اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۴۳۳۷۰

جهان برای مدت طولانی به گاز نیاز خواهد داشت

به نقل از وزرای انرژی امارات متحده عربی و قطر تاکید کردند که جهان برای مدت طولانی به گاز طبیعی نیاز خواهد داشت و نیاز به سرمایه گذاری بیشتر برای حفظ امنیت عرضه وجود دارد.

جهان برای مدت طولانی به گاز نیاز خواهد داشت

سعد الکعبی، وزیر انرژی قطر، در جریان کنفرانس جهانی انرژی که امروز شنبه در ابوظبی در حال برگزاری است، گفت: گاز سوخت انتقالی نیست، بلکه سوخت نهایی است و این بی انصافی است که برخی در غرب بگویند که کشورهای آفریقایی نباید نفت و گاز اکتشاف کنند.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی نیز گفت: این گاز برای مدت طولانی در دسترس خواهد بود.

وی افزود: با وجود راه اندازی بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر، نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در گاز به عنوان حامل اساسی انرژی وجود دارد.

قطر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان است. امارات نیز یکی از اعضای تولیدکننده نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است که تلاش می کند تمرکز خود را بر بازار گاز افزایش دهد، زیرا اروپا به دنبال جایگزینی واردات انرژی روسیه پس از کاهش عرضه از زمان اعمال تحریم های غرب علیه مسکو به دلیل بحران اوکراین است.

هفتمین نشست سالانه مجمع جهانی انرژی که توسط شورای آتلانتیک(سال 2023) سازماندهی شده است، به عنوان بخشی از فعالیت‌های هفته پایداری ابوظبی با حضور مقامات حوزه انرژی در جهان و به منظور تدوین دستور کار انرژی برای سال آینده و وضعیت انتقال انرژی جهانی برگزار می‌شود.

خبرگزاری دولتی امارات(وام) نوشت: مجمع جهانی انرژی 2023 به طور خاص بر چالش‌های مدیریت اولویت‌های امنیت انرژی، تلاش‌ها برای حذف انتشار کربن، حمایت از تلاش‌ها برای اقدامات اقلیمی و تعهدات کشورها برای رسیدن به صفر خالص در انتشار کربن تمرکز دارد.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات