تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲  ، 
کد خبر : ۳۴۳۷۱۶

افزایش تعداد شهدای اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری به ۹ نفر

نظامیان رژیم صهیونیستی  به اردوگاه جنین یورش بردند و 9 فلسطینی را به شهادت رساندند  و در این حملات تا کنون حداقل 20  فلسطینی  مجروح شدند و حال چهار نفر آنها وخیم است.

افزایش تعداد شهدای اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری به 9 نفر

به گزارش فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که «صائب عصام محمود ازریقی» 24 ساله و « ماجده عبید» و 7 نفر دیگر به شهادت رسیدند.

با شهادت شهدای جنین امروز تعداد شهدای اردوگاه جنین از ابتدای سال جاری تاکنون به 19 نفر رسیده است.

تعدادی از فلسطینیان بستری در بیمارستان اردوگاه جنین بر اثر شلیک گاز اشک آور توسط نظامیان صهیونیست به داخل این بیمارستان دچار حالت خفگی شدند.

برخی منابع فاش کردندکه نظامیان صهیونیست  به دنبال بازداشت  سه تن از اعضای جهاد اسلامی در جنین هستند.

همزمان با درگیری مسلحانه شدید مبارزان مقاومت با اشغالگران رژیم صهیونیستی در اردوگاه جنین، صهیونیست‌ها برق این اردوگاه را قطع کردند. این درحالی است که  تعدادی از تک‌تیراندازان اسرائیلی روی پشت بام برخی خانه‌ها در اردوگاه جنین مستقر شده و به سمت فلسطینیان تیراندازی می‌کنند.

نظامیان اشغالگر صهیونیستی ، با توجه به ادامه درگیری های شدید  در داخل اردوگاه جنین، نیروهای کمکی نظامی زیادی را به سمت اردوگاه جنین فرستادند.

گردان‌های قدس  در همین راستا اعلام کرد که مجاهدین گلوله‌های متوالی  به سمت خودروی نیروهای اشغالگر صهیونیستی شلیک کردند و مستقیماً به آنها اصابت کرده است.

به دنبال جنایت های بی سابقه رژیم صهیونیستی در جنین گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه جلسه‌ای اضطراری برگزار کردند.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای  اعلام  کرد که ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی هرگز نمی تواند اراده ملت فلسطین و نیروهای مقاومت را در هم شکند، نیروهایی که نبرد بزرگ در جنین را رهبری می کنند.

جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین  اعلام کرد که  جنایت اشغالگران رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند و از نیروهای مقاومت خواست تا به مراکز ارتش رژیم صهیونیستی حمله کنند.

گروه‌های فلسطینی در تمامی استان‌های کرانه باختری خواستار اعتصاب عمومی و تعطیلی تمامی مغازه‌ها و بازارها در همبستگی با اردوگاه جنین شده‌اند. همزمان چندین گروه امدادی و پزشکی از نابلس راهی جنین شده‌اند.

شبکه 14 رژیم صهیونیستی فاش کرد که نظامیان  اسرائیلی به دلیل حوادث جاری در اردوگاه جنین  وضعیت آماده‌ باش اعلام کردند.

منابع مختلف اعلام کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از  نگرانی و ترس  پاسخ احتمالی مقاومت غزه به جنایت امروز در اردوگاه جنین، سامانه گنبد آهنین را در مرزهای جنوبی سرزمین‌های اشغالی فعال کرده است.

سرزمین‌های اشغالی طی روزهای اخیر شاهد افزایش شدت خشونت و توسعه دامنه عملیات‌های نظامی صهیونیست‌ها در چند شهر و روستا بوده است. نظامیان صهیونیست در این عملیات‌ها با اعمال خشونت‌های افراطی شماری از شهروندان فلسطینی را به شهادت رسانده یا مجروح کردند و ده‌ها نفر را نیز بازداشت کردند.

مرکز داده‌های فلسطینی «معطی» نیز اعلام کرد که رزمندگان  مقاومت  طی 24 ساعت گذشته 25 مورد عملیات مقاومتی در کرانه باختری و قدس اشغالی علیه نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان صهیونیست انجام داده‌اند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات