صبح صادق >>  جبهه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۴۲۲۵۱

مسیح کردستان در کارزار گروهک‌ها

«ما که جز تکلیف کاری دیگر نداریم، اگر ما به اجتهاد خودمان برای خودمان تعیین مسئولیت کنیم این غلط است. وجود امام، امروز برای ما معیار است. راه او راه سعادت و انحراف از راهش خسران دنیا و آخرت است و من با تمام وجود این اعتقاد را دارم که شناخت و مبارزه با جریان‌هایی که بین مسلمین سعی در به انحراف کشیدن انقلاب از خط اصیل و مکتبی آن را دارند، به مراتب حساس‌تر و سخت‌تر از مبارزه با رژیم صدام و آمریکاست.» این قسمتی از وصیت‌نامه شهید والامقام محمد بروجردی، مسیح کردستان درباره اهمیت شناخت مردم برای تداوم انقلاب و مبارزه با ضد انقلابیون است.
برخی افراد افزون بر اینکه رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و هدف‌گذاری‌ زندگی‌شان یک دوره کامل زندگی فردی است، دیگر امتیازاتی هم دارند که زندگی عمومی و حکومتی مردم را هم تحت شعاع خود قرار می‌دهد. شهید بروجردی یکی از این افراد است که جنبه مدیریتی زندگی‌اش در عرصه‌های گوناگون می‌تواند ماه‌ها تحقیق و بررسی شود تا چراغ راهی برای مدیران بخش‌های گوناگون کشوری و لشکری باشد.
برخی از تدابیر و نظارت‌های شهید بروجردی در عملیات‌های کردستان که احمد علی‌نژاد در کتاب «مدیریت شهدا در جنگ کردستان» جمع‌آوری کرده، به قرار زیر است:
1ـ مردم‌باوری و اعتماد به مردم: اهمیت موضوع اعتماد به مردم چنان در مغز استخوان شهید بروجردی ریشه دوانده بود که بارها و در موقعیت‌های مختلف به آن گوشزد می‌کرد و می‌گفت: از آنجایی که اسلام و به تبع آن حکومت اسلامی یک مسئله فطری است و با فطرت مردم سر و کار دارد، اگر ما فطر مردم را بیدار کنیم و امنیت را برای آنان فراهم آوریم، به طور مسلم مردم به سمت اسلام و حکومت اسلامی خواهند آمد.
2ـ جدا کردن صف مردم از ضد انقلاب: باران مودت و مهربانی شهید فقط سمت مردم انقلابی نبود؛ بلکه با عناصر ضد انقلاب هم تا جایی که می‌توانست برخورد علمی و عاطفی داشت تا آنان را به صراط مستقیم برگرداند.
3ـ رعایت مردم در درگیری‌ها.
4ـ عملیات اطلاعاتی برای آگاهی از عملکرد و برنامه‌های منافقین تجزیه‌طلب.
شهید بروجردی کار خود را در کردستان با افراد محدودی آغاز کرد. او زمانی به کردستان رفت که در اثر سیاست‌ سازشکارانه دولت موقت و خیانت هیئت به اصطلاح حسن‌نیت، جوانان حزب‌اللهی در این خطه به دست ضد انقلابیون ملحد، مظلومانه به شهادت می‌رسیدند. او در این منطقه با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود؛ اما هیچ‌گاه ناراحتی درونی خود را آشکار نمی‌کرد و با استواری و صلابت به دیگران روحیه می‌داد و با مشغله فراوانی که داشت، ساعت‌ها به صحبت‌های برادران گوش می‌داد.
در حقیقت، شهید بروجردی حق بزرگی به گردن کردستان داشت و دارد. او بارها می‌گفت: «آن کس که مردم کردستان را دوست دارد، می‌تواند در کردستان کار کند.» او با اینکه بسیار نرم و ملایم بود؛ اما در برابر گروهک‌های منحرف و افراد خودفروخته و وابسته با شدت و با مبنای «اشداء علی الکفار» برخورد می‌کرد. او معتقد بود، نباید لحظه‌ای پاکسازی کردستان متوقف شود. از همین ‌رو، اگرچه به کارهای تبلیغی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی اعتقاد داشت، اما می‌گفت: «ابتدا باید منطقه را پاکسازی کرد و بعد به امور دیگر پرداخت.»

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات