صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷  ، 
کد خبر : ۳۴۱۰۰۵

حماسه‌ای دیگر در 13 آبان رقم خورد/ مردم بار دیگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی «آری» گفتند

در تاریخ ایران اسلامی لحظاتی وجود دارد که به نماد انقلاب تبدیل شده و نه تنها با تاریخ این مملکت بلکه با روح و جان نسل های پس از خود نیز پیونده برقرار کرده است. یکی از آن وقایع و لحظات، روز 13 آبان است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ انسیه ربیعی

در تاریخ ایران اسلامی لحظاتی وجود دارد که به نماد انقلاب تبدیل شده و نه تنها با تاریخ این مملکت بلکه با روح و جان نسل‌های پس از خود نیز پیونده برقرار کرده است. یکی از آن وقایع و لحظات، روز 13 آبان است. این روز که به حق نماد مبارزه با استکبار و امپریالیسم شده، یادآور سه حادثه جداگانه در سال‌های مختلف بوده که در یک روز اتفاق افتاده است. ۱۳ آبان ۱۳۴۳ و تبعید رهبر عظیم الشان نهضت به ترکیه و آغاز نهضتی که انتهای آن به پیروزی مردم بر شاه منجر شد؛ ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و حمله مزدوران رژیم شاه به دانش‌آموزان بی‌گناه تهرانی و به خاک و خون کشیدن آنها؛ و سرانجام ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان که بساط نفوذ فیزیکی امپریالیسم آمریکایی را از این کشور برچید.

مردم بار دیگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی «آری» گفتند
حالا اما به تاریخ این مرز و بوم، حماسه دیگری در روز سیزده آبان اضافه شده است. جمعه‌ای که گذشت، جمعه حماسه‌ساز مردمی بود که پس از 50 روز اغتشاش و ناآرامی توسط محور عبری_عربی_ غربی، در برخی استان ها و کشتار مردم بیگناه در حرم مطهر احمد‌بن‌موسی در شیراز، با حضور گسترده خود در خیابان‌ها، بار دیگر مشت محکمی بر دهان استکبار زدند و در جواب فتنه‌انگیزی دشمنان، اتحاد خود را به رخ جهانیان کشیدند تا با مشت‌های گره کرده و فریاد «لبیک یا خامنه‌ای»، بار دیگر به نظام مقدس جمهوری اسلامی «آری» محکمی گفته باشند.

مردم با حضور خود، رکورد جدیدی ثبت کردند
جمعه‌ای که گذشت، روز 13 آبان و روز دانش‌آموز بود که مانند هر سال مردم به خیابان آمدند اما تصور صحنه‌ای که رقم خورد برای دنیا غیرقابل باور بود چرا که در ۴۵۰ شهرستان و ۹۰۰ شهر مردم دست به تظاهرات زدند. در همین راستا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران جمعیت حاضر در راهپیمایی پایتخت را بیش از 1 میلیون نفر برآورد کرده است. صدها هزار نفر نیز در ۳۸ شهر حاشیه تهران در محکومیت‌ آشوب‌های اخیر به خیابان‌ها آمدند همچنین اعداد و ارقام بیانگر این هستند که راهپیمایی‌های ۱۳ آبان در سراسر کشور، امسال در مقایسه با سال‌های گذشته در مقیاس وسیع‌تری برگزار شد و از یک راهپیمایی و تجمع دانش‌آموزی فراتر رفت تا جایی که بر اساس جمع‌بندی گزارش‌های آماری، حدود ۱۸ تا ۲۰ میلیون نفر در راهپیمایی ضد آمریکایی روز جمعه در ایران شرکت کرده‌اند.

ایران «گاوشیره» نخواهد شد!
اما در این میان اتفاقی در روز جمعه افتاد که بار دیگر موجب به سخره گرفتن آمریکا توسط مردم ایران شد. صبح روز جمعه به وقت ایران بود که «بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی با اذعان بر دخالت در امور داخلی ایران مدعی شد که واشنگتن «ایران را آزاد خواهد کرد» در پاسخ به این ادعای واهی سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی خود میان مردم انقلابی با کلامی قاطع و کوبنده اظهار داشت: «چند ساعت قبل مطلع شدم که رئیس‌جمهور آمریکا سخنانی را شاید از روی حواس پرتی که دارد، بر زبان آورده است، شاید اولین باری بود که این سخنان پشت تریبون رسمی بیان شد، به من خبر دادند که او گفته است بنا داریم ایران را آزاد کنیم؛ به او میگویم آقای رئیس‌جمهور ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما در نمی‌آید و ما هرگز گاو شیرده شما نخواهیم شد.»

سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم راهپیمایی روز 13 آبان در تهران

بازتاب رسانه‌های عبری_عربی_غربی از راهپیمایی 13 آبان
در این میان، رسانه‌های دنیا از انعکاس واکنش رئیس‌جمهوری کشورمان و انتشار خبر چنین اجتماعی ناگزیر شدند و حتی برخی آن را به صورت زنده پوشش دادند. نکته جالب اما محوری بود که رسانه‌های عبری_عربی_غربی در کنار این اجتماع عظیم یادآور شدند و آن تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 58 بود. حتی برخی سعی داشتند در سالروز این حماسه تاریخی آن را کوچک جلوه دهند اما حضرت امام خمینی(ره) به حق این روز را انقلاب دوم ایران نامگذاری کردند چرا که می‌دانستند به هیچ عنوان این واقعه از حافظه تاریخ ایران و جهان پاک نخواهد شد. 
در همین راستا خبرگزاری صهیونیستی «تایمز اسرائیل» در گزارشی با تیتر «ایران تجمعاتی را جهت یادآوری تسخیر سفارت آمریکا ترتیب داد» به انتشار تصاویری از راهپیمایی و سخنان سیدابراهیم رئیسی در این مراسم پرداخت.
عرب‌نیوز نیز با تیتری مشابه نوشت که راهپیمایان با در دست داشتن عروسک‌هایی از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه و محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی شعار «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» سر دادند.
خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس با انتشار تصاویری از گردهمایی مردم در تهران به نقل قول و نشر سخنان سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری کشورمان در روز 13 آبان پرداخت.
یاهونیوز با انتشار عکس‌هایی از راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان نوشت: دانش‌آموزان بنرهایی را در حمایت از حمله به سفارت آمریکا حمل کردند و پرچم ایران را به اهتزاز درآوردند.
خبرگزاری دویچه‌وله آلمان تلاش کرده برگزاری این راهپیمایی را به دولت ایران نسبت دهد و نوشته است: «دولت ایران روز جمعه، یک راهپیمایی ضد اعتراضات به راه انداخته است.»

کلام آخر
همواره در تاریخ جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر مشارکت در انتخابات، راهپیمایی نیز مشروعیت، اعتبار و مقبولیت مردمی نظام را تحت تاثیر قرار داده است. نمونه بارز آن را در 9 دی 88 نیز شاهد بودیم که پس از حضور فتنه گران در کشور، مردم با جوش و خروشی وصف ناشدنی به خیابان آمدند و مهر تاییدی بر مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی زدند. حال پس از گذشت یک دهه، بار دیگر فتنه گران با کلید واژه حجاب، ارکان نظام را مورد هدف قرار دادند تا به خیال خود از اعتبار آن بکاهند. حالا مردم در سالروز مبارزه با استکبار، با حضور میلیونی و گسترده خود، مشت محکمی بر دهان محور عبری_عربی_غربی زدند تا بار دیگر به دنیا ثابت کنند ایران و ایرانی در هر شرایطی پای ارزش های انقلاب می ایستد. مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی در سالروز مبارزه با استکبار با فریاد «مطیع امر رهبریم» خطاب به فتنه گران یادآور شدند که «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست».

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات