سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷  ، 
کد خبر : ۳۴۲۱۳۶

بهادری‌جهرمی: در جنگ رسانه‌ای، نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری هستیم

آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت، بعد از ظهر امروز چهارشنبه (۱۶ آذر) با حضور علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیأت دولت و رئیس سابق شورای اطلاع‌رسانی دولت، سپهر خلجی رئیس جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور و مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

بهادری‌جهرمی: در جنگ رسانه‌ای، نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری هستیم/ اسماعیلی: غفلت‌ها در امر اطلاع‌رسانی باید جبران شود

بهادری جهرمی در این جلسه با اشاره به فعالیت حدود یک ساله‌اش در سمت رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با توجه به اهمیتی که امروز حوزه رسانه در تمام جهان ازجمله کشور ما پیدا کرده، ساختارهایی که ۲۰ سال پیش طراحی شده، طوری نیست که بتواند در شرایط امروز و در این جنگ ناعادلانه، آن‌طور که باید و شاید نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: ما برای جنگ نظامی هم قواعد و قانون داریم ولی در جنگ رسانه‌ای، غربی‌ها هیچ گونه اصول و قواعد انسانی را رعایت نمی‌کند. طبیعتاً در این جنگ تمام عیار که دشمنان علیه جمهوری اسلامی راه انداختند، ما نیازمند سرمایه‌گذاری و تمرکز بیشتری هستیم.

سخنگوی دولت اضافه کرد: ما در مورد رسانه در حوزه‌های ساختار و جایگاه، نیروی انسانی و تأمین منابع مالی لازم به منظور تولیدات گسترده و متنوع، نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.

دبیر هیأت دولت خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در طول یک سال اخیر، حرکت تحولی تدریجی در حوزه اطلاع‌رسانی در حال شکل‌گیری است، البته باید خیلی انقلابی‌تر این کار انجام شود. در همین راستا هیأت وزیران با اصلاح آیین‌نامه شورای اطلاع‌رسانی، تغییرات خوبی در این حوزه ایجاد کردند.

بهادری جهرمی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در آیین‌نامه شورای اطلاع‌رسانی دولت بیان کرد: با این اصلاحات، ازین پس ما دیگر یک شورای اطلاع‌رسانی در دولت نداریم و هر دستگاهی موظف شد یک نهاد مشابه در سطح درون دستگاهی با عنوان کارگروه اطلاع رسانی دستگاه به ریاست شخص رئیس دستگاه و با همکاری تمام بخش‌های مرتبط آن فعال کند.

وی ادامه داد: شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها نیز تا پیش از این به ریاست معاون سیاسی استان برگزار می‌شد و با این اصلاح به شخص استاندار واگذار شد تا در عالی‌ترین سطح بتواند فعالیت کند. در سطح ملی هم اصلاحات متعددی صورت گرفت، ازجمله اینکه ترکیب شورای اطلاع‌رسانی دولت با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، فرابخشی‌تر شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه جایگاه شورای اطلاع‌رسانی در درون دولت هم ارتقاء پیدا کرد، اظهار کرد: ازجمله اصلاحات خوب آیین‌نامه شورای اطلاع‌رسانی که نیازمند تکمیل و اجرایی شدن است، تفکیک وظایف سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت بود. حجم فعالیت هر کدام از این وظایف بسیار زیاد است و حجم زیادی از زمان و انرژی را طلب می‌کنند.

بهادری جهرمی افزود: آقای رئیس‌جمهور بر حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی تأکید، تمرکز و توجه بسیاری دارند و امید می‌رود با این نگاه رئیس‌جمهور و اصلاحاتی که صورت گرفت، شورای اطلاع‌رسانی بتواند با تدبیر برادرمان آقای خلجی، جایگاه موثرتری در آینده داشته باشد.

سخنگوی دولت در پایان خاطرنشان کرد: بعد از این اصلاح توفیق شد در خدمت آقای خلجی باشیم و بنده هم از این به بعد به عنوان عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، هر کمکی از دستم بر بیاید، انجام خواهم داد.

سپهر خلجی رئیس جدید شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در این مراسم با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم تصویری که دشمن روایت می‌کند را در هم بشکنیم، گفت: باید درست و به موقع روایت‌گری کنیم و در وزارتخانه‌ها اقداماتی انجام بشود و دستگاه‌ها تولید محتوا کنند و این‌ مجموعه‌ که ظرفیت اطلاع‌رسانی دارد، خوبی روایت‌گری کند. 

وی با تأکید بر اینکه باید در خروجی خبرها دقت و وسواس را بالا ببریم، افزود: این کار همانند یک گروه ارکستر است که برای اجرا نیاز به یک هماهنگی دارد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: باید در مسائل مختلف روایت رسمی را تولید کنیم؛ مانند قضایای اخیر و بیانیه‌ای که وزارت کشور در ارتباط با حوادث داد و یا اطلاعیه‌ای که دستگاه‌های اطلاعاتی دادند، باید کمک کنیم که دستکاه‌ها روایت رسمی را از وقایع و موضوعات ارائه کنند. 

خلجی تصریح کرد: ضرورت هماهنگی به این دلیل است که جبهه مقابل هماهنگ عمل می‌کند‌ و همه ظرفیت خود را به صحنه آورده‌اند، هدف هم جمهوری اسلامی است.

همچنین غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در این مراسم با اشاره به حساسیت رئیس‌جمهور بر مسئله اطلاع‌رسانی و رسانه، اظهار کرد: دلیل حساسیت و تأکید رئیس‌جمهور نسبت به حوزه اطلاع‌رسانی، ضرورت ابتدایی آن و فعالیت و اقدامات تخریبی بدخواهان و دشمنان است.

وی افزود: این وضعیت سبب شده که آقای رئیس‌جمهور برای این حوزه نقش جدی قائل شود و دغدغه دارند و مسلط به این حوزه هستند و با این حساسیت از فعالان حوزه انتظار و توقع دارند‌.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه غفلت‌ها در امر اطلاع‌رسانی باید جبران شود گفت: متأسفانه ما تا تهاجم دشمن آغاز می‌شود، می‌گوییم که باید تهاجمات دشمن را خنثی کنیم ولی اگر جبهه دشمن به این گستردگی، وسعت و فعالیت نبود نیز نیازمند فعالیت در این عرصه بودیم. در برابر تهاجم دشمن دو وظیفه داریم، هم باید جبران مافات شود و قضای آنچه گذشته است به جا آورده شود و هم باید در برابر هجمه سنگین تبلیغاتی دشمن واکنش نشان دهیم.

اسماعیلی ادامه داد: خداوند متعال مأموریت اطلاع‌رسانی را ابتدا برای خود و سپس برای رسول‌اش و سپس برای ائمه اطهار (علیهم‌السلام) قرار داد و اسم کتابش را «هذا بیان للناس» قرار داد.

وی بیان کرد: از ابتدا در حوزه اطلاع‌رسانی از مأموریت و مسئولیت خودمان و جایگاه این امر غفلت کردیم و این حوزه را نشناختیم و درک درستی از این مأموریت حاصل نشد و گلایه ها از حوزه اطلاع‌رسانی به حق است.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات