صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۴۲۷۹۵

مهر باطل شد بر ارکان فتنه 88

تاریخ گواه این است که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، فتنه‌های بسیاری همچون اختلاف قومیت‌ها، تحریم‌های اقتصادی، جنگ تحمیلی، توطئه‌ گروهک‌ها و ترورها‌ از سوی منافقان به کشور روا داشته شد؛ اما هیچ‌کدام بزرگی فتنه 88 را نداشت. این فتنه شرایط خاصی داشت؛ چرا که دشمن با تمام توانش به صحنه آمد، آمریکا پس از شکست در جنگ سرد و جنگ تحمیلی و ناتوانی در تسلط بر انقلاب اسلامی، به تمام مؤسسه‌های خود فراخوان داد و پروژه‌ای به نام 2020 طراحی شد که سه دهه نقشه عملیاتی را در پس خود داشت.دهه اول این نقشه به سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۸ مربوط می‌شد که فتنه 18 تیر و حادثه کوی دانشگاه طراحی و پنج روز پایتخت به آشوب کشیده شد و در نهایت 23 تیرماه با سخنرانی رهبر معظم انقلاب فتنه پایان یافت و این نقشه شکست خورد. پس ‌از آن، آنها 10 سال منتظر بودند تا شرایط تغییر کند و بسیاری از مسائل فراموش شود و سرانجام فتنه 88 را شکل دادند.

نقش سفارت انگلستان در فتنه 88
تصور دشمن در سال ۱۳۸۸ این بود که شرایط و زمینه برای تحقق نقشه‌ها آماده است و می‌توان کار انقلاب را تمام کرد. دشمن در فتنه 88 با تمام توان و ظرفیت خود، همچون ظرفیت جاسوسی، اطلاعاتی، دیپلماتیک، ارتباطی، رسانه‌ای، فشارهای بیرونی و منابع خود به صحنه آمد. حتی در دادگاه متهمان حوادث سال88 فردی به نام دکتر رسام اقرار کرد که در استخدام سفارت انگلستان بوده و در این مدت 150 نخبه کشور را به این سفارت متصل کرده است و در واقع در این فتنه سفارت انگلستان قرارگاه عملیاتی بود.عوامل اطلاعاتی این سفارتخانه در ستادهای موسوی و کروبی و در کنار این دو نفوذ کرده بودند و حتی تا اطلاعیه سوم و چهارم موسوی را نوشتند و به آمریکا فرار کردند و در کنار آن بی‌بی‌سی فارسی به‌عنوان ظرفیت رسانه‌ای میدان‌دار بود و توئیتر و فیس‌بوک نیز که در آن زمان در آستانه تعطیلی جهت تعمیرات بودند، به دستور هیلاری کلینتون فعال ماندند؛ چراکه از نظر دشمن این رسانه‌ها در افزایش آشوب‌ها کمک‌کننده بود و یکی از ویژگی‌های ممتاز کننده این فتنه در مقایسه با دیگر فتنه‌ها جنگ احزاب بود.

سال ۱۳۸۸ هم ایران، سوریه نشد
حال این سؤال مطرح می‌شود که چرا عده‌ای سعی بر فراموش‌ شدن 9 دی دارند؟در ابتدای جنگ سوریه هفته اول همگان بر این باور بودند که بشار اسد تمام شد و رفت؛ اما این‌گونه نشد. در فتنه 88 نیز تصور دشمن بر این بود که کار انقلاب تمام است؛ اما مانند همیشه یک نکته مهم را محاسبه نکرده ‌بودند و آن، اتکای مردم بر محور دین است. این در حالی است که پس از هشت ماه نبرد مقدس علیه فتنه‌گران، مردم دریافتند که فتنه‌گران پا را از گلیم خود بسیار فراتر گذاشته و علیه مقدسات در روز عاشورای حسینی هتک حرمت کردند؛ از این ‌رو در 9 دی 1388 با پیوندی ناگسستنی مهر باطلی بر تمامی اقدامات و اهداف ‌آنها زدند.

ارتباط عمیق میان مردم و ولایت‌فقیه
در ایام هشت ‌ماهه 22 خرداد تا 9 دی 1388 صحنه‌هایی اتفاق افتاد که بی‌شباهت به وقایع صدر اسلام نبود و اگر چنین حماسه‌ای رخ نمی‌داد، ممکن بود بسیاری از مسائل صدر اسلام تکرار شود. حضور گسترده و بی‌سابقه مردم در آن روز از ارتباطی تنگاتنگ با ولایت‌فقیه حکایت داشت که توانست آرامش را به کشور بازگرداند. به تعبیر ی فتنه و آشوب نیابتی سال ۱۳۸۸ که کارگزار داخلی، مدیریت خارجی و خیال باطل براندازی داشت، به سد محکم مردم خورد و با خیزش عمومی و مردمی سرنگون شد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات