صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵  ، 
کد خبر : ۳۴۲۶۲۸

اتفاقات سال 2023

در این سال بحران انرژی و نحوه مدیریت آن در غرب بسیار مهم خواهد بود. پایه های نظم نوین جهانی علنی تر خواهد شد و افول آمریکا شتاب بیشتری خواهد گرفت.

به اعتقاد برخی از تحلیلگران و صاحب نظران سال جدید میلادی سال بسیار مهمی خواد بود. در این سال بحران انرژی و نحوه مدیریت آن در غرب بسیار مهم خواهد بود. پایه های نظم نوین جهانی علنی تر خواهد شد و افول آمریکا شتاب بیشتری خواهد گرفت.

در سال 2023 ممکن است شرایط در مناطق مختلف از جمله غرب آسیا، جنوب شرق آسیا، شرق اروپا، آمریکال لاتین متفاوت تر از الان باشد. نشریه آمریکایی ده خطر بررگ جهانی در سال 2023 را زوایه دیگر پرداخته است.

  نشریه آمریکایی نوشت: پیش بینی کارشناسان اطلاعاتی ایالات متحده را در مورد خطرات اصلی که بشریت را در سال آینده تهدید می کنداز جمله محتمل ترین خطرات می توان به گسترش گرسنگی جهانی، جنگ ایالات متحده با ایران، فروپاشی سیستم تجارت جهانی، جنگ تکنولوژیک آمریکا و چین و وخامت شدید آب و هوا اشاره کرد. علاوه بر این، خطراتی وجود دارد که پیش بینی آنها دشوار است مانند فوران یک ابر آتشفشان، سقوط یک سیارک غول پیکر، طوفان خورشیدی که می تواند سیستم های قدرت را بشکند، انفجار پرتوهای گامای رادیواکتیو از اعماق فضا. ویروس هایی می توانند باعث ایجاد همه گیری های آینده شوند. اینها بلایایی با احتمال کم، اما با عواقب بسیار جدی هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات