اقتصادی >>  کارآفرینی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۴۲۵۵۱

در جلسه دیروز شورای عالی کار چه گذشت؟

هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره نتایج جلسه دیروز شورای عالی کار گفت:مقرر شد درجلسه بعدی درباره کمیته دستمزد صحبت شود.اما طبق آیین نامه شورای عالی کار اگرسه عضو از شورا درخواست برگزاری جلسه را بدهند جلسه باید تشکیل شود.با توجه به درخواست کارگران وزیرکار اعلام کرد که این مسئله اولین دستور کار جلسه بعدی شورای عالی کار باشد و چگونگی تعیین مزد بررسی شود.

در جلسه دیروز شورای عالی کار چه گذشت؟/ بررسی تشکیل کمیته مزد در جلسه بعدی

 ابوی با بیان اینکه شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران تصمیم می گیرد گفت:یکی از تأکیدات در جلسه این بود شورای عالی کار است که به عنوان یک نهاد برای تعیین دستمزد کارگران تصمیم گیری می کند,بررسی فعالیت کمیته دستمزد اولین دستورکار نشست بعدی شورای عالی کار است.

 نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: مباحثی از جمله بودجه سال آینده و دیدگاه کلی درباره حقوق و دستمزدها مطرح شد, اما کارگران تذکر دادند که فرآیند دستمزد کارگران از کانال شورای عالی کار است, بنابر این اگر دیگران خارج ازشورا نظر دهند, دچار دوگانگی خواهیم شد, بهتر است که بحث دستمزد در شورای عالی کار با نظراعضا و عمل به ماده 41قانون کار تعیین تکلیف شود.

 ابوی افزود: اصلاح آیین‌نامه ماده 164 قانون کار نیز مورد بررسی قرار گرفت که به انتخاب نمایندگان کارگر و کارفرما و دولت در مرجع هیئت تشخیص ادارات کار اشاره دارد. قرار بود این آیین نامه به روز شود, اما با توجه به اینکه اشکالات بسیاری داشت, وزیرکار و گروه کارگری نظراتی داشتند که مقرر شد, نظرات این دوگروه ارائه شود, سپس آیین نامه به روز شود.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات