سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰  ، 
کد خبر : ۳۵۴۴۸۹

آمادگی ایران برای اشتراک دستاورد‌های جغرافیایی نیروهای مسلح با سایر کشورها

جانشین وزیر دفاع در مراسم افتتاح سومین نمایشگاه ایران ژئو از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای به اشتراک گذاشتن دستاورد‌های جغرافیایی نیروهای مسلح با سایر کشور‌ها خبر داد.

سومین نمایشگاه بین‌المللی ایران ژئو صبح امروز (شنبه، دوم دی‌ماه) با حضور سردار سید مهدی فرحی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نمایشگاه بین‌المللی تهران افتتاح شد.

آمادگی ایران برای اشتراک دستاورد‌های جغرافیایی نیروهای مسلح با سایر کشورها

سردار فرحی در این مراسم گفت: امروز شاهد تلاش متخصصان ایرانی جهت تبدیل ایده به محصول در حوزه شناخت واقعیت‌های محیط‌مان هستیم. علوم جغرافیایی قدیمی‌ترین دانش برای شناخت و غلبه بر محیط است و دانشمندان زیادی نگاه ویژه‌ای به علوم جغرافیایی داشته‌اند که تأثیراتی شگرفی در ایران و جهان اسلام داشته است.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه امروز علم جغرافیا به عنوان یک علم میان‌رشته‌ای بر سایر حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی اثرگذار است و مهم‌ترین کارکرد جغرافیا حرکت در مسیر توسعه پایدار است، بیان کرد: رقابت‌های جهان آینده بر محوریت علم و فناوری استوار است و ما با وضعیتی اجتناب‌ناپذیر مواجه هستیم و وارد عصر ژئوپلیتیک دیتا شده‌ایم.

وی ادامه داد: رمز توسعه پایدار در جهان امروز در این موضوع علمی نهفته است و ما انتظار داریم که در بستر این رویداد علمی به نتایج کاربردی در همه حوزه‌های مورد نیاز دست یابیم.

سردار فرحی بیان کرد: ترکیب جغرافیا، قدرت و سیاست و تأثیرات این رقابت‌ها بر محیط جغرافیایی بشر ایجاب می‌کند که کشور‌ها به سمت رویکرد‌های هم‌افزا بروند که برپایی چنین نمایشگاهی بیانگر اهمیت این رویکرد است.

وی افزود: سازمان جغرافیایی نیرو‌های مسلح با سابقه یک قرن فعالیت یادآوری افتخارات علمی ایرانیان است. بخش‌های هوافضا، سایبر، الکترونیک صنایع هوایی و دریایی در وزارت دفاع از توسعه چشمگیری برخوردار شده‌اند که نه‌تنها پشتیبانی از نیرو‌های مسلح را ارتقا داده‌اند، بلکه زمینه ارتقای سایر خدمات ملی نیز شده‌اند.

جانشین وزیر دفاع در پایان با بیان اینکه وزارت دفاع با همکاری بخش‌های ملی اقدامات ارزشمندی در حوزه علوم جغرافیایی انجام داده است، خاطرنشان کرد: آنچه در این نمایشگاه مشاهده می‌کنید، محصول ابتکارات جوانانی است که افق توسعه را هدف گرفته‌اند. بنده آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای به اشتراک گذاشتن این دستاورد‌ها با سایر کشور‌ها را اعلام می‌کنم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات