سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۴۲۳۰۶

دریادار تنگسیری: آمریکا از آبراهی که ما تعیین کنیم در خلیج‌فارس عبور می‌کند

علیرضا تنگسیری عصر روز یکشنبه در مراسم یادواره شهید مدافع حرم حبیب روحی و شهدای بخش چوکام خمام در مسجد جامعه این شهر، با بیان اینکه شهدای مدافعین حرم و امنیت و شهدای سلامت کشور، جان خود را برای امنیت و ناموس جمهوری اسلامی فدا کردند، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سکان‌دار هدایت انقلاب بوده و از جنگ دوم خلیج‌فارس و جنگ اول افغانستان، دشمنان سعی داشتند کشور را به سمت جنگ سوق دهند؛ ولی مقام معظم رهبری این کشور و انقلاب را حفظ کرده و تمامی فتنه‌ها را خنثی کرد.

دریادار تنگسیری: آمریکا از آبراهی که ما تعیین کنیم در خلیج فارس عبور می‌کند

وی با اشاره به نقش برگزاری مراسم یادواره شهدا در ایجاد آرامش در جامعه گفت: حضور در مراسم یادواره شهدا برای دنیا و آخرت انسان باقیات و صالحات است که در روز قیامت دست انسان را خواهد گرفت. فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهید حبیب روحی و دیگر مدافعان حرم را مجاهد فداکار در راه پروردگار دانست و افزود شهید حبیب روحی یک مبارزه مجاهد و فداکار بوده است که در سوریه مجاهدت‌ها کرده و لرزه به تن داعشیان انداخت.

تنگسیری با تأکید بر بازگوکردن فداکاری‌های شهدایی همچون شهید روحی در دفاع از حریم اهل‌بیت (ع) بیان کرد: شجاع، ولایت‌مدار، متدین بودن از جمله ویژگی‌های بارز شهید حبیب روحی است و در روزهایی که باید از حریم امام حسین (ع) و اهل‌بیت دفاع می‌شد شهیدانی امثال حبیب روحی فداکاری کرده و واقعه عاشورا را زنده کردند.

وی با اشاره به جان‌فشانی‌های شهید حبیب روحی در نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: شهید حبیب روحی چهار سال در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در شناسایی ناوهای متخاصم و آمریکایی‌ها ایستادگی کرده و به همراه همسر و فرزندانش در جزیره حضور داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هدف آمریکا از تأسیس داعش نابودی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: شهید حبیب روحی ۳۳ سال عمر بابرکت و جان خود را در راه دفاع از اسلام و اهل‌بیت فدا کرد تا داعش و دشمن وارد خاک جمهوری اسلامی نشود؛ زیرا دشمن برای نابودی ایران برنامه‌ریزی کرده بود.

تنگسیری شهدا را نظاره‌گر اعمال ما دانست و افزود: ما از تیپ فاطمیون شهدای مدافع حرمی داشتیم که توسط داعش سر از تنشان جدا کردند؛ ولی تا آخرین لحظات ذکر یا علی از زبان شهید خارج نمی‌شد، به این منظور باید از خون شهدا دفاع کرده و اجازه جدایی یک متر از خاک این نظام مقدس جمهوری اسلامی را ندهیم.

وی از ساخت شناوری به اسم شهید حبیب روحی خبر داد و گفت: امروز شناوری به اسم شهید روحی در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است که ۳۰۰ کیلومتر برد موشکی دارد و در دوشنبه هفته گذشته و هنگامی که دو ناو آمریکایی قصد وجود به خلیج فارس را داشتند، موشک انداز و شناور حبیب روحی مانع از ورود ناو شده و دستور معرفی را داد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نام‌گذاری ناوهای نیروی دریایی سپاه به اسم شهدای انقلاب اسلامی بیان کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران ناو‌ها و شناورهای خود را به اسم شهدا نام‌گذاری می‌کند؛ چون باید نام آنان تا قیامت ماندگار بوده و به گوش آمریکا برسد.

تنگسیری با بیان اینکه جمهوری اسلامی در حوزه دفاع و امنیت نیاز به بیگانگان نداشته و در روی پای خودمان ایستاده‌ است، تصریح کرد: امروز نظامیان در مقابل دشمن محکم ایستادگی کرده و برای برافراشته ماندن پرچم‌ سه رنگ جمهوری اسلامی از جان خود هم خواهیم گذشت به‌طوری‌که شناور آمریکایی برای ورود به خلیج فارس از مسیری که ما تعیین می‌کنیم عبور کند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات