حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۴۱۲۵۸

مجاهدت شبانه‌روزی قضات دادگاه‌های انقلاب در خط مقدم حفظ امنیت مردم و نظام

به گزارش به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، نشست قضائی حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون، اول قوه قضائیه با قضات دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران، صبح امروز برگزار شد. مصدق در این نشست که علی القاصی‌مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران، سید محمد تقوی، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران و‌ قضات دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی تهران نیز حضور داشتند، گفت: قضات دادسرا و دادگاه‌های انقلاب در خط مقدم حفظ نظم و امنیت و صیانت از ارکان نظام خدمت می‌کنند و به صورت شبانه‌روزی در حال ایثار و مجاهدت هستند.

مجاهدت شبانه‌روزی قضات دادگاه‌های انقلاب در خط مقدم حفظ امنیت مردم و نظام

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیاتی اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضائیه گفت: سخنان هفتم تیر امسال رهبر معظم انقلاب کاملاً کارشناسی شده و تخصصی بود و برای تحقق فرامین و سیاست‌های رهبر انقلاب، قرارگاه عملیاتی در قوه قضائیه با حضور مسئولان ارشد قضائی تشکیل شد و جلسات این قرارگاه هر هفته برگزار می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه بیان کرد: برنامه‌ای را از ابتدای سال جاری آغاز کردیم به عنوان مثال در دو استان به صورت نمونه اقداماتی اجرا شد که آیا شاخصی غیر از آمار برای ارزیابی عملکرد قضائی در آن دو استان وجود دارد یا خیر؟ که طبق گزارش‌های دریافتی به نتایج مطلوبی رسیدیم.

وی افزود: بر اساس معیار جدید بر مبنای کار و عملکرد افراد اقدامات قضائی در استان‌ها ارزیابی می‌شود نه بر اساس زمان حضور افراد در محل کار و نه صرف ارائه آمار.

در این دیدار تعدادی از قضات دادسرا و دادگاه‌‍‌های انقلاب اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و معاون اول قوه قضائیه اعلام کرد تمام مطالبات و خواسته‌های مطروحه قضات بررسی خواهد شد.

سید محمد تقوی، رئیس دادگاه انقلاب اسلامی تهران با اشاره به آشوب‌های اخیر در کشور گفت: قضات شریف دادگاه انقلاب آمادگی دارند تا قاطعانه در چارچوب قانون با مخلان امنیت مانند گذشته برخورد داشته باشند.

در ادامه تقوی به ارائه گزارشی از عملکرد دادگاه انقلاب اسلامی تهران به معاون اول قوه قضائیه پرداخت؛ همچنین وی با طرح مشکلات موجود در دادگاه انقلاب، مواردی را به معاون اول قوه قضائیه اعلام کرد.

پس از اتمام این نشست معاون اول قوه قضائیه با حضور در شعبه 15 دادگاه انقلاب از نزدیک در جریان اقدامات این شعبه قرار گرفت و طی آن اظهار کرد: مردم باید بدانند که همکاران ما چه اقداماتی انجام می‌دهند تا پرونده‌ای به نتیجه برسد. هدف ما در دادگاه انقلاب این است تا امنیت و آرامش بر جامعه حکم فرما باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات