بین الملل >>  سایرحوزه ها >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶  ، 
کد خبر : ۳۴۳۰۵۴

شیخ زکزاکی: مسلمانان مکتب شهید سلیمانی را زنده نگاه دارند

شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه در سومین سالروز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، در گفت‌و‌گو با وب‌سایت عربی خبرگزاری فارس، خواستار استمرار راه این شهید بزرگ شد.

شیخ زکزاکی در گفت‌و‌گو با فارس: مسلمانان مکتب شهید سلیمانی را زنده نگاه دارند

شیخ ابراهیم زکزاکی تأکید کرد که «بر هر مسلمان و آزاده‌خواهی واجب است که راه او را بپیماید و مکتبش را زنده نگاه دارد».

شیخ زکزاکی به جوانان محور مقاومت توصیه کرد و گفت: «جوانان مقاومت باید علیه کشورهای مستکبر باشند زیرا این تنها راه برای نجات مردم و به دست آوردن آزادی است».

 رهبر جنبش اسلامی نیجریه سال گذشته نیز در پیامی سالگرد شهادت فرمانده شهید نیروی قدس سپاه را تسلیت گفته بود.

در پیام سال گذشته آمده بود: «سلام علیکم و رحمت‌الله. انا لله و انا الیه راجعون. یاد سردار قاسم سلیمانی را گرامی می‌دارم، خداوند او را رحمت کند. من نیز علیه تروریسم مبارزه می‌کنم. آن‌ها با قتل قاسم سلیمانی‌ها، واقعیت خودشان را نشان دادند، چون کسی را کشتند که همه عمرش تلاش کرد تا تمام آثار تروریسم در کشورهایی مثل عراق و سوریه را از بین برود».

وی شهید سلیمانی را «یک استراتژیست که همه نقشه‌های دشمنان» به خصوص در سوریه و عراق را نقش بر آب کرد، توصیف کرده بود و در عین حال گفته بود: «نهایتا او در انتهای روز و توسط کسانی که حقیقت تروریست بودن خودشان را اثبات کردند، به شهادت رسید. آن کسانی که وی را به شهادت رساندند، تروریست حقیقی هستند، نه فقط پشتیبان تروریسم، بلکه خودشان اقدام‌کننده به ترور هستند. آن‌ها عملا خودشان را نفی کردند» 

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات