سیاسی >>  مجلس >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۴۳۹۶۲

قالیباف: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و اسلامی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم اساس این انقلاب هستند گفت: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و اسلامی نیست و استقلال آزادی و عدالت اهدافی است که ما به دنبال آن هستیم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس صبح امروز چهارشنبه 12 بهمن در مراسم بزرگداشت دهه فجر ضمن تبریک ایام دهه فجر و ماه مبارک رجب اظهار کرد: به روح پر فتوح همه شهدا، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافعین حرم و سیدالشهدای مدافعین حرم شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای امنیت و همه شهدایی که جان خودشان را تقدیم اسلام و ایران عزیز کردند تا ما در سایه آن امنیت داشته باشیم، درود می‌رستم.

قالیباف: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد و اسلامی نیست

وی افزود: به روح پر فتوح اماممان، امامی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی بر نداشت درود می فرستیم. امامی که در مظلومیت دین و معنویت چه در جهان اسلام و چه سیطره این کره خاکی. این مرد الهی از درون حوزه های علمیه با تکیه بر خداوند بزرگ و تکیه بر مردم عزیز ایران اسلامی و با باور و اراده مستحکمی که داشتند، قیام کردند و پا میدان گذاشتند و اسلام را از کنج حجره ها بیرون آورد و این کشور را از چنگ استبداد آزاد کند.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: عزت امروز مسلمین و احیای مجدد اسلام مدیون امام و شهدا است و در حقیقت امروز در جوار امام و شهدای انقلاب اسلامی اینجا جمع شده ایم و در دوازدهم بهمن برای اینکه با راه امام و شهدا و رهبر انقلاب در جهت خدمتگذاری به مردم بیعت کنیم.

قالیباف با بیان اینکه دهه فجر جشن پیروزی ملت است و باید همه ما شاد باشیم  و به چنین روزی و چنین فرهنگی افتخار کنیم، گفت: سازمان‌هایی هم که در این مسیر کاری برای بزرگداشت انجام می‌دهند در حقیقت برای خادمی مردم است. اساس انقلاب و حرکتی که ما انجام می‌دهیم یک وظیفه و خدمت به مردم است. این انقلاب و جشن مردمی است و اگر کاری می‌کنیم خدمت به مردم است. خدا را شاکریم که اهداف انقلا ب برای ما مشخص است؛ استقلال و آزادی و عدالت اهدافی است که ما به دنبال آن هستیم و برای آن هزینه‌ها داده‌ایم و در این مسیر حرکت کرده‌ایم. باید بتوانیم کارآمد باشیم و حاکمیت دینی را محقق کنیم و به پیش ببریم.

قالیباف با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی بدون حضور مردم هیچ معنایی ندارد، گفت: انقلاب اسلامی بدون حضور مردم اسلامی نیست؛ مردم اساس این انقلاب هستند و مردم هستند که در میدان هستند و احکام دینی را در جامعه دنبال و پیاده‌سازی می‌کنند. یکی از شاخص‌های مهمی که امام (ره) برای انقالب گذاشته بودند، مردمی بودن این انقلاب است. قدرت امروز ما در مقابل دشمنان تکیه بر ابزار نظامی و موشک‌های قدرتمند ما نیست، بدون شک آن‌ها بخشی از قدرت ما  و مایه افتخار ما هستند و مردم در دفاع مقدس تا امروز این قدرت را تولید کنند ولی بدانیم که انقلاب ما در قلب یکایک مردم ماست. اگر قلب مردم همراه انقلاب باشد انقلاب به پیش خواهد رفت.

رئیس مجلس تصریح کرد: امروز مردم ما این مطالبه را دارند که همه اهداف انقلاب را متوازن پیش ببریم. یعنی به همان میزان که توجه به حوزه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی داریم که شاخص‌های انقلاب هستند و امام آن‌ها را تبیین کردند به همان میزان هم به اقتصاد مردم فرهنگ جامعه نگاه کنیم.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات