اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۴۲۶۸۱

اجرانشدن حساب واحد خزانه یعنی تصرف در اموال عمومی

‌جعفر قادری در خصوص آخرین وضعیت اجرای حساب واحد خزانه در دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: جلسه‌ای در کمیسیون برنامه و بودجه در این خصوص تشکیل شده بود و با توجه به مصوبه‌‌ هیئت دولت، همه دستگاه‌ها مکلف هستند حساب‌های خود را به حساب بانک مرکزی منتقل کنند، بنابراین کمیسیون برنامه و بودجه پیگیر است تا بعضی از دستگاه‌هایی که این کار را انجام نداده‌اند، انتقال حساب‌هایشان انجام شود.

اجرانشدن حساب واحد خزانه یعنی تصرف در اموال عمومی/ ضرورت بررسی موضوع توسط دیوان محاسبات

وی در پاسخ به اینکه بر اساس گزارشات منتشر شده، شرکت‌های تابعه وزارت نفت تا پایان سال 1400 حاضر به اجرای حساب واحد خزانه نشده‌اند و از این‌رو، بانک مرکزی مکلف بوده تا پایان اردیبهشت‌ امسال، حساب‌های آن‌ها را بسته و وجوه را به بانک مرکزی منتقل کند، اما تاکنون این اقدام صورت نگرفته است، گفت: با توجه به اینکه مصوبه مجلس در این خصوص وجود دارد، اما این شرکت‌ها بخشی از حساب‌های خود را از این قانون مسثنی کرده‌اند و اطلاعی ندارم که با چه توجیهی این اجازه به این شرکت‌ها داده شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که بنابر قانون، اگر دستگاهی حساب واحد خزانه را اجرا نکند در حکم تصرف غیرقانونی در اموال عمومی است، آیا تاکنون پرونده‌ای برای متخلفان تشکیل شده است؟ گفت: این موضوعی است که باید در دیوان محاسبات بررسی شود؛ چون نهاد نظارتی مجلس، دیوان محاسبات است و باید بررسی‌های لازم را صورت دهد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات