صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۴۱۵۶۸

گلایه‌ای هشدارگونه!

پایگاه بصیرت / ابوالقاسم علیزاده
در وضعیت فتنه‌گون، تشخیص وظیفه و تکلیف البته سخت، ولی هنر مردان و زنان با بصیرت و مؤمن و هوشمند است. به ویژه آنگاه که آتش‌ فتنه به همه تار و پود جامعه و نیز ارزش‌های ملی، دینی، مکتبی و آرمانی مردم هجوم می‌آورد؛ اما طیفی از عوام و خواص جامعه هستند که نقش تماشاچی را ایفا می‌کنند و شاید برخی از آنان بدون هیچ تعصبی همواره نان را به نرخ روز می‌خورند یا به سان عناصر سودجو، مرده‌شور ماهری هستند که کاری به شخصیت و گرایش‌های مرده ندارند، بلکه برای آنها تنها رونق بازار مرده‌شوری مهم است و بس... .
امام صادق(ع) در این خصوص فرمودند:  عمل‌کننده به ظلم و کمک‌کننده به آن و کسی که راضی به انجام عمل ظالمانه باشد، تماماً در ظلم صورت گرفته شریک هستند یا در جای دیگری نیزفرمودند: «الساکت کالراضی». 
الغرض...! فتنه‌ای که اکنون گریبان جامعه اسلامی و انقلابی را گرفته، به واقع جنگ احزاب دیگری است که تمام ظرفیت‌های جبهه کفر و الحاد و نفاق را با هدایت‌ها و حمایت‌های مستقیم و آشکار آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و نیز عربستان سعودی با تمام گزینه‌های زیر میز و روی میزشان، به صحنه نبردی پیچیده و ترکیبی و چند لایه وارد کرده است. به راستی در کدامین دوره از فتنه‌های سابق این حجم اهانت به مقدسات و ارزش‌های انقلاب اسلامی و ایجاد رعب و وحشت هر چند کاذب در میان متدینان و حوزویان و دل‌نگرانی اهل ایمان بوده‌ایم؟ به قول مرحوم آیه‌الله فاضل‌لنکرانی که در فتنه بنی‌صدر می‌فرمودند: اهالی فتنه چه برای ما باقی گذارده‌اند؟!آیا نمی‌بینید تهاجم گسترده جبهه کفر و الحاد را به ستون خیمه انقلاب، یعنی ولایت و رهبری؟ اگرچه رهبر حکیم و فرزانه به سان پدری دلسوز همچون فتنه ۸۸ به ویژه در مواجهه با گول خوردگان رسانه‌های بیگانه می‌فرمودند: «بگذارید عکس مرا پاره کنند یا شعاری به ناحق علیه من بدهند. اینان حریف و دشمن واقعی نیستند» و لذا امر به ملاحظه می‌فرمودند. اکنون نیز با وجود عبور از پاره کردن تصویر و شعارهای ساختارشکنانه به بددهنی و ناسزاگویی‌های وقیحانه دست زده و تأسف‌آور اینکه در حالی که می‌دانند حمایت‌های همین پدر پیر دلسوز است که از سر محبت و عشق به فرزندان هر چند جسور و گول خورده، دست نیروهای امنیتی را برای برخورد با اعتراض‌گران یا اغتشاشگران کف خیابان‌ها بسته است؛ ولی باز هم مطابق با القائات رسانه‌های بیگانه اگرچه در قالب جمعیت‌های کوچک و نه چندان مهم زبان به جسارت می‌گشایند... .
آری، در این شرایط پیچیده انتظار می‌رود خواص امت به ویژه عالمان و مراجع بزرگوار تقلید که همیشه علمدار بصیرت و معرفت‌ بوده‌اند، بموقع و بهنگام نقش هدایتگری و بصیرت‌افزایی و روشنگری خویش را به خوبی انجام داده و باعث دلگرمی نیروهای جان بر کف حافظ امنیت کشور که مظلومان پای عزت و کرامت و اقتدار کشور از جان‌شان مایه می‌گذارند، بوده باشند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات