سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹  ، 
کد خبر : ۳۴۲۶۳۲

قادری: ویژه‌خوارانی که دستشان از ارز دولتی کوتاه شده، دولت را تخریب می‌کنند

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست‌های ارزی دولت روحانی اظهار کرد: یکی از ایرادات اساسی تخصیص ارز ترجیحی به واردات کالاهای اساسی در دولت روحانی ایجاد رانت بود.

قادری: ویژه خوارانی که دستشان از ارز دولتی کوتاه شده، دولت را تخریب می‌کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: با توجه به تفاوت قیمت ارز ترجیحی با ارز آزاد، افرادی که می‌توانستند از رانت ارز ترجیحی استفاده کنند، منافع اقتصادی قابل‌توجهی به دست می‌آوردند.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کسانی که در دوره‌های گذشته به این ارز دسترسی داشتند و شرایط دریافت این ارز برای آنها فراهم می‌شد سودهای کلانی را به جیب زدند؛ آنها کالا را با ارز ترجیحی وارد می‌کردند اما این کالا در بازار با ارز آزاد قیمت‌گذاری می‌شد، و مابه‌التفاوت آن را به جیب می‌زدند.
این اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز عنوان داشت: با حذف ارز ترجیحی دیگر رانتی برای واردکننده و استفاده‌کننده از ارز وجود ندارد؛ واردکنندگان کالا را با ارز آزاد خریداری می‌کنند و با ارز آزاد به فروش می‌رسانند و مصرف‌کنندگان مابه‌التفاوت را در قالب یارانه نقدی دریافت می‌کنند.
وی با بیان اینکه بانیان وضع موجود درصدد هستند که دستاوردهای دولت در مبارزه با فساد و رانت را کم‌رنگ جلوه دهند، گفت: حذف ارز ترجیحی، حل مشکلات در رابطه با اخذ مجوزهای کسب‌وکار و حذف امضاهای طلایی با اجرای قانون تسهیل مجوزها، مبارزه دولت با رانت و فساد موجب شده است افرادی که به‌واسطه فساد و رانت به تأمین منافع خود می‌پرداختند، علیه دولت جوسازی کنند.
قادری با بیان اینکه نمی‌توان تلاش و اقدامات مثبت دولت سیزدهم برای مبارزه با فساد و رانت را نادیده گرفت، اظهار داشت:  افرادی که این دستاوردها را تخطئه و تخریب می‌کنند کسانی هستند که از این رانت‌ها بهره می‌بردند و امروز منافع‌شان قطع شده است.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات