سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۴۳۸۴۴

ارتباط موثر سازمان‌های وزارت دفاع برای ایجاد چرخه کامل فناوری فضایی

سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ایران ژئو در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان، در این نمایشگاه اظهارداشت: امروز جهان به سمت فناوری‌های نوین و پیشرفته و راهبردی در حال حرکت است و چشم انداز ما این است که بتوانیم از این فناوری‌های نوین استفاده مطلوب نماییم.

ارتباط موثر سازمان‌های وزارت دفاع برای ایجاد چرخه کامل فناوری فضایی

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص پیشرفت های ایران اسلامی در این حوزه گفت: کشور ما با همت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان متخصص امروز در حوزه فناوری‌های راهبردی گام‌های موثری برداشته است که از جمله آن ها می توان به حوزه ژئوماتیک اشاره کرد.

وی ادامه داد: امروز حوزه ژئوماتیک یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اصلی فناوری‌های فضایی است که در عرصه بین‌المللی روی این موضوع کار ویژه صورت می گیرد. اطلاعات ژئو و داده‌ های مکانی در شرایط کنونی کاربردهای متعددی دارند و شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند امروز از تجهیزات و زیرساخت‌های مطلوب و دانش قابل توجهی در این حوزه برخوردارند و قطعا با کمک و حمایت سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح رونق قابل توجهی را برای این شرکت‌ها در آینده شاهد خواهیم بود.

سردار فرحی در خصوص دستاوردهای سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح در حوزه ژئوماتیک گفت: این سازمان طی چندین سال گذشته در این رابطه روند رو به رشد و صعودی داشته است و توانسته قابلیت های مطلوبی را ایجاد کند که از جمله این فعالیت‌ها می توان به پشتیبانی و حمایت از برگزاری نمایشگاه ایران ژئو اشاره کرد.

وی ادامه داد: بنظر می‌رسد در آینده نزدیک بتوانیم ارتباطات موثری را بین سازمان‌های هوافضا، صاایران و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح جهت تشکیل یک چرخه کاملی از فناوری‌های فضایی ایجاد کنیم.

جانشین وزیر دفاع خاطرنشان کرد: وزارت دفاع در حال حاضر با بیش از 6 هزار و 500 شرکت سازنده در ارتباط است که حدود 1400 شرکت آن را شرکت های دانش بنیان تشکیل می‌دهند. و البته قسمتی از آنها شرکت‌های دانش بنیانی هستند که در حوزه ژئوماتیک کار می‌کنند و در این نمایشگاه نیز حضور دارند. این بخش از شرکت‌های دانش‌بنیان با سازمان جغرافیای نیروهای مسلح در ارتباط هستند و حمایت‌های همه جانبه‌ای را در حوزه توسعه تجهیزات و توسعه فناوری دریافت می‌کنند و البته بهره برداری از خدمات این شرکت‌ها نیز صورت می‌پذیرد.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات