنامه دیگری به نام توس توسط همین کادر آغاز به‌کار کرد که در شماره اوّل خود تیتر بزرگ «توس در خدمت جامعه» را چاپ کرد. این کادر که مسعود بهنود نیز جزو آنان بود، نشریات زنجیره‌ای اصلاح‌طلب را راه‌اندازی کردند. نکته قابل‌تأمل این‌جاست که تعداد قابل‌توجهی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران شاغل در رسانه‌های معاند و ضدانقلاب، توسط اشخاصی همچون مسعود بهنود شناسایی و برای سرویس‌دهی به رسانه‌های حامی تحریم و تجزیه و آشوب در ایران هدایت شده‌اند. برخی نیز با همکاری وی جذب رسانه‌های ضدانقلاب شده‌اند.همچنین در سال‌های گذشته تعدادی از فعالین رسانه‌ای در داخل با خیانت به مردم کشورشان به استخدام بی‌بی‌سی فارسی درآمدند و در نقش پادوهای ملکه انگلیس، در این شبکه ضدایرانی مشغول به کار شدند که «دروازه ورود» این خبرنگاران تجدیدنظرطلب به شبکه رسانه‌های فارسی زبان بیگانه «بهنود» بوده است.
    چرا به هر خبرنگاری انگ جاسوس می دهید؟

  2. چرا به هر خبرنگاری انگ جاسوس می دهید؟«مجتبی واحدی» دیگر قلم فروش فراری اصلاح‌طلب از اطرافیان و مشاوران مهدی کروبی محسوب می‌شد و تنها در سال 1379، همزمان با مقدمات برگزاری انتخابات مجلس ششم، با راه‌اندازی روزنامه آفتاب یزد به‌واسطه اعتماد خانواده کروبی به او، سردبیر این روزنامه شد. در دوران حضور در آفتاب یزد، با دیکتاتوری تحریریه آن روزنامه را اداره کرد وعلاوه‌بر وارد کردن بستگان بی‌تجربه خود به روزنامه، با روزنامه‌نگاران قدیمی‌تر برخوردهای بی‌ادبانه‌ای صورت داد. مجتبی واحدی حتی در همان روزی که کشور را ترک می‌کرد، سردبیر آفتاب یزد بود و تحت هیچ‌گونه تعقیب قضایی یا اطلاعاتی نبود. وی که به آمریکا پناهنده شده، می‌گوید حاضر است حتی با گروه‌های تروریستی مخالف جمهوری اسلامی مذاکره و همکاری کند.چرا به هر خبرنگاری انگ جاسوس می دهید؟
  3. «کاملیا انتخابی‌فرد» روزنامه‌نگاری را در سال ۱۳۷۱ و با مجله زن روز  آغاز کرد. گزارش‌های وی در مجلات شباب، بهار، کیهان هوایی و آیش نیر به چاپ رسیده‌است. وی در روزنامه توقیف شده زن نیز به عنوان گزارشگر ویژه مشغول به کار بوده‌است. برای اولین بار پس از انقلاب و قطع رابطه با آمریکا، وی به همراه یک گروه چهار نفره از روزنامه نگاران ایرانی به دعوت نشریه آمریکایی بوستون گلوب در سال ۱۳۷۸ به آمریکا رفت.خانم انتخابی فرد سال 1377 بعد از ایده گفتگوی تمدن ها توسط سید محمد خاتمی توسط انجمن سردبیران نیوانگلند در شرق آمریکا برای نخسیتن برنامه مشترک روزنامه نگاری بین دو کشور دعوت شد.وی بعنوان نماینده روزنامه سلام ، خانم مژگان جلالی از روزنامه ایران نیوز و محمد عطریانفر از روزنامه همشهری از مهمانان این رویداد مطبوعاتی بودند.او بعدها افشا کرد در این سفر به همراه خانم جلالی و عطریانفر در مهمانی ویژه «جورج سوروس» میلیاردر آمریکایی شرکت کردند اما خبری از یهودی تبار بودن وی نداشتند.سردبیر این روزهای رسانه سعودی ایندیپندنت فارسی نیز کار خود را در رسانه‌ای اصلاح‌طلب در ایران و در دوره اصلاحات آغاز کرد و بعدها سر از رسانه‌های بیگانه و دشمن درآورد.این خبرنگار سال 1381 در 30 سالگی نویسنده نشریه «يورايشياوی یو» شد و یکسال بعد همکاری خود با رسانه «رادیو فردا» را هم آغاز کرد .پس از خروج از ایران در خبرگزاری آسوشیتدپرس، رویترز و مجله ویلج ویس مشغول بکار بوده‌است. نوشته‌های وی در نیویورک تایمز، لوموند دیپلماتیک، الاهرام و سی ان ان به انتشار می‌رسد. کاملیا انتخابی فرد به عنوان کارشناس مسائل جهان عرب و ایران در شبکه بی‌بی‌سی فارسی، سی ام بی سی، آی ۲۴ نیوز، اسکای نیوز و شبکه العربیه و ایران اینترنشنال حاضر می‌شود.او از سال ۲۰۱۹ سردبیر روزنامهٔ ایندپندنت فارسی است. نیک‌آهنگ کوثر کاریکاتوریست نشریات زنجیره ای که سال‌هاست در کانادا اقامت دارد، مدعی شده بود انتخابی‌فرد، با استفاده از جاذبه‌های جنسی تبدیل به دامی شده بود که بسیاری از روزنامه‌نگاران پس از ارتباط نا مشروع با وی، مجبور به پذیرش شرایط خاصی می‌شدند.
  4. «علی‌اصغر رمضانپور» از کارمندان سابق بخش فارسی بی‌بی‌سی و سردبیر خبر کنونی تلویزیون سعودی و ضدایرانی ایران اینترنشنال نیز از دیگر فعالین رسانه‌ای اصلاح‌طلب و فراری است که معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد در دولت اصلاحات و رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.
  5. «حسین باستانی» دیگر خبرنگار فراری منتسب به طیف اصلاحات است که در روزنامه‌های دوم خردادی مانند جامعه، نشاط، صبح امروز، دوران، نوروز، بنیان، بیان، آینه، وقایع اتفاقیه و... نقشی کلیدی ایفا می‌کرد. باستانی در سال 78 به تیم رسانه‌ای رئیس‌جمهور دولت اصلاحات راه پیدا کرد. آنها وظیفه داشتند هرروز صبح تا قبل از ساعت هفت‌ونیم، بولتنی برای مطالعه آقای رئیس‌جمهور آماده کنند؛ بولتنی که به مرور برای هیئت دولت، رئیس مجلس و سایر چهره‌های کلیدی اصلاحات هم فرستاده می‌شد. وی هم اکنون در شبکه سلطنتی انگلیس علیه ملت خود پادویی می‌کنند.
  6. «مسیح علی‌نژاد» همکار این روزهای سازمانهای جاسوسی آمریکا و انگلیس نیز از همین روزنامه‌های طیف اصلاحات سر برآورد. خبرنگاری را از سال ۱۳۷۸ با روزنامه‌ «همبستگی» آغاز کرد و بعد از آن خبرنگار پارلمانی خبرگزاری «ایلنا» در مجلس ششم بود که به‌دلیل بی‌احترامی به قوانین و سرقت اسناد اداری محرمانه، از مجلس هفتم اخراج شد و همین امر علی‌نژاد را طعمه خوبی برای سرویس جاسوسی انگلیس قرار داد تا از وی یک جاسوس تربیت کنند و از همان زمان بود که وی به دام MI۶ افتاد. از علی‌نژاد در روزنامه‌های «شرق»، «بهار»، «وقایع اتفاقیه»، «هم‌میهن» نیز نوشته‌هایی منتشر شده است. وی در آخر به روزنامه «اعتماد ملی» ارگان رسمی حزب یکی از سران فتنه پیوست و در سیاه‌نمایی از اوضاع کشور و اهانت به مردم و رئیس‌جمهور قانونی کشور کم نگذاشت.
  7. «مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا» از متهمین اصلی پرونده ۶/۶ میلیارد یورویی پتروشیمی و متهم به مشارکت اخلال در نظام اقتصادی کشور و تحصیل مال نامشروع به مبلغ هفت میلیون دلار که سال ۹۶ از کشور متواری شده نیز مدیرمسئول خبرگزاری میراث فرهنگی و همزمان به‌عنوان دبیر سرویس پارلمانی روزنامه همبستگی مشغول به فعالیت بود. وی پیش‌تر با همکاری برخی از خبرنگاران اصلاح‌طلب این خبرگزاری را راه‌اندازی کرد و از زمان اصلاحات تا دوران دولت دهم با دولت‌های مختلف همکاری کرد. او در انتخابات مجلس ششم به‌عنوان عضو جبهه مشارکت و عضو تحریریه روزنامه صبح امروز به مدیرمسئولی «سعید حجاریان» کاندیدا شد.
  8. فریبا داوودی مهاجر‌، رکسانا صابری، نفیسه کوهنورد، فرناز قاضی زاده، اکبر گنجی، ابراهیم نبوی، فرشته قاضی، رضا حقیقت نژاد، نیک آهنگ کوثر، مانا نیستانی، امید معماریان، هوشنگ اسدی، نوشابه امیری، محمد مساعد، جمشید برزگر، اردشیر امیر ارجمند، نیما راشدان و... تنها بخشی از نام‌های منتسب به رسانه‌های جریان اصلاحات است که با وطن فروشی در قامت خبرنگار به سرویس‌های مختلف جاسوسی و بنیادهای گوناگون استعماری خدمات می‌دهند.
  9. جاسوس های جدید: عصر جمعه- ۶ آبان- بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران پیرامون حوادث اخیر در کشور منتشر شد. در بخشی از این بیانیه تصریح‌شد که برخی خبرنگاران شاغل در رسانه‌های اصلاح‌طلب در دوره‌هایی که با عنوان «جنگ ترکیبی و براندازی نرم» توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برگزارشده بود، شرکت کرده بودند. در همین رابطه در این بیانیه آمده است: «ردّ اطلاعاتی و عملیاتی تعدادی از عناصر مذکور در اغتشاشات اخیر و پیش از آن نیز مشاهده و حسب مورد اقدام مقتضی به‌عمل‌آمده است. به‌عنوان‌مثال انتشار اولین عکس از مرحومه امینی روی تخت بیمارستان توسط «ن.ح» صورت گرفتچرا به هر خبرنگاری انگ جاسوس می دهید؟ که از آموزش‌دیدگان همین دوره‌ها در خارج از کشور بود. او با استفاده از پوشش خبرنگاری از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقراریافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت‌دار پرداخت.»«ن.ح» یا همان نیلوفر حامدی، شخصی است که در ظاهر قضیه، خبرنگار روزنامه شرق است. پس از انتشار این اطلاعیه، برخی خبرنگاران منتسب به جریان اصلاح طلب با اعتراض به این بخش از بیانیه نهادهای امنیتی، مدعی شدند که نیلوفر حامدی صرفا یک خبرنگار حرفه ای است و نهادهای امنیتی، بدون دلیل برای او پرونده سازی کرده اند. نکته قابل تأمل اینجاست که پس از بازداشت این فرد، بی بی سی فارسی، اینترنشنال سعودی و دیگر رسانه های معاند به صورت ویژه به این مسئله واکنش نشان داده و خواستار آزادی وی شده اند! به نظر شما علت این بی قراری و ناآرامی رسانه های «انگلیسی-سعودی-اسرائیلی-آمریکایی» برای چیست؟چرا به هر خبرنگاری انگ جاسوس می دهید؟

    نکته نهایی:

    اندیشکده آمریکائی کاتو پیش از این در گزارشی مفصل به دولت آمریکا توصیه کرده بود که «شبکه همکار در داخل ایران» را به صورت ویژه تقویت کند.هم‌اکنون نزدیک به ۷۰ تن از خبرنگارانی که در روزنامه‌های زنجیره‌ای کار می‌کردند به آمریکا،انگلیس،فرانسه و رژیم صهیونیستی فرار کرده و در رسانه‌های فارسی‌زبان دشمن خدمت می‌کنند!چنین افراد قلم‌فروش و وطن‌فروشی در حالی به حرفه شریف روزنامه‌نگاری، کشور و مردم خود خیانت کرده‌اند که هم‌اینک خبرنگاران و روزنامه‌نگاران بسیاری، در رسانه‌های مختلف کشور متعهدانه و دلسوزانه برای بیان آلام و مشکلات جامعه خود تلاش می‌کنند.

 

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات