صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۴۲۴۸۴

آیت‌الله نوری‌همدانی: "حاج قاسم" در میدان رزم و جهاد محکم گام بر‌می‌داشت

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی‌‌ در دیدار با ‌اعضای ستاد تجلیل و تکریم سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: فرهنگ شهادت و جهاد در راه خداوند در سیره اهل بیت (علیهم السلام) و آیات قرآن بسیار مورد تجمید قرار گرفته ‌و خداوند در قرآن شهدا را زنده و جاودان معرفی کرده است.

آیت‌الله نوری‌همدانی: "حاج قاسم" در میدان رزم و جهاد محکم گام بر‌می‌داشت/ باید ‌بدخواهان را ‌به سزای اعمالشان برسانیم

این مرجع تقلید ‌با اشاره به حدیثی از امام صادق (علیه السلام) یادآور شد‌: کارهای نیک و صالح دارای درجات و رتبه‌هایی هستند اما شهادت با هدف الهی و جهاد در راه خدا بالاترین فضیلت‌ها و برترین مقام و منزلت در نزد خداوند است که برتر از آن مقام و منزلتی نیست. شهادت آرزوی صالحان و نیکوکاران است از این رو امیرمومنان به مالک اشتر می‌فرماید‌ "ای مالک از خداوند خواسته‌ام که مرگ من و تو را شهادت در راه خودش قرار دهد و در اولین دعای صحیفه سجادی درخواست آن حضرت شهادت در راه خداوند است"، از این رو حضرت امام راحل فرمودند "‌شهادت هنر مردان خداست".

وی‌ شهید حاج قاسم سلیمانی را از نخبگان میدان جهاد در زمان کنونی توصیف کرد و ادامه داد:‌ ایشان یک فرد عادی نبود، خداوند این مقام و جایگاه ویژه را به افراد عادی عنایت نمی‌کند بلکه ایشان یک فرد مخلص و از نظر فرهنگ اسلام و اهل بیت (علیهم السلام) در سطح بسیار بالای بودند شهید حاج قاسم سلیمانی از نخبگان و سلحشوران میدان رزم و جهاد در مقابل دشمنان و مستکبران بودند.

‌آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه یادآور شد‌: حاج قاسم سلیمانی یک شهیدی بود که این راه را یافته و پیموده بود، خداوند دل او را با نور ایمان روشن کرده بود از این رو با یقین و اعتقاد راسخ سخن می‌گفت و در این راه با اراده محکم گام بر‌می‌داشت و از مشکلات و سختی‌ها ترس و سستی به خود راه نمی‌داد.

این مرجع تقلید شناساندن افکار و مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی را برای جامعه و به ویژه نسل جوان بسیار ضروری دانست‌ و خاطر‌نشان کرد‌: هر تلاشی در شناساندن کارهای ایشان، مواعظ ایشان، افکار و اندیشه های ایشان صورت گیرد بسیار ارزنده و به‌جاست و ایشان یک الگوی مناسبی برای جامعه کنونی خصوصاً نسل جوان این کشور است.

‌آیت‌الله نوری‌همدانی در ادامه با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست دولت آمریکا اظهار داشت‌: تبری و تولی یکی از ارکان اسلام است بر ما لازم است که دشمنان و بدخواهان را شناخته و در مقابل آنها بایستیم و آنها را به سزای اعمالشان برسانیم. امام راحل این راه را بر روی ما گشود و رهبر معظم هم این راه را می‌پیماید و ما امیدواریم این انقلاب و این نهضت اسلامی منتهی به ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) شود، از این رو نشر و تبلیغ و بیان رشادت های مجاهدانی همچون حاج قاسم سلیمانی کار بسیار ارزنده‌ای است.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات