صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۴۳۳۵۲

سرانه بودجه ۱۴۰۲؛ هر ایرانی ماهی ۲ میلیون تومان

سرانه بودجه دولت در سال ۱۴۰۲ برای هر فرد به صورت ماهی تقریبا ۲ میلیون تومان برآورد شده که حدودا ۴۴.۶ درصد بیشتر از سال قبل بوده است.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif اگر جمعیت کشور در سال ۱۴۰۲ را تقریبا ۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم در این صورت سرانه بودجه عمومی افراد در کشور تقریبا برابر با ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای یک سال بوده و این رقم به صورت ماهانه یک میلیون و ۹۵۷ هزار تومان یا به عبارتی تقریبا ۲ میلیون تومان خواهد بود.

* سرانه بودجه دولت در سال ۱۴۰۲ برای هر فرد به صورت ماهی تقریبا ۲ میلیون تومان برآورد شده که حدودا ۴۴.۶ درصد بیشتر از سال قبل بوده است. این تغییرات با احتساب تورم ۴۵ درصدی، ۰.۴ درصد افت سرانه بودجه به صورت واقعی را نشان می‌دهد.

* در همین رابطه تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد کل این رقم در سال جاری برابر با هزار و ۹۸۴ همت بوده است. این رقم به صورت سرانه نشان‌دهنده خدماتی است که دولت به طور ماهیانه در بخش‌های مختلف به هر فرد می‌دهد.

* این رقم طبق محاسبات دولت در سال گذشته، برای یک سال معادل با ۱۶ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و با فرض همین جمعیت ۸۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر، بوده است. در این صورت بودجه ماهانه در نظر گرفته شده برای هر فرد به طور متوسط تقریبا یک میلیون و ۳۵۳ هزار تومان بوده است. به عبارت دیگر در این مدت درحدود ۴۴.۶ درصد به این رقم افزوده شده است.

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات