اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۴۱۱۹۲

رشد 70 درصدی تبادلات تجاری ایران و عمان / ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذار ایرانی در عمان‌

بنابر این گزارش به نقل از سازمان  توسعه تجارت، «صالح بن سعید مسن» معاون وزیر تجارت و صنعت عمان امروز با حضور در سازمان توسعه تجارت با علیرضا پیمان‌پاک، رئیس این سازمان و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار و گفت‌‌و‌گو کرد.

در این دیدار پیمان‌پاک ضمن بیان اینکه تجارت با عمان از اولویت‌های تجاری رئیس جمهور محسوب می‌شود، گفت: تغییر رویکرد دولت سیزدهم موجب شده تا تجارت با عمان در سال 1400 نسبت به 1399 مقدار 53 درصد رشد داشته باشد و در 7 ماه امسال نیز حدود 70 درصد رشد نسبت به تجارت سال گذشته شاهد هستیم.

رشد 70 درصدی تبادلات تجاری ایران و عمان / ارائه تسهیلات به سرمایه‌گذار ایرانی در عمان‌

وی عمان را یکی از 5 شریک تجاری اصلی در میان کشورهای همسایه دانست و افزود: ادامه روند فعلی قطعا موجب افزایش صادرات به و واردات از عمان می‌شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین به حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های عمان اشاره کرد و در پیشنهادی خواستار حضور شرکت‌ها و تجار عمانی در نمایشگاه‌های ایران شد.

در ادامه این نشست «صالح بن سعید مسن» معاون وزیر تجارت و صنعت عمان نیز ایران را کشور برادر خواند و افزود: اگر در دیدارهای قبلی در خصوص چگونگی حل مشکلات تجاری میان دو کشور صحبت می‌کردیم، امروز در خصوص چگونگی توسعه این تجارت پای مذاکره نشسته‌ایم.

وی با بیان اینکه سطح تبادلات تجاری ایران و عمان رشد چشمگیری داشته است، از ارائه تسهیلات ویژه به تجار، مخصوصا تجار ایرانی برای سرمایه‌گذاری در عمان خبر داد.

طرفین در این دیدار در خصوص توسعه بنادر، خط کشتیرانی، مسائل گمرکی، تهاتر کالا، و نقشه راه تجاری دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات