بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵  ، 
کد خبر : ۳۴۲۵۹۲

مسکو: هدف سفر هالیوودی زلنسکی به واشنگتن، ادامه جنگ نیابتی علیه روسیه است

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا، واشنگتن را به راه انداختن جنگ نیابتی علیه مسکو متهم کرد و گفت همه اظهارات و اعلامیه‌ها که در طول سفر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین به واشنگتن مطرح شد، فقط بیشتر ثابت می‌کند که دولت بایدن به راه‌حل صلح آمیز علاقه‌ای ندارد. 

مسکو: هدف سفر هالیوودی زلنسکی به واشنگتن، ادامه جنگ نیابتی علیه روسیه است

به گزارش راشا تودی، بر اساس متنی که از پاسخ  او به یک خبرنگار چهارشنبه شب (۲۱ دسامبر) توسط سفارت روسیه در واشنگتن منتشر شد، این دیپلمات ارشد روس گفت: سفر به سبک هالیوودی رئیس رژیم کی‌یف به واشنگتن تایید می‌کند که اظهارات مسالمت آمیز دولت (آمریکا) مبنی بر عدم تمایلش برای آغاز رویارویی با روسیه تنها کلمات توخالی است. 

وی افزود واشنگتن همه منابع عظیم، تسلیحات و قابلیت‌های اطلاعاتی خود را روی کی‌یف متمرکز کرده تا ایده دیوانه‌وار شکست روس‌ها در میدان را دنبال کند. 

او به طور خاص به تصمیم آمریکا برای ارائه موشک‌های دفاع هوایی پاتریوت به کی‌یف اشاره کرد و هشدار داد چنین تسلیحاتی و خدمه آن اهداف قانونی ارتش روسیه خواهند بود. آنتونوف همچنین گمانه‌زنی‌های فزاینده درباره تحویل موشک‌های تاکتیکی نظامی ATACMS و پهپادهای تهاجمی دوربرد را محکوم کرد. 

وی افزود: آنچه که اساساً اعلامش با تشویق و لبخند نیش‌دار همراه شد، لزوم ادامه جنگ نیابتی علیه کشور ما بود. تا پیروزی کامل بر ما. 

این دیپلمات روس با بیان این که «مسکو همواره تلاش کرده در تمام سطوح به عقل سلیم متوسل شود»، افزود ارسال تسلیحات مدرن و دوربرد و سایر اقدامات تحریک آمیز از سوی ایالات متحده و متحدانش منجر به تشدید تنش با پیامدهایی می‌شود که حتی تصورش هم غیرممکن است. 

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین که برای اولین بار از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه به کاخ سفید سفر کرده، بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) با جو بایدن همتای آمریکایی خود دیدار کرد. آن‌ها بعد از دیدار پشت درب‌های بسته، در نشست خبری مشترک حاضر شدند و بر تداوم جنگ مشترک علیه روسیه تاکید کردند.

رئیس جمهور اوکراین همچنین طی سخنرانی در کنگره آمریکا، ضمن تکرار اتهام بی‌اساس کمک نظامی ایران به روسیه، از قانونگذاران آمریکایی خواست کمک مالی و تسلیحاتی بیشتری به کی‌یف ارسال کنند.

پیش‌تر، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که واشنگتن برای اولین بار قصد دارد به اوکراینی‌ها سامانه پاتریوت بدهد. مقامات دولت بایدن به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفتند بسته کمک ۱.۸ میلیارد دلاری شامل مهمات هدایت شونده برای جت‌های جنگنده و همچنین سلاح‌های دیگر خواهد بود اما مهم‌تر از همه، آمریکا در پاسخ به درخواست فوری اوکراین برای کمک به دفاع در برابر حملات موشکی و پهپادی روسیه، برای اولین بار به اوکراین پاتریوت خواهد داد.

اخیراً «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به قصد آمریکا برای ارسال سامانه پدافندی پاتریوت به اوکراین گفت همه تسلیحات ارائه‌ شده به اوکراین توسط غرب، یا نابود می‌شود یا مصادره.

سخنگوی کرملین هم هشدار داده ادامه ارسال تسلیحات غربی به اوکراین، به عمیق‌تر شدن درگیری منجر خواهد شد که می‌تواند برای کی‌یف نتیجه عکس داشته باشد. دیمیتری پسکوف گفت: تامین تسلیحات ادامه دارد و دامنه تسلیحات عرضه شده در حال گسترش است. همه این‌ها البته به وخیم‌تر شدن درگیری منجر می‌شود. این دلالت خوبی برای اوکراین ندارد. 

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات