صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۵۱۸۲۹

شیخ زکزاکی وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد

شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه صبح امروز وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) شد.

شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه در دومین سفر خارجی خود پس از پایان حصر خانگی، صبح امروز چهارشنبه ۱۹ مهرماه برای حضور در ایران، دقایقی پیش وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) شد.

شیخ زکزاکی وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد

جمعی از مردم و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران، در مراسمی به استقبال رهبر شیعیان آفریقا رفتند و شیخ زکزاکی با استقبال گرم دانشجویان وارد تهران شد.

این افراد با در دست داشتن عکس شیخ ابراهیم زکزاکی، سردار سلیمانی و آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در فرودگاه امام خمینی(ره) از شیخ زکزاکی استقبال کردند.

شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، با تأثیر از انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی(ره)، به مذهب شیعه مشرف شد و با تأسیس جنبش اسلامی نیجریه، ۳۰۰ مدرسه اسلامی در نیجریه و کشورهای همسایه آن تأسیس کرد. تعداد پیروان اهل بیت(ع) در نیجریه، با تلاش‌های وی به میلیون‌ها تَن رسیده است.

زکزاکی، در جریان حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه بقیة الله(عج) در شهر زاریا در سال ۱۳۹۴ بازداشت و زندانی شد. در این حمله حدود ۲ هزار نفر از شیعیان نیجریه که سه نفر از آنها فرزندان شیخ زکزاکی بودند، به شهادت رسیدند. او و همسرش پس از شش سال حصر خانگی و زندان در ۶ مرداد ۱۴۰۰ از تمام موارد اتهامی تبرئه و آزاد شدند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات