سیاسی >>  سیاسی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۳۸۴۷۷
بصیرت بررسی می کند:

جاسوس ها به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟

با توجه به حجم گسترده جاسوس هایی که در قالب دیپلمات،دانشجو،خبرنگار و توریست به ایران سفر کرده و شناسایی و دستگیرشده اند این سوال مطرح می شود که جاسوس های غربی و داخلی چه اهداف و اقداماتی را در ایران دنبال می کنند؟
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ فرهاد مهدوی

اخیرا سازمان اطلاعات سپاه برخی از افراد مرتبط با سفارتخانه‌های خارجی را که مشغول جاسوسی در کشورمان بوده‌اند را شناسایی و دستگیر کرده است .
با توجه به حجم گسترده جاسوس هایی که در قالب دیپلمات،دانشجو،خبرنگار و توریست به ایران سفر کرده و شناسایی و دستگیرشده اند این سوال مطرح می شود که جاسوس های غربی و داخلی چه اهداف و اقداماتی را در ایران دنبال می کنند؟

در پوشش تبادل علمی با یک دانشگاه وارد کشور می شود اما بعنوان گردشگر همزمان با یک تست موشکی به کرمان و منطقه شهداد می روند که اقدام به نمونه برداری خاک، آب، سنگ، نمک و گل نموده اند. او رئیس بخش بیولوژیکی و بیوفناوری دانشگاه کوپرنیک لهستان است که دانشگاهی مرتبط با رژیم صهیونیستی است


برای پاسخ به این سوال به گذری کوتاه داریم بر پرونده و اعترافات جاسوس هایی که از ابتدای سال 1401 تا کنون بازداشت یا حکم آنها اعلام شده است.
1: 15 تیرماه1401 سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد که این سازمان برخی از افراد مرتبط با سفارت‌خانه‌های خارجی را که به جای انجام ماموریت‌های دیپلماتیک خود، جاسوسی می‌کردند را شناسایی کرده است.این دیپلمات‌ها در حالی توسط سازمان اطلاعات سپاه شناسایی و دستگیر شده‌اند که مشغول جاسوسی و نمونه‌برداری از خاک مناطق مختلفی از کشورمان در مناطق ممنوعه بوده‌اند.یکی از افراد شناسایی شده معاون سفیر انگلیس است که با خانواده به عنوان گردشگر به کویر شهداد رفته اما آنگونه که تصاویر ثبت شده نشان می دهد، این فرد به دنبال نمونه برداری از خاک این منطقه بوده است آن هم در زمانی که یک رزمایش موشکی توسط نیروی هوافضای سپاه در آنجا در حال برگزاری بوده است.او پس از عذرخواهی از شهری که به آن سفر کرده بود اخراج می‌شود.maciej walczak دیگر فردی است که در پوشش تبادل علمی با یک دانشگاه وارد کشور می شود اما بعنوان گردشگر همزمان با یک تست موشکی به کرمان و منطقه شهداد می روند که اقدام به نمونه برداری خاک، آب، سنگ، نمک و گل نموده اند. او رئیس بخش بیولوژیکی و بیوفناوری دانشگاه کوپرنیک لهستان است که دانشگاهی مرتبط با رژیم صهیونیستی است.رونالد گشین همسر رایزن فرهنگی سفارت اتریش نیز یکی دیگر از این افراد است که به یکی از روستاهای توابع شهرستان دامغان می رود و شروع به نمونه برداری از خاک منطقه می‌کند. او پیش از این هم هنگام تصویربرداری از یکی از مناطق نظامی در تهران شناسایی می‌شود.

جاسوس ها به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟
2: ۳۱ فروردین 1401 وزارت اطلاعات سه جاسوس وابسته به موساد با حکم دستگاه قضایی دستگیر کرد؛ این افراد در انتشار اطلاعات و اسناد طبقه‌بندی شده دست داشته‌اند و به دنبال ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان بوده اند.

3:  21 اردیبهشت ماه 1401 وزارت اطلاعات دو فرد اروپایی که با هدف سوء استفاده از مطالبات به حق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات سازی جامعه وارد کشور شده بودند را شناسایی و بازداشت کرد. طبق اعلام وزارت اطلاعات، دو عنصر اصلی، از اتباع یک کشور اروپایی و سازماندهی شده توسط سرویس‌های جاسوسی، از متخصصین حرفه‌ای در زمینه‌ ایجاد شورش و بی‌ثباتی هستند که سال‌ها در چندین کشور هدف، تجربه اجرای چنین سناریو‌هایی را به مأمورین محلی خود آموزش داده بودند.

جاسوس ها به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟
4: 26 خرداد1401 وزارت اطلاعات در خبر دیگری اعلام کرد ؛ یکی از مرتبطین دو جاسوس دستگیر شده فرانسوی حین فرار از کشور بازداشت شد. وی ماموریت دامن زدن به فتنه و اغتشاش در محیط های کارگری را عهده دار بود، حین فرار از کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در واجا، بازداشت شد.فرد بازداشت شده، پیش از روز کارگر در ملاقات با دو جاسوس فرانسویِ اقداماتشان را هماهنگ کرده بود.

5: اردیبهشت 1401 احمدرضا جلالی از جاسوسانی که مشخصات دانشمندان هسته‌ای را به موساد ارائه می کرد به اعدام محکوم شد.وی با 11 مامور موساد ارتباط داشت و افسران موساد با استفاده از این اطلاعات به ترور دانشمندان هسته‌ای اقدام کردند.وی دارای اقامت موقت در سوئد بود و به خاطر ارتباطاتی که با نخبگان در درون ایران داشت ، اطلاعات ۳۰ نفر از متخصصان و نخبگان ایرانی در حوزه‌های هسته‌ای و نظامی را در اختیار سرویس موساد قرار داده است. اطلاعات وی منجر به شهادت شهیدان شهریاری و علی‌محمدی شد. اقدام دیگر وی افشای یکی از پروژه های دفاعی ایران به افسران اطلاعاتی موساد بوده است. این جاسوس در بیش از ۵۰ ملاقات با ماموران موساد حاضر شده و برای آن‌ها مبالغی را به عنوان حق الجلسه دریافت کرده است.

این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش می‌نمود.


6: 1 خرداد 1401 یک شبکه جاسوسی موساد توسط سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات شناسایی و بازداشت می شوند موساد در این مرحله با اجیر کردن اراذل و اوباش در تلاش بود تا اقدامات خرابکارانه‌ای در داخل خاک ایران داشته باشد . این شبکه با هدایت سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، اقدام به سرقت و تخریب اموال شخصی و عمومی، آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی از طریق شبکه اراذل و اوباش می‌نمود.

7: عوامل موساد به یک تیم اراذل دیگر هم ماموریت داده بودند که کارخانه تولید دستگاه کمک تنفسی بیماران کرونایی که در ایران بومی‌سازی شده بود را، آتش بزنند که این تیم هم توسط ماموران گمنام امام زمان(عج) دستگیر شدند.
در سالهای گذشته به دفعات متعدد جاسوس های محیط زیستی، جاسوس های هسته ای در دام نیروهای سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات گرفتار شده اند و کشورهای غربی در همه موارد شروع به عملیات روانی و حمایت از این جاسوس ها نموده اند اما جمهوری اسلامی ایران به صورت مستقل و فارغ از فشارهای بی مبنا این جاسوس ها را محکوم و به کیفر رسانده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات