صبح صادق >>  پاسدار >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸  ، 
کد خبر : ۳۴۱۰۸۳
جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه تأکید کرد

جهاد تبیین برای فرزندآوری

حجت‌الاسلام والمسلمین طیبی‌فر گفت: «یکی از مصادیق جهاد تبیین، آگاهی درباره پایبندی به ولایت است. معنای پایبندی به ولایت این است که وقتی رهبر معظم انقلاب در جایی احساس خطر می‌کند[...]
پایگاه بصیرت / احسان ایرانی
حجت‌الاسلام والمسلمین طیبی‌فر گفت: «یکی از مصادیق جهاد تبیین، آگاهی درباره پایبندی به ولایت است. معنای پایبندی به ولایت این است که وقتی رهبر معظم انقلاب در جایی احساس خطر می‌کند، آن احساس خطرها برطرف شود. وقتی رهبر معظم انقلاب در خصوص آینده جمعیت کشور احساس نگرانی می‌کنند، باید موانع فرزندآوری در همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی برطرف شود.»
به گزارش خبرنگار صبح صادق، جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه در نشستی با موضوع فرزندآوری که بصورت‌ ارتباطات تصویری با دفاتر نمایندگی ولی فقیه در رده های مختلف سپاه برگزار شد، گفت:«امام خمینی(ره) در دهه ۴۰ و در خلال مبارزات علیه رژیم طاغوت، در جواب کسانی که می‌پرسیدند سربازان شما کجا هستند؟ فرمودند؛ «سربازان من در گهواره هستند.» آن زمان برخی ها نگاه تمسخرآمیزی به این جمله امام داشتند.»
وی ادامه داد: «قریب ۱۸ سال بعد از این جمله معروف ایشان، در جبهه‌های جنگ در مقابل صدام با رشادت ایستادگی کردند. سربازان امام راحل در هشت سال دفاع مقدس کاری کردند که امروز هیچ دشمنی جرئت طراحی عملیات نظامی علیه کشور ندارد. البته برای نابودی این نظام اسلامی و انقلاب توطئه می‌کنند. رژیم صهیونیستی در برابر عظمت ایران احساس عجز می‌کند. اگر عربده‌ای هم می‌زند، به سبب همین عجز اوست.»
حجت‌الاسلام طیبی‌فر تأکید کرد: «سرمایه‌گذاری دشمن روی فرزندان این نسل است. طراحی دشمن این است که اجازه ندهد فرزندانی به دنیا بیایند تا همچون فرزندان امام راحل بلایی که در گذشته بر سر صدام آورند، امروز بر سر آنها بیاورند.»
وی با اشاره به دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: «در دوران جنگ با اینکه مادران و پدران می‌دانستند امکان دارد فرزندشان شهید به خانه برگردد، او را می‌فرستادند. این نشانه ولایت‌مداری و پایبندی به انقلاب و ولایت است. در روزگار ما هم یکی از مصادیق ولایت‌مداری فرزندآوری و توکل بر خداست.»
جانشین نماینده ولی‌فقیه یکی از مصادیق توکل را فرزندآوری دانست و اظهار داشت: «توکل بر خدا یعنی اینکه خدا رزاق و روزی‌دهنده است. اگر کسی فرزند نیاورد و این گمان در ذهنش باشد که فرزند رزق و روزی‌اش را تنگ می‌کند او اعتقادش به خدا کمرنگ شده است.»
وی افزود: «از وظایف این روزهای ما این است که به صورت انفرادی یا در جلسات خانوادگی اهمیت مسئله فرزندآوری را گوشزد کنیم و اثرات مخرب آن را به مردم یادآوری کنیم. امروز این مسئله یک ضرورت و یک اعلان خطر است. اگر نبود، رهبرمعظم انقلاب نسبت به آن تأکید نداشتند.»
حجت‌الاسلام طیبی‌فر با اشاره به اینکه فرزند نیاوردن همراهی با دشمن و نابودکننده ایمان است، گفت: «فتنه عدم فرزندآوری برای نسل‌کشی ایمانی گام برداشته است. باید پایگاه‌های بسیج، حلقه‌های صالحین، حلقه‌های صادقین، نیروهای مذهبی و انقلابی و حتی تجمعات خانوادگی جلوی رشد این فتنه را با جهاد تبیین بگیرند. باید در بین مردم انگیزه‌سازی کنند.»
گفتنی است در این جلسه مسئولان و مدیران نمایندگی‌ ولی‌فقیه در رده‌های مختلف سپاه فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را در زمینه تبلیغ، ترویج و تسهیل ازدواج کارکنان و موضوع فرزندآوری ارائه دادند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات