صبح صادق >>  راهبرد >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱  ، 
کد خبر : ۳۴۱۱۴۱

حمله پرندگان خشمگین به ایران

سرویس‌های جاسوسی غربی و صهیونیستی دوره‌های «آموزش مربیان جنگ‌های ترکیبی» را برای تعداد قابل توجهی از عناصر مرتبط و از پیش نشان شده برگزار کرده‌اند و به آنها مأموریت داده‌اند[...]
وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در بیانیه تبیینی خود درباره اغتشاشات بارها به نقش رسانه‌های استکباری در دامن زدن به فتنه اشاره می‌کنند. عملکرد رسانه‌ای این جریان که به بازی پرندگان خشمگین شباهت دارد، به افکار عمومی ملت ایران حمله کرده و به دنبال پروژه نابودی کامل جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند که برخی از محورهای رسانه‌ای این بیانیه در ذیل می‌آید: 
 
آموزش جنگ‌‌های ترکیبی 
سرویس‌های جاسوسی غربی و صهیونیستی دوره‌های «آموزش مربیان جنگ‌های ترکیبی» را برای تعداد قابل توجهی از عناصر مرتبط و از پیش نشان شده برگزار کرده‌اند و به آنها مأموریت داده‌اند آموخته‌‌ها را به دیگران منتقل و بر مبنای آنها به صورت تشکیلاتی عمل کنند. ذیل این راهبرد، سرفصل‌هایی با اسامی و عناوین موجه و غالباً انسان‌دوستانه، اما در عمل پی‌جوی راهبردها و خط مشی دولت و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا هستند؛ همچون شبکه‌سازی و کمپین‌سازی در موضوعات گوناگون و از عناصر مختلف، توانمندسازی زنان، تولید بهانه‌‌های حقوق بشری علیه ایران و گزارش به مبادی تعیین شده، توانمندسازی سندیکاهای تحت امر، آموزش وجوه مختلف نافرمانی مدنی، پرورش رهبران جوانِ گوش به فرمان، کنشگری به‌اصطلاح مدنی، خبرنگاری و خبرسازی در دوره بحران، کنشگری در توسعه اجتماعی و مدنی، آموزش جنبش‌‌های برخط، آموزش امنیت ارتباطات در فضای مجازی، دوره‌های آموزش وکالت رایگان برای حمایت از همکاران پروژه‌های آمریکایی، دوره آموزش‌های حمایتی از حقوق گروه‌های منحرف جنسی، آموزش روند مدیریت فرآیند مطالبه برای تغییر قوانین، راه‌‌اندازی کلینیک‌های حقوقی با هدف القای ناکارآمدی دستگاه قضا، تعریف اقشار و نقش‌‌ها برای فعالان مدنی در چارچوب کودتاهای رنگین و پشتیبانی از اغتشاشگران خیابانی، ترویج شهروند خبرنگاری مورد نیاز آمریکا، شبکه‌سازی از عناصر مشهور، همسو و تأثیرگذار اجتماعی و... .
ردّ اطلاعاتی و عملیاتی تعدادی از عناصر مذکور در اغتشاشات اخیر و پیش از آن نیز مشاهده و حسب مورد اقدام مقتضی به عمل آمده است. برای نمونه، انتشار اولین عکس از مرحومه امینی روی تخت بیمارستان از سوی «ن.ح» صورت گرفت که از آموزش‌دیدگان همین دوره‌ها در خارج از کشور است.او در پوشش خبرنگار از اولین افرادی بود که در بیمارستان حضور و استقرار یافته، به تحریک بستگان متوفی و ارسال اخبار جهت‌دار دست زد. همچنین است اقدامات «الف.م» که با استفاده از همان پوشش با حضور فوری در شهرستان سقز، به تحریک اطرافیان مرحومه، کارگردانی برخی صحنه‌ها و انعکاس اخبار و تصاویر جهت‌‌دار از مراسم تشییع، تدفین و تجمعاتِ شکل گرفته در آن شهر مأموریت خود را انجام داد. این فرد نیز آموزش‌ دیده دوره‌های رژیم مافیایی آمریکا در کشورهای خارجی است؛ ضمن آنکه هر دو نفر نقش منابع اولیه خبرسازی برای رسانه‌های بیگانه را ایفا کرده‌اند.
 
بهره‌گیری از فضای سایبر 
طبق اطلاعات کاملاً موثق، سازمان CIA افزون بر بودجه سالیانه اختصاص داده شده برای سازمان‌های سابق‌الاشاره، به تازگی و پس از آغاز آشوب‌ها در ایران، بودجه کمکی معادل حدود 53 میلیون دلار دیگر، با ترک تشریفات اداری‌ـ مالی در دو مرحله به آن سازمان‌ها اختصاص داده و توصیه کرده است، این بودجه در درجه اول برای امور به اصطلاح رسانه‌ای و تقویت ابزارهای اینترنتی به منظور حفظ ارتباط با آشوبگران هزینه شود! در ماه‌های گذشته، اجرای عملیات‌های گسترده علیه امنیت روانی مردم ایران در قالب کمپین‌های گسترده سیاسی و اجتماعی، حوزه‌ای از تلاش‌های سرویس اطلاعاتی آمریکا برای فشار بر مردم ایران بود. راه‌اندازی جنگ اطلاعاتی و شناختی با عاملیت نهادهای اطلاعاتی و نظامی، مانند سیا، سایبرکام و سنتکام، امروز در خود آمریکا نیز هیاهو به راه انداخته است. ردیابی، شناسایی، ضربه و افشای چند صد هزار حساب کاربری قلابی فارسی‌زبان، که با توسل به اخبار جعلی و بزرگ‌نمایی مشکلات و کوچک‌نمایی دستاوردها، به طور ناشیانه‌ای اقدام به تولید میلیون‌ها پیام و محتوای گمراه‌کننده برای فریب مخاطبان فارسی‌زبان می‌کردند، ناکارآمدی توان عملیاتی دست‌اندرکاران این پروژه‌ها را به کارفرمایان آمریکایی خود اثبات کرد. هدف پنهانی این کمپین‌ها ترویج تنفر در جامعه ایرانی و ایجاد رفتارهای خشن قطبی بود. افزون بر این، تأمین مالی و شبکه‌سازی کنشگران اجاره‌ای ضدانقلاب برای اجرای جنگ شناختی علیه مردم ایران از طریق آنچه «مرکز تعامل جهانی» (7)GEC نامیده‌اند، انجام شد.
توئیتر: به دستور رژیم آمریکا، میدان نبرد و جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران را با نادیده گرفتن همه قوانین بین‌المللی و دستورالعمل‌های فنّی و حقوقی توئیتر، به سود دشمنان ایران هموار کرد تا پیاده نظام اجاره‌ا‌ی و ضدانقلاب خارج‌نشین به هدایت سرویس‌های اطلاعاتی و با ساختن هزاران کاربر جعلی (ربات) و انتشار اخبار هدفمند و دروغ، افکار عمومی را در ایران و جهان فریب دهند. 
اینستاگرام: در پرده‌ای دیگر شرکت متا، مالک اینستاگرام و واتساپ نیز مشابه توئیتر، تمام قوانین بین‌المللی و قوانین رسمی خود را در مقطع اغتشاشات ایران زیر پا گذاشت و با اقداماتی از قبیل دستکاری عمدی الگوریتم‌های هوش مصنوعی باعث شد اخبار جعلی، موارد نفرت‌افکنی و اقدامات خشونت‌آمیز با شدت بسیار زیاد برای جامعه ایرانی به صورت هدفمند منتشر شود.
استارلینک: کارگزاران دولت مافیایی آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه به شرکت استارلینک دستور دادند بدون رعایت ضوابط و مقررات بین‌المللی و بدون دریافت مجوزهای لازم در ایران، برای دسترسی اغتشاشگران، اینترنت غیرقانونی ارائه دهد. همزمان سرویس‌های اطلاعاتی دشمن نیز ظرفیت‌های مختلف خود برای قاچاق تجهیزات غیرقانونی این شبکه به داخل کشور را فعال کردند.
حملات سایبری: حمله به سامانه‌هایی که خدمات عمومی و مردمی ارائه می‌دهند، هدف مشخص و تعریف شده آنهاست؛ چنانکه در حمله به سامانه سوخت کشور در سال گذشته، حمله به سامانه‌های شهرداری تهران و حمله به سامانه‌های سرویس مدارس نشان دادند، ایجاد مزاحمت برای مردم هدف اصلی آنها بوده است. در مقطع اغتشاشات نیز ده‌ها حمله هکری به سازمان‌های خدمات‌دهنده به مردم به عمل آمد که با تدابیر دستگاه‌های ذی‌ربط، خنثی شدند.
 
شبکه‌های ماهواره‌‌‌ای سفارشی‌کار
شبکه‌های مُزدور فارسی‌زبان، موج‌سواری بر روی نارضایتی و خلق نارضایتی‌های سفارشی با جعل و روایت‌سازی دروغین از رویدادها، تبدیل نارضایتی به اعتراضات اجتماعی، دیگرگون کردن اعتراضات اجتماعی به سیاسی، تغییر جهت آنها به اعتراضات ساختاری، و در نهایت تبدیل جملگی آنها به اغتشاش و شورش و جنگ خیابانی و...، همان دستورالعملی است که شبکه‌های مذکور در اغتشاشات اخیر دنبال کردند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات