صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۴۴۷۸۳

استیلای سپاه بر فضا با موشک هایپرسونیک و رادار کاشف ماهواره

سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، روز شنبه گذشته طی سخنانی در اختتامیه جشنواره ملی جهادگران با اشاره به توانمندی های نظامی کشورمان گفت: امروز می‌توانیم ماهواره‌ها را با رادار از زمین رهگیری کنیم و از فاصله هزاران کیلومتر دورتر هر کشتی در حال حرکت را بزنید و بعد می‌توانید نقطه اصابت به کشتی را نیز مشخص کنید تا خدمه کشتی آسیب نبینند.

به گزارش ایرنا، وی همچنین تصریح می کند: روزی ما در کرخه می‌جنگیدیم اما امروز در کنار مدیترانه و دریای سرخ هستیم و دشمن را تجزیه کردیم.

*توانمندی های نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران در پرتو نگاه دانش بنیان و مدبرانه سیستم امنیتی کشور که تحت مدیریت و زعامت ولی فقیه است؛ توانسته به نقطه بازدارندگی برسد و عملا دشمن را از فاز حمله سخت علیه ایران منصرف کند.

چه اینکه امروز آوازه توانمندی ها و دستاوردهای ایران اسلامی در تمام جهان پیچیده و حتی آمریکا نیز طعم این توانمندی ها را از جمله در عین الأسد چشیده است.

در این باره لازم به اشاره است که اگرچه با مشکلات اقتصادی مختلفی مواجه هستیم لکن نباید این حقیقت را از نظر دور داشت که پیشرفت نظامی یک کشور در سایه یک اقتصاد قوی‌بنیاد میسر می شود.

در واقع باید دانست که مشکل اقتصادی در تمام حکومت های جهان و با بسامدهای بیشتر حتی وجود دارد اما این نکته به معنی اضمحلال اقتصادی نیست. همانطور که بروز تب در یک بدن نیز به معنای مرگ نیست.

اقتصادپایه بودن فناوری‌های نظامی و ربط آنها به قوت و میزان ثروت ملی به این دلیل است که اولا این فناوری ها در حیطه فناوری های گران و حتی با قدرت صادراتی هستند فلذا پرداختن به آنها نیازمند یک اقتصاد ثروتمند است، ثانیا پیشرفت نظامی اساسا هنگامی میتواند صورت بگیرد که اقتصاد یک کشور توانمندی لازم برای پشتیبانی از ساخت پهپاد و موشک و هواپیما و ایجاد خط تولید آنها را در مقیاس کلان داشته باشد و ثالثا از آنجا که انگیزه پیشرفت در امورات نظامی؛ عملگری بجا در هنگامه نبرد است پس کشورهای صاحب انگیزه بایستی بتوانند از لجستیک و امکان تداوم تولید محصولات نظامی (در هنگام حضور در نبردهای بلندمدت) نیز برخوردار باشند و این خصیصه نیز جز با برخورداری از ثروت کلان اقتصادی ممکن نیست.

 

منبع: مشرق نیوز

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات