صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۴۱۵۰۲

سرلشکر صفوی: این فتنه‌ها تمام می‌شود اما بازهم ممکن است سراغمان بیاید، پس نباید بی‌توجه باشیم

سردار سید رحیم صفوی مشاور فرمانده کل قوا در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس به میزبانی دانشگاه جامع امام حسین(ع) طی سخنانی اظهار داشت: ‌در دوران دفاع مقدس ما استان محور‌ بودیم و عراقی ها تجهیزات محور بودند. در آن دوران ارتش عراق از لحاظ تجهیزاتی بر ما برتری داشت اما ما نیز از لحاظ دانش نظامی و قدرت خلاقیت و ابتکار بر دشمن برتری داشتیم.

سرلشکر صفوی: این فتنه‌ها تمام می‌شود اما بازهم ممکن است سراغمان بیاید، پس نباید بی‌توجه باشیم

وی افزود: ما امروز به قدرت پهپادی بالایی رسیده ایم اما پایه گذاری این موضوع در سال 65 و در جریان عملیات کربلای پنج صورت گرفت و در آن زمان هواپیمای بدون سرنشین را در سپاه پاسداران ساخته بودیم. ما از تمام علوم در زمان جنگ استفاده کردیم، از آب و هواشناسی گرفته تا زمین‌شناسی و موارد دیگر.

وی افزود: ساختار اطلاعاتی ما در دوران دفاع مقدس به صورتی که ما می‌دانستیم با چه کسانی در جبهه مقابل طرف هستیم و حتی خصوصیات اخلاقی فرماندهان عراقی را هم می‌دانستیم. ما جزئیات ساختار و تیپ‌های عراق را می‌دانستیم و برتری علمی و فکری نسبت به دشمن داشتیم.

مشاور فرمانده کل قوا با اشاه به حوادث اخیر در کشور تاکید کرد: آیا سپاه پاسداران و بسیج در این جریاناتی که شاهد هستیم نمی‌توانند با علم و آگاهی ماجرا را زودتر جمع کند؟ من مطمئن هستم این جریان به تعبیر مقام معظم رهبری به زودی جمع می‌شود.

سردار صفوی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی در کشور گفت: ما در حوزه اقتصادی مشکلاتی برخوردار هستیم و باید آنها را برطرف‌کنیم. الان هشت میلیون تن کالا در بندرها وجود دارد که باید به دست مردم برسد اما به دلیل برخی مشکلات این اتفاق رخ نمی دهد. ما ضعف‌هایی داریم که در نیروهای مسلح کمتر است اما باید ضعف‌های کشور را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه ما یک ملت قدرتمند هستیم و رهبری خردمند و لایق و شجاع داریم، اظهار کرد: این فتنه‌ها تمام می‌شود اما بازهم ممکن است سراغمان بیاید، پس نباید بی‌توجه باشیم. ما باید مشکلات‌ مردم را حل کنیم و انقلاب اسلامی آمده است که وضعیت مردم را بهتر کند.

 

منبع:‌ تسنیم

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات