صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۴۰۹۴۵

قالیباف: در حوادث اخیر آمریکا و شبکه جاسوسی و عوامل خرابکار آنها برنامه ویژه‌ای طراحی کرده بودند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز قوه مقننه ، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی  و ضمن تبریک روز دانش‌آموز گفت: به ارواح پاک شهدای دانش‌آموز درود می‌فرستیم؛ ایالات متحده آمریکا به عنوان تجسم استکبار جهانی در چند دهه گذشته بارها علیه اراده ملت‌ها وارد عمل شده است و از هیچ اقدامی از قبیل کودتا، تحمیل جنگ داخلی، تسلیح گروه‌های تروریستی افراط‌گرا، اشغال و تدارک انقلاب‌های فرمایشی و طراحی شده پرهیز نمی‌کند.

قالیباف: در حوادث اخیر آمریکا و شبکه جاسوسی و عوامل خرابکار آنها برنامه ویژه‌ای طراحی کرده بودند

وی با بیان اینکه آمریکا به طور ساختاری در جهان مانع از تحقق اراده ملت‌ها می‌شود، افزود: ملت ایران 4 دهه پیش از این، با انقلاب مردمی و پس از آن، با اشغال پایگاه جاسوس‌ پروری سفارت آمریکا، تصمیم گرفت تا اراده خود را بر اراده مستکبر تحمیل کند.

وی ادامه داد: ملت ایران تصمیم گرفت که دیگر شخص اول کشور گوش به فرمان فلان دیپلمات درجه دومی آمریکا نباشد و اراده‌ هیچ مستکبری نتواند خاک و استانی از  ایران را از کشور جدا کند. ایرانیان 13 آبان ماه 58 با اشغال سفارت آمریکا به جهان ثابت کردند که دوران کودتا کردن در این خاک به پایان رسیده و قدرت استکبار در برابر اراده ملت‌ها همچون پر کاهی در مقابل طوفان است.

قالیباف یادآور شد: آمریکا با اعمال تحریم علیه ملت ایران، پشتیبانی از صدام در دوران دفاع مقدس، تشکیل شبکه‌های جاسوسی و خرابکاری و ترور در ایران، حمایت از گروه‌های تروریستی با هدف بر هم زدن امنیت کشور، متحد کردن توان رسانه‌ای برای تولید اخبار دروغ علیه ایران، کارشکنی در پیشرفت‌های علمی کشور به ویژه در حوزه هسته‌ای، حمایت از رژیم قاتل صهیونیستی و حمایت از آشوب و ناامنی در کشور و بسیاری اقدامات دیگر، تلاش کرد تا به مردم جهان هشدار دهد که اگر شما هم مسیر استقلال را در پیش بگیرید باید منتظر جنگ، تحریم و تهدید باشید.

وی ادامه داد: اما این وعده الهی است که عاقبت تبهکاران و مستکبران با تمام قدرت نظامی و امنیتی و رسانه‌ای تسلیم اراده ملت‌ها خواهد شد؛ جهان بدون آمریکا جای زیباتری است.
رئیس قوه مقننه اضافه کرد: در حوادث اخیر نیز آمریکا و شبکه جاسوسی و عوامل خرابکار آنها برنامه پیچیده و ویژه‌ای طراحی کرده بودند اما این بار هم همچون گذشته در مورد ملت آگاه ایران اشتباه می‌کردند، همه مردم از جمله منتقدین و معترضین، عاشق هر وجب از خاک ایران هستند و به تحریم‌طلبان، جنگ‌افروزان و تروریست‌ها باج نخواهند داد؛ آنها مطالبات مد نظر خود را همزمان با اعلام انزجار از دخالت کودتاچیان آمریکایی پیگیری خواهند کرد و ما وظیفه داریم بستر لازم را برای شنیدن و اقدام متناسب آن فراهم کنیم تا امید دشمن برای فرصت‌طلبی را ناامید کنیم.

قالیباف یادآور شد: آمریکا می‌داند که امروز مردم جهان در آستانه رسیدن به همان آگاهی تاریخی ضداستکباری هستند که ملت ایران 4 دهه پیش به آن رسیده بود و به همین دلیل همه توان خود را برای بن‌بست نمایی در ایران اسلامی بکار گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده هم تأکید کرده‌ام، رأس مبارزه با آمریکا کار کردن و کار کردن برای مردم است، فقط شعار دادن کافی نیست و امروز هر کس باری از مشکلات مردم بردارد، مشت محکمی بر دهان آمریکا زده است و به لطف الهی مردم آزاده ایران در برابر این نقشه نیز پیروز بیرون خواهند آمد.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات