بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۴۱۸۴۵

بایدن و ماکرون درباره ایران گفت‌وگو می‌کنند

یکی از سخنگویان کاخ سفید، روز دوشنبه، اعلام کرد که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در صدد هستند در جریان سفر رئیس جمهور فرانسه به واشنگتن درباره اوکراین، چین و ایران و منطقه ساحل ‌آفریقا گفت‌وگو کنند.

بایدن و ماکرون درباره ایران گفت‌وگو می‌کنند

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، یکی از سخنگویان کاخ سفید اعلام کرد که رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه قصد دارند روز اول دسامبر (پنجشنبه ۱۰ آذر ماه) در ارتباط با طیفی از موضوعات با یکدیگر در واشنگتن بحث و گفت‌وگو کنند و این نشست را فرصتی برای بایدن و ماکرون به منظور هماهنگ‌سازی اقداماتشان در خصوص مهم‌ترین موضوعات بین‌المللی توصیف کرد.

وی ادامه داد که احتمالاً اوکراین از موضوعات کلیدی بحث رؤسای جمهور فرانسه و آمریکا خواهد بود و چین و ایران و منطقه غرب آسیا و همکاری اقتصادی و انرژی میان فرانسه و آمریکا از دیگر موضوعات بحث ماکرون و بایدن است.

ماکرون برای یک سفر پنج روزه از تاریخ ۲۹ نوامبر تا سوم دسامبر (۸ تا ۱۰ آذرماه) در واشنگتن خواهد بود. در هفته‌های اخیر کشورهای غربی به ویژه آمریکا و فرانسه از زمان آغاز اغتشاشات در ایران تلاش کرده‌اند با اعمال تحریم‌‌های جدید، تبلیغات رسانه‌ای و موضع‌گیری‌های تند و غیرمتناسب فضای آشوب در ایران را از طریق تنفس مصنوعی زنده نگاه دارند.

اواسط مهر ماه، اخباری گزارش شد مبنی بر آن که دولت فرانسه در تلاش است با کمک اعضای اتحادیه اروپا و در حمایت از آشوبگران، ایران را تحریم کند.

«کاترین کولونا» وزیر خارجه فرانسه در حمایت از آشوبگران گفت که اتحادیه اروپا به دنبال مسدود کردن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر شماری از مقامات ایرانی است و در جدیدترین تلاش‌های ضدایرانی خود، پارلمان فرانسه قطعنامه‌ای را علیه ایران تصویب کرد.

از طرف دیگر، ایالات متحده نیز به بهانه حمایت از اغتشاشات ایران، تحریم‌هایی را علیه مقام‌های ایرانی وضع کرده است که بخشی از جنگ ترکیبی آمریکا علیه ایران بوده که دامنه آن از زمان اغتشاشات شدت گرفته است.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات