صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۴۳۴۴۲

انزوای بی‌سابقه

بررسی وضعیت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، روزهای سختی پیش روی رژیم صهیونیستی است. این وضعیت در موضوعات گوناگون قابل لمس و مشاهده است. از نظر سیاسی، رژیم صهیونیستی با تشکیل بدترین کابیته به شکل بی‌سابقه‌ای به سمت انزواگرایی می‌رود و در عین حال در داخل نیز کدهایی مبنی بر وجود اختلاف شدید بین جریان‌های سیاسی و مردم عادی وجود دارد[...]

بررسی وضعیت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، روزهای سختی پیش روی رژیم صهیونیستی است. این وضعیت در موضوعات گوناگون قابل لمس و مشاهده است. از نظر سیاسی، رژیم صهیونیستی با تشکیل بدترین کابیته به شکل بی‌سابقه‌ای به سمت انزواگرایی می‌رود و در عین حال در داخل نیز کدهایی مبنی بر وجود اختلاف شدید بین جریان‌های سیاسی و مردم عادی وجود دارد. چندی پیش، نخست‌وزیر سابق این رژیم در نامه‌ای به وجود اختلاف در داخل این رژیم اعتراف کرد و خبر نابودی این رژیم را به همگان نوید داد؛ از این رو وضعیت این رژیم را می‌توان به فرد در حال احتضار نسبت داد که شرایط و علایم مرگ به خود گرفته است.

گزارش میدل‌ایست مانیتور: دموکرات‌ها ناراحت از انتخاب نتانیاهو
بسیاری در رژیم صهیونیستی به شدت از نخست‌وزیر جدید و کابینه‌اش عصبانی و نگران هستند. برخی به نشانه اعتراض به خیابان‌ها آمدند و برخی دیگر به دادگاه عالی شکایت کردند. برخی دیگر ترجیح دادند سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند و می‌گویند رویکرد نتانیاهو می‌تواند سبب شود تا حمایت و پشتیبانی مردم کاهش یابد و رژیم صهیونیستی تضعیف شود. با پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات رژیم صهیونیستی، ضربه بزرگی به حزب دموکرات آمریکا وارد شد؛ زیرا علاقه‌مند بودند «یئیر لاپید» بار دیگر برای مقام نخست‌وزیری انتخاب شود. بنابراین، نتیجه انتخابات نشان داد دموکرات‌ها روی اسب بازنده قمار کردند. با وجود این، در حوزه نتیجه سیاسی میان لاپید و بنیامین نتانیاهو تفاوت زیادی وجود ندارد، جز حفظ وجهه‌ای که مدت‌هاست از این رژیم تبلیغ می‌شود. نتانیاهو که پادشاه رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود (پیشتر شش بار نخست‌وزیر بوده)، در آمریکا و جاهای دیگر به دلیل گستاخی و مداخله در امور دیگران منفور است. وی همیشه سعی می‌کند نقش فروشنده‌ای را بازی کند که پول می‌گیرد، اما در ازای آن چیزی نمی‌دهد. چند ماه پیش کابینه لاپید با میانجی‌گری آمریکا با لبنان بر سر مرزهای دریایی برای حل موضوع ذخایر گاز در شرق مدیترانه به توافق دست یافت. در آن زمان نتانیاهو گفت، اگر نخست‌وزیر بود، بدون اعطای چیزی در ازای آن همه چیز را می‌گرفت. وی این توافق‌نامه را نوعی تسلیم در مقابل حزب‌الله دانست و تأکید کرد، اگر نخست‌وزیر شود، توافق جدید با لبنان را کنار می‌گذارد، همان‌گونه که درباره توافق‌نامه اسلو انجام داد. البته این بار رفتار نتانیاهو تنها متوجه فلسطینی‌ها و اعراب نیست. وی کابینه‌ای تشکیل داد که کمتر از یک باند متشکل از جنایتکاران نیست. بسیاری از تحلیلگران، کابینه وی را افراطی‌ترین کابینه راست افراطی در تاریخ رژیم صهیونیستی توصیف می‌کنند. بسیاری در این رژیم به شدت از نتانیاهو و کابینه‌اش عصبانی و نگران هستند. برخی به نشانه اعتراض به خیابان‌ها آمدند و برخی دیگر به دادگاه عالی شکایت کردند. برخی دیگر ترجیح دادند سرزمین‌های اشغالی را ترک کنند و معتقدند نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به رژیمی منفور تبدیل کرده است. آنها تأکید می‌کنند رویکرد نتانیاهو می‌تواند سبب شود تا حمایت و پشتیبانی مردمی کاهش یابد و مشروعیت اسرائیل تضعیف شود. نشریه «تایمز» چاپ رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت: «وقتی تایم نایدز، سفیر آمریکا در اسرائیل در توئیتی تبریک خود را به نتانیاهو و کابینه جدیدش نوشت، از روابط مستحکم میان اسرائیل و آمریکا استقبال کرد، اما برخلاف گذشته بر ارزش‌های مشترک در روابط دو کشور تأکید نکرد. در این پیام نوشته شده، اسرائیل پیشتر حمایت آمریکا را از دست داده و از مدل و ارزش‌های واشنگتن فاصله گرفته است.» نتانیاهو به طور نظام‌مند در حوزه‌های ایدئولوژیک، قضایی، پارلمانی، نظامی، امنیتی، روابط خارجی، اقتصادی و اجتماعی در حال تضعیف رژیم صهیونیستی است و برای اجرای برنامه‌های افراطی خود مجبور شد قانون اساسی را تغییر دهد؛ این ضربه‌ای جدی به مفهوم قانون وارد کرد. کسانی که از رژیم صهیونیستی متنفر هستند، باید آرامش داشته باشند و از تماشای صحنه‌ها لذت ببرند؛ زیرا بنیامین نتانیاهو تمام ستون‌های معبد رژیم صهیونیستی را ویران می‌کند.
وی همان فردی است که چند ماه پیش مدعی شد تنها خودش می‌تواند امنیت رژیم صهیونیستی را در برابر دشمنان داخلی و خارجی تضمین کند؛ اما در واقع همان کسی است که بسیاری از سران اسرائیل هشدار داده‌اند با دامن زدن به اختلافات داخلی و از دست دادن حمایت‌های خارجی، زمینه نابودی و انحطاط اسرائیل را فراهم می‌کند.

نتانیاهو عامل نفرت جهانی و انحطاط رژیم صهیونیستی
با پیروزی بنیامین نتانیاهو در انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی، یکی از افراطی‌ترین کابینه‌های تاریخ این رژیم تشکیل شد. جریان راست افراطی به ریاست «بتصلائل اصموطریچ» و «ایتامار بن گویر» ۱۴ کرسی کسب کرد و نقشی پر رنگ در کسب قدرت مجدد نتانیاهو داشت. نکته کلیدی در کابینه جدید رژیم صهیونیستی واگذاری وزارت امنیت داخلی و وزارت «توسعه نقب و جلیل» به بن‌گویر (سیاست مدار ضد عرب) و تعیین سیاست‌های امنیتی کرانه باختری به دست اصموطریچ بود. واگذاری این پست‌ها به دو چهره افراطی کابینه به معنای افزایش تنش و شکاف عرب‌ـ صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی و حرکت تدریجی جامعه عرب‌های داخل‌ خط سبز، کرانه باختری و نوار غزه به سمت انتفاضه سوم است. اقدام اخیر بن گویر در یورش به مسجدالاقصی و محکومیت بین‌المللی آن نشان‌دهنده ایجاد فرصتی بی‌بدیل برای محور مقاومت در راستای محکومیت حقوقی، رسانه‌ای و اخلاقی کابینه جدید رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی و افکار عمومی جهان است.
«ایتاماربن‌گویر» وزیر فاشیست و تندروی کابینه نتانیاهو با عبور از خط قرمز مسلمانان و جامعه جهانی، حدود یک ربع در محوطه مسجدالاقصی حاضر شد و به حریم این مکان مقدس اهانت کرد.
«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکومیت هتک حرمت مسجدالاقصی به وسیله عضو کابینه نژادپرست رژیم صهیونیستی گفت: «هر گونه هتک حرمت مکان‌های مقدس فلسطین مصداق نقض مقررات بین‌المللی و توهین به ارزش‌ها و مقدسات مسلمانان جهان است و با واکنش ملت‌های مسلمان مواجه خواهد شد.» وی افزود: «بیت‌المقدس یکپارچه، پایتخت همیشگی و ابدی کشور فلسطین است و هرگونه هتک حرمت مکان‌های مقدس فلسطین از جمله مسجدالاقصی مصداق نقض مقررات بین‌المللی و توهین به ارزش‌ها و مقدسات مسلمانان جهان است.» پس از این اقدام تحریک‌آمیز، چین و امارات برای ارجاع موضوع به شورای امنیت سازمان ملل متحد درخواست تشکیل جلسه دادند. آمریکا، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب نیز واکنش‌های مشابهی نشان دادند و این اقدام تحریک‌آمیز وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. محکومیت سراسری تل‌آویو، آن هم در روزهای ابتدایی تشکیل کابینه نتانیاهو نوید موقعیتی جدید برای تل‌آویو در محیط بین‌المللی را می‌دهد. در فضای جدید رسانه‌های وابسته به محور مقاومت با همراهی جریان‌های تجدید نظرطلب در نظام بین‌الملل می‌توانند با هدف قرار دادن روند نژادپرستی و عرب‌ستیزی در سرزمین‌های اشغالی، کابینه نتانیاهو را در سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌های جریان اصلی آپارتاید معرفی کنند. در ماجرای تعرض بن گویر به مسجدالاقصی واکنش دولت‌هایی، همچون پادشاهی سعودی و امارات متحده عربی بسیار تعجب‌برانگیز بود. شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج‌فارس که خود پیش‌قراول عادی‌سازی روابط با رژیم آپارتاید صهیونیستی بودند، با اتخاذ مواضع ریاکارانه تعرض بن گویر به مسجدالاقصی را محکوم کردند. لایحه الحاق کامل کرانه باختری به کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) آن هم در زمانی که ایتامار بن گویر مسئولیت وزارت امنیت داخلی و اصموطریچ امور کرانه باختری را برعهده دارد، نشان‌دهنده بی‌فایده بودن طرح سازمان ملل متحد و طرح اسلو برای توقف تجاوزی‌گری صهیونیست‌هاست. با توجه به اظهارات مقامات راست‌گرا در کابینه «بی بی» به نظر می‌آید هدف غایی آنها تبدیل قدس به پایتختی یهودی برای رژیم صهیونیستی است. در چنین وضعیتی، لازم است امت اسلامی با عبور از دولت‌های محافظه‌کار خود واکنشی جدی در برابر این طرح صهیونیستی نشان دهند و جلوی اشغال کامل نخستین قبله محمدی را بگیرند. بی‌شک، تشدید پاسخ از سوی جهان اسلام می‌تواند همچون سدی محکم در برابر روند عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس عمل کند. طرح الحاق کامل کرانه باختری به رژیم صهیونیستی نه تنها عبور از خط قرمز جهان اسلام، بلکه زیر پا گذاشتن تمامی قوانین و توافقات بین‌المللی از سال ۱۹۴۸ تاکنون است. در محیط بین‌المللی «بیت‌المقدس» شهری بین‌المللی شناخته می‌شود که برای پیروان سه دین ابراهیمی «یهودیت»، «مسیحیت» و «اسلام» تقدس دارد. تداوم تعرض صهیونیست‌ها و حرکت به سمت یهودی‌سازی قدس نه تنها توهینی علیه مسلمانان است؛ بلکه زیر پا گذاشتن حقوق مسیحیان جهان نیز به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات