سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۹  ، 
کد خبر : ۳۶۰۳۱۱

بهادری‌جهرمی خبر داد: مصوبات مهم هیات دولت برای حذف سختگیری های صدور مجوزهای کسب و کار

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت اقتصاد در راستای حذف سختگیری ها برای صدور مجوزهای کسب و کار، در حوزه گردشگری شرایط زائد حذف و سختگیری هایی که برای پایان خدمت برای کسب و کار بود اصلاح شد.

بهادری‌جهرمی بیان کرد: نکته دوم در حوزه مهارت‌افزایی در حوزه آموزش است که یکی از تاکیدات دیگر رئیس جمهور شهیدمان بود که نگاه آموزش نگاه مهارت محور باشد در مرحله اول حدوداً یک ماه پیش از این هیات وزیران آیین‌نامه‌ای را برای ارتقای مهارت آموزی در حوزه آموزش و پرورش به تصویب رسانده بود.

 

وی گفت: امروز آیین نامه مشابهی برای افزایش مهارت‌آموزی و افزایش امکان اشتغال در حوزه آموزش عالی بنا به پیشنهاد علوم، تحقیقات و فناوری به تصویب هیات وزیران رسید انشالله بتواند گام بلندی به سمت آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر و کارآمد باشد.

 

سخنگوی دولت افزود: بسترسازی خوبی برای آموزش‌های مهارتی انجام خواهد داد و مشوق‌هایی را پیش‌بینی می‌کند هم الزاماتی پیش‌بینی می‌کند برای دستگاه‌های اجرایی که با دانشگاه‌ها در حوزه آموزش مهارت‌محور همکاری کنند، و هم مشوق‌هایی را پیش‌بینی می‌کند برای بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌های مختلف که بتوانند هم افزایی و تعاملی با دانشگاه‌ها به منظور افزایش مهارت‌افزایی داشته باشند. عنوان آیین‌نامه هم «آموزش برای اشتغال دانشجویان» مخفف «آباد» است که از سوی وزارت علوم پیشنهاد شده است.

 

بهادری‌جهرمی بیان کرد: خبر خوب دیگر امروز برای فعالان حوزه‌های کسب و کار این بود که امروز هیات وزیران بنا به پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی که باید مواردی را که سختی‌هایی را در مسیر صدور مجوزهای کسب و کار ایجاد می‌کند که سختی‌ها الزام قانونی ندارد را شناسایی کند که این سختی‌هایی یا الزام قانونی ندارد و یا مبنای خیلی مشخصی ندارد 

 

وی ادامه داد: به عنوان مثال در شرایط سنی، مدارک تحصیلی سختگیری صورت می‌گیرد و یا ویژگی‌هایی خواسته می‌شود الزام یا ضرورتی برای فعالیت در آن حوزه ندارد در مرحله اول در حوزه گردشگری موارد شناسایی شده بود

 

سخنگوی دولت افزود: هیات وزیران به اتفاق آرا موافقت کرد که همه این شرایط زائد حذف شود و سهل‌گیری بسیار جدی‌تری در حوزه صدور مجوزها صورت بگیرد.

 

بهادری‌جهرمی بیان کرد: شاید چون من جوان هستم اینها برای من مطلوب‌تر و محبوب‌تر است این سختگیری که معمولاً می‌گویند برای گرفتن مجوز پایان خدمت نیاز دارد در همه مواردی که امکان قانونی وجود داشت اصلاح شد به اینکه وضعیت خدمت وظیفه‌اش مشخص باشد یعنی اگر معافیت تحصیلی یا سایر اقسام معافیت‌ را هم دارد قانونا منعی ندارد تا بتواند مجوزهای فعالیت‌ در حوزه‌های مختلف گردشگری را دریافت کند. 

 

وی عنوان کرد: انشالله این رویه را همه حوزه‌هایی که قانون محدودیتی ایجاد نکرده و الزام قانونی نیست و فقط در مقررات دولتی است یک به یک مشابه حوزه گردشگری شناسایی خواهد شد.

 

سخنگوی دولت تصریح کرد: البته شناسایی صورت گرفته در حال بحث و بررسی تخصصی در حوزه‌های مختلف در کمیسیون اقتصادی دولت قرار دارد و به تدریج به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات