صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۴۱۷۲۷
نگاهی به تقلای اخیر تجزیه‌طلبان در برخی شهرهای کردنشین ایران

شکست تجزیه‌طلبان

«دشمن از روز اوّل روی منطقه‌ کردنشین تکیه کرد؛ به دو جهت: یکی به‌خاطر قومیّت، یکی به‌خاطر مذهب؛ امیدوار بودند که بتوانند از این نقطه نفوذ کنند؛ این اسناد و مدارک فراوان مربوط به منطقه‌ کردستان که در نهان‌خانه‌های امنیّتی رژیم طاغوت بود[...]
پایگاه بصیرت / حسین چخماقی

«دشمن از روز اوّل روی منطقه‌ کردنشین تکیه کرد؛ به دو جهت: یکی به‌خاطر قومیّت، یکی به‌خاطر مذهب؛ امیدوار بودند که بتوانند از این نقطه نفوذ کنند؛ این اسناد و مدارک فراوان مربوط به منطقه‌ کردستان که در نهان‌خانه‌های امنیّتی رژیم طاغوت بود، همه افتاد دست ما؛ ما فهمیدیم سیاست‌های اینها آنجا چه بوده است و چکار می‌کردند. اینها از این سیاست‌ها می‌خواستند بعد از پیروزی انقلاب استفاده کنند و منطقه‌ کردستان را تبدیل کنند به یک نقطه‌ آسیب‌پذیر و آسیب‌زن نسبت به انقلاب؛ هدف این بود. حالا شعارهای گوناگونی می‌دادند؛ بعضی‌شان شعار چپ می‌دادند، بعضی حتّی شعارهای اسلامی می‌دادند. در همین منطقه‌ کردستان از ضدّ انقلابِ معارض با نظام اسلامی، کسانی بودند که آیه‌ قرآن می‌خواندند؛ امّا در واقع داشتند برای ضدّ انقلاب، برای آمریکا، برای رژیم صهیونیستی کار می‌کردند، تلاش می‌کردند و همه‌ نیروی خودشان را هم مصرف کردند بلکه بتوانند آن منطقه را ناامن کنند؛ خب این منطقه ناامن نشد. جوان‌های ما از جاهای مختلف رفتند کردستان امّا اگر دل مردم کُرد با انقلاب نبود، باز هم اینها می‌توانستند کار بکنند؟ معلوم است که نه؛ اگر ده برابر آن مقداری که ما نیرو فرستادیم کردستان، می‌رفتند کردستان امّا دل مردم کُرد با اینها نبود، نمی‌توانستند کار بکنند؛ مردم کُرد و خیلی از علمای کُرد دل‌شان با اینها بود.» این سخنان، بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای ستاد کنگره‌ گرامیداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کُرد در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ است.
در حالی که مردم کردستان پس از گذشت چندین دهه، همچنان از آسیب‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ناشی از اقدامات گروهک‌های ضد انقلاب رنج می‌برند، طی دو هفته گذشته اعضای این گروهک‌ها که با حمایت دلارهای سعودی و آمریکایی جانی دوباره گرفته‌اند، درصدد ایجاد هرج‌ومرج، اغتشاش و ناامنی در کردستان ایران برآمدند.
عناصر گروهک‌های ضدانقلاب در کردستان تلاش کردند با آشوب‌گری و ایجاد فضای رعب و وحشت در برخی شهرهای کردستان، امنیت این منطقه را به مخاطره بیندازند. این عناصر معاند که در شعارهای‌شان یاد یکی از سرکردگان تجزیه‌طلب این منطقه را گرامی می‌داشتند و خود را پیرو راه او معرفی می‌کردند، نه تنها با استفاده از حربه تهدید موجب تعطیلی تعداد قابل توجهی از مغازه‌ها شدند، بلکه با انجام اقداماتی دور از عفت و حیای انسانی، نظیر حمله به خانه نیروهای حافظ امنیت و تعرض به حریم و لباس‌های شخصی خانواده‌های آنها، اوج توحش و خوی حیوانی خود را به نمایش گذاشتند.
در دست داشتن پرچم تجزیه‌طلبان کُرد، سر دادن شعارهای هنجارشکنانه، حمله به ادارات دولتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اماکن عمومی، تهدید کسبه و بازاریان برای تعطیلی مغازه‌های‌شان، ایجاد راه‌بندان در معابر اصلی شهرها و همچنین حمل و توزیع اسلحه، گوشه‌ای از اقدامات چند روز گذشته تجزیه‌طلبان در ‌کردستان ایران بود. اقداماتی که با ضریب بالا از سوی رسانه‌های معاند فارسی‌زبان پوشش داده شد؛ البته رسانه‌هایی، مانند «سعودی‌اینترنشنال» و «بی‌بی‌سی فارسی» تنها به انعکاس خبری اقدامات خرابکارانه در کردستان ایران اکتفا نکرده و در چندین نوبت و به صورت ویژه، تریبون را در اختیار سرکردگان گروهک‌های تجزیه‌طلب قرار دادند.
سرهنگ «حسن یوسفی» و سرهنگ «تورج اردلان» از نیروهای انتظامی سنندج و بانه و همچنین «علی فتاحی» بسیجی مریوانی، شهدایی بودند که طی روزهای گذشته خون پاک آنها به دست تجزیه‌طلبان کردستان بر زمین ریخت.
یکی از اتفاقات جالب‌توجه در جریان اعتراضات تجزیه‌طلبان در کردستان ایران آن بود که وزارت خزانه‌داری آمریکا همراستا با اقدامات خرابکارانه تجزیه‌طلبان، در روز دوم آذرماه، اسامی سه مقام محلی استان کردستان، از جمله «حسن عسگری» فرماندار سنندج، سرهنگ «علیرضا مرادی» فرمانده انتظامی شهرستان سنندج و «محمدتقی اصانلو» فرمانده قرارگاه شمال‌غرب حمزه سیدالشهدای نیروی زمینی سپاه را به بهانه نقض حقوق بشر به فهرست بلندبالای تحریم‌های خود اضافه کرد.
اما در پاسخ به جنایت‌های مزدوران تجزیه‌طلب در کردستان ایران، قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه در روز سی‌ام آبان‌ماه، چندین حمله موشکی و پهپادی را با هدف انهدام مقرها و مراکز باقی‌مانده گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضدایرانی مستقر در شمال اقلیم عراق انجام داد که طی این عملیات‌های پیروزمندانه، مواضع تروریست‌ها منهدم و ضربات و خسارت‌های سنگینی بر آنها وارد شد.
سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه با تأکید بر تداوم عملیات علیه گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق تا رفع تهدید و خلع سلاح تروریست‌ها، از مردم این منطقه خواست اطراف مقرها و مراکز استقرار تروریست‌ها را تخلیه کنند.
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد نیز طی روزهای گذشته با ارسال نامه‌ای، مواضع جمهوری اسلامی ایران در زمینه انجام عملیات نظامی علیه مقرهای تروریست‌ها در شمال عراق را برای اعضای شورای امنیت این سازمان تشریح کرد. در بخشی از این نامه آمده بود: «گروهک‌های تروریستی حاضر در منطقه اقلیم کردستان عراق اخیراً فعالیت‌های خود را تشدید کرده و از طرق غیرقانونی اقدام به انتقال مقادیر زیادی سلاح به داخل خاک ایران برای مسلح کردن گروهک‌های وابسته به خود که قصد عملیات تروریستی دارند، کرده‌اند که در نتیجه ما شاهد افزایش تلفات انسانی، وحشی‌گری و تخریب اموال عمومی و خصوصی هستیم.» همچنین در این نامه تصریح شده بود: «پس از رایزنی‌های متعدد جمهوری اسلامی ایران با مقامات دولت عراق و اقلیم شمال این کشور، برای ایران گزینه‌ای جز استفاده از حق ذاتی در جهت دفاع از خود در چارچوب حقوق بین‌الملل با هدف حفاظت از امنیت ملی خود باقی نمانده و بر این اساس، اخیراً عملیات‌هایی را علیه گروهک‌های تروریستی مستقر در منطقه اقلیم شمال عراق انجام داده است.»
سخن پایانی آنکه همراهی نکردن مردم کردستان با اقدامات اخیر تجزیه‌طلبان به این دلیل بود که آنها هنوز خیانت‌ها و جنایت‌های گروهک‌های کومله و دموکرات را از یاد نبرده‌اند؛ تصاویر مربوط به کشتارهای وحشیانه جوانان کُرد به جرم حمایت از انقلاب اسلامی و به دندان گرفتن بخش‌های مثله شدن ابدان مطهر آنها، همچنان در اذهان مردم کردستان باقی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات