صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۴۲۰۱۶

گوش شنوای اژه‌ای برای درخواست‌ها و مطالبات نمایندگان اصناف

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در تاریخ 12 آذر 1401 نشستی با اعضای اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و جمعی از بازاریان داشت و مهم‌ترین پیشنهادی که رئیس قوه قضاییه در این نشست بیان کرد این بود که مسئولان و متولیان اصناف کشور، از جمع خودتان نمایندگانی را به قوه قضاییه معرفی کنید تا ما در قالب کارگروه مشترکی با تعیین اولویت‌ها، به رفع مسائل و مشکلات هر صنف بپردازیم.

گوش شنوای اژه‌ای برای درخواست‌ها و مطالبات نمایندگان اصناف

از جمله این مسائل، موضوعات مرتبط با اصناف و دیوان عدالت ادرای، سازمان ثبت و سازمان بازرسی است که ما آمادگی داریم به سرعت و فوریت این کارگروه مشترک را تشکیل دهیم تا در راستای رفع مشکلات هر صنف اقدام کنیم.

برخی از اعضای اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و بازاریان حاضر در این نشست، درباره برگزاری این جلسه در گفت‌و‌گو با میزان اظهاراتی داشتند.

اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران نشست با رئیس قوه قضاییه را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: برخی از اعضای اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و بازاریان مشکلاتی بخش صنفی خود را مطرح کردند که امیدوارم حل شود.

وی افزود: این موضوع نیز مطرح شد که مشکلات را به آن سازمانی که مرتبط با آن مشکلات است انتقال داده شود که این موضوع باعث تسریع در رفع مشکلات می‌شود همچنین بخشی از انتقادات و مسائلی که بیان شد به قوه قضاییه ارتباطی نداشت.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت : رئیس قوه قضاییه پیشنهاد دادند که نمایندگانی را به قوه قضاییه معرفی کنیم تا در قالب کارگروه مشترک به رفع مسائل و مشکلات هر صنف بپردازند.

اسماعیل کاظمی قهی، نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان تهران درباره این نشست اظهار کرد: دیدار با رئیس قوه قضاییه بسیار خوب بود زیرا مشکلات اصناف مطرح شد حتی وقت جلسه برای ارائه کامل مطالب تمدید شد.

نایب رئیس اول اتاق اصناف تهران گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در این نشست با سعه صدر و حوصله مطالب را بسیار عالی گوش دادند و با دقت نظر اظهار نظر کردند که بسیاری از اظهار نظرهایشان می‌تواند رهگشای کار اصناف باشد.

رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی استان تهران بیان کرد: امیدواریم بسیاری از مشکلاتی که مطرح شد با تمهیداتی که رئیس دستگاه قضا در نظر داشتند در کوتاه مدت رفع شود.

زعفر یاوری، رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران تهران گفت: نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اعضای اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و بازاریان بسیار خوب بود و اگرهر چند ماه یک بار یکی از مسئولان تراز اول کشور با اصناف جلسه‌ای داشته باشد تا حدودی مشکلاتشان حل خواهد شد.

وی افزود: در این نشست تا حدودی مشکلاتی که در صنفمان وجود داشت را بیان کردیم و به صورت کتبی نیز مطالبی را به رئیس قوه قضاییه ارائه کردیم.

علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره برگزاری نشست رئیس قوه قضاییه با اعضای اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و بازاریان گفت: در این نشست اصناف یکسری از مشکلاتی که داشتند را به حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای انتقال دادند تا به آن مسائل رسیدگی شود.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه همچنین در این نشست مطرح کردند آنچه که مد نظر تمامی اصناف بازار است را به صورت مکتوب به مسئول دفترشان ارائه کنیم تا در فرصت‌های بعدی پیگیری شود.

وی افزود: بسیاری از حاضران نقطه نظرات خود را بیان کردند و رئیس قوه قضاییه با سعه صدر به استماع نظرات پرداختند و به نکات جالبی اشاره کردند و گفتند که احصا کنید بگویید چه بخش‌هایی از مشکلات شما به قوه قضاییه برمی‌گردد تا در جهت رفع آن اقدام کنیم.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران اظهار کرد: جلسه خوب و دوستانه‌ای بود و دوستان از رئیس قوه قضاییه خواستند که وقت جلسه اضافه شود با اینکه از قبل زمان جلسه را برنامه‌ریزی کرده بودند ولی مجدد زمان جلسه را تمدید کردند.

وی در ادامه بیان کر: این نشست ها باید تداوم داشته باشد و نباید به همین یک جلسه ختم شود امیدواریم قوه قضاییه و اعضای اتاق اصناف این جلسات را ادامه دهند و باید در نشست بعدی بسیار دقیق همه مسائل را تفکیک و احصا کنیم تا نتیجه بهتری حاصل شود.

نورالدین مهری، رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران درخصوص این نشست گفت: جلسه بسیار خوبی بود و برای اولین بار اصناف می‌توانستند از نزدیک با رئیس قوه قضاییه دیدار داشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران بیان کرد: مسائل حقوقی صنف خود را در این نشست مطرح کردیم برخی از مشکلات ارتباطی مستقیم به قوه قضاییه نداشت ولی خواستار شدیم اگر امکانش وجود دارد بررسی کنند.

احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران درباره نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اعضای اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و بازاریان گفت: جلسه خوبی بود و این جلسات صد در صد می‌تواند مفید باشد هرچند که باید طبق یک برنامه‌ریزی بهتری در این جلسه حاضر می‌شدیم.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات