صبح صادق >>  جبهه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸  ، 
کد خبر : ۳۴۱۹۷۷
همایش ملی مدیریت دانش در دفاع همه‌جانبه و جنگ‌های آینده برگزار می‌شود

گفتمان‌سازی تولید دانش

همایش ملی «مدیریت دانش در دفاع همه‌جانبه و جنگ‌های آینده»، به همت دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) نیروی زمینی سپاه و با همکاری جمعی از دانشگاه‌های نیروهای مسلح برگزار خواهد شد. در همین رابطه طی گفت‌وگوی کوتاهی با علیرضا سوادکوهی، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) و دبیر علمی این همایش ابعاد گوناگون آن را بررسی می‌کنیم.
 
کدام دانشگاه‌ها در برگزاری این همایش نقش دارند؟
دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، دانشگاه افسری و تربیت پاسداری و دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دانشگاه افسری امام علی(ع) آجا، دانشگاه افسری و تربیت پلیس؛ امام حسن‌مجتبی(ع)، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، دانشگاه هوافضای عاشورا، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج)، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری، دانشکده عقیدتی ـ سیاسی شهید محلاتی(ره)، دانشکده شهید مطهری بسیج و دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان اصفهان.
 
زمان برگزاری همایش چه زمانی است؟
این همایش بیست‌وششم بهمن ماه در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اصفهان برگزار خواهد شد. البته فراخوان این همایش در بردارنده چهار محور کلی مبانی، پیشایندها و زمینه‌های مدیریت دانش در دفاع همه‌جانبه و جنگ‌های آینده، فرآیند و چگونگی مدیریت دانش در دفاع همه‌جانبه و جنگ‌های آینده، پیامدها و دستاوردهای مدیریت دانش در دفاع همه‌جانبه و جنگ‌های آینده و موانع و چالش‌های مدیریت دانش در دفاع همه‌جانبه و جنگ‌های آینده است، که به شیوه‌های گوناگون، از جمله راه‌اندازی پایگاه اینترنتی، انتشار پوستر فراخوان مقاله، نمایه‌سازی در پایگاه علمی سیویلیکا و بارگذاری در پایگاه اینترنتی دانشگاه‌های همکار اطلاع‌رسانی شده است. 
 
چرا چنین همایشی برگزار می‌شود؟ به عبارتی منظور و اهداف برگزاری آن چیست؟
این همایش با جلب مشارکت علمی پژوهشگران و اندیشمندان دانشگاه‌های نظامی، انتظامی و حوزوی سعی دارد گام مؤثری برای گفتمان‌سازی تولید دانش و دانش‌محوری برای آحاد نیروهای مسلح و دستیابی به راهکارهای عملی به منظور پیاده‌سازی مدیریت دانش بردارد.  
فرآیند داوری مقالات در کمیته علمی‌ـ که متشکل از استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های همکار همایش است ـ دنبال می‌شود. افزون بر این، برگزاری پیش نشست‌های تخصصی ذیل همایش در دستور کار همایش قرار دارد. این نشست‌ها در راستای اهداف و محورهای همایش در هر یک از دانشگاه‌های همکار همایش برگزار می‌شود. امید می‌رود فرماندهان و مدیران نظامی و پژوهشگران با مبنا قرار دادن یافته‌های این همایش راهکارهای عملی مفید و مؤثری برای حل مسائل دانشی و پیاده‌سازی الگوهای کارآمد مدیریت دانش در نیروهای مسلح ارائه کنند.  
هدف غایی این همایش آغاز راهی طولانی و ان‌شاءالله خوش فرجام برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی نظامی و انتظامی است تا به تشریح، تبیین، فرهنگ‌سازی و اجرای مدیریت دانش در عرصه دفاع همه‌جانبه و جنگ‌های آینده بینجامد. امیدواریم این همایش در گفتمان‌سازی منویات رهبر معظم  انقلاب(مدظله‌العالی) در خصوص تبیین نقش دانش در رشد و پیشرفت کشور موفق باشد تا زمینه توفیقات ارزشمند در عرصه دفاع همه‌جانبه حاصل شود. 
با جلب مشارکت علمی اقشار فرهیخته و اهل علم نیروهای مسلح و سایر دانشگاه‌ها سعی بر آن است که خلأهای دانشی مربوط به عرصه‌های دفاعی و جنگ‌های آینده برطرف شود. 
 
نحوه ارسال آثار را هم بفرمایید.
پایگاه اینترنتی همایش به نشانی «www.kmfw.ihuo.ac.ir» قابل دسترس بوده و از پژوهشگران، استادان و اعضای محترم هیئت علمی دعوت می‌شود مقالات علمی خود را به رایانامه همایش به نشانی «hamayeshmd@chmail.ir» بفرستند. 
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات