صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۷  ، 
کد خبر : ۳۴۴۸۳۴

آغاز همایش کاروان‌های راهیان با حضور فرمانده‌کل سپاه/

همایش کاروان‌های راهیان نور صبح امروز با حضور سردار سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج، جمعی از فرماندهان سپاه‌های استانی و استانداران کشور در اردوگاه شهیده مریم فرهانیان برگزار شد.

با توجه به اینکه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر یکی از میزبانان اصلی کاروان‌های راهیان نور هستند این نشست در آبادان برگزار شد و در آن ظرفیت‌ها، نیازها و اقدامات انجام‌شده در ارتباط با کاروان‌های راهیان نور مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این مراسم رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: از سال گذشته کاروان‌های راهیان نور را مجدداً فعال کردیم و در سال جاری و تاکنون 300 هزار نفر در اردوهای راهیان نور شرکت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود این عدد به 400 هزار نفر برسد.

سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه "ما در  استان‌ها ستاد‌های هماهنگی راهیان نور را با همکاری فرماندهان مجاهد استانی و همکاران آنها و دیگر متولیان امر برگزار کردیم"، اضافه کرد: هدف از نشست این است که تدابیر مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند و زیرساخت‌های گسترده‌ای که تا کنون در سطح استان‌هایی که در مسیر راهیان نور است سنجیده و تقویت شود، اگرچه برای توسعه نرم‌افزار مؤثر و قوی انقلاب اسلامی باید در این زیرساخت‌ها اقدامات مؤثر دیگری نیز انجام شود.

سلیمانی گفت: نسل جوان ما نیاز به پشتیبانی‌های فکری و نرم‌افزاری دارد که یکی از آنها تحت عنوان راهیان نور در اختیار ماست و باید تلاش کنیم با مجاهدت‌هایی که در استان‌ها اتفاق می‌افتد تدابیر رهبری را در قالب برنامه تنظیم کنیم و در اجرایی کردن آن نیز تلاش و کوشش مضاعف انجام شود.

وی عنوان کرد: تجربه موفقی هم در اعزام کاروان‌های مردمی و خانوادگی راهیان نور در دست اجراست تا بتوانیم این برنامه‌ها را پیش ببریم. استان‌هایی که در این مسئله مؤثر هستند ظرفیت‌های خوبی دارند و زمینه‌های مناسبی نیز برای گسترش این زیرساخت‌ها وجود دارد و امیدواریم با تدابیری که سردار سلامی و همکارانشان داشتند و حمایت کردند تصمیمات خوبی گرفته شود.

 پیش بینی حضور پرشورتر امسال  مردم  در اردوهای راهیان نور

رئیس سازمان بسیج همچنین در حاشیه این همایش، در پاسخ به سوال خبرنگاران امسال راهیان نور سپاه و بسیج  چه برنامه ویژه‌ای دارد و پیش بینی شما از اعزام راهیان نور در اعزامی‌های اخیر چه خواهد بود  اظهار داشت:  راهیان نور به طور معمول در طول سال انجام می‌گیرد ولی در ایام پایانی سال  اسفند ماه وتعطیلات نوروز اوج حرکت های مردمی و حضور کاروان های راهیان نور در سرزمین های دفاع مقدس از جمله استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه،  کردستان و آذربایجان غربی را داریم.

سردار سلیمانی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ راهیان نور در آبادان با حضور مسولان مربوطه گفت: در این ایام  آمادگی ها را کنترل  و بسترها را آماده می کنیم که هم  در یادمان ها، مراکز محل اسکان ها و هم در هماهنگی ها که با دستگاه های خدمت رسان در استان ها با محوریت استانداران محترم و فرمانده هان سپاه استان انجام می گیرید.

وی در ادامه به هدف برگزاری این نشست اشاره کرد گفت: هدف از این نشست که امروز با حضور تمام مسئولان مربوطه و سردارسلامی فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار این بود تا استعدادها بررسی بود و خلع هایی که است برطرف شود. همچنین شرایط مناسب برای حضور کاروان های خانوادگی، جوانان و نوجوانان فراهم شود.

سلیمانی با بیان اینکه امسال بعد از رفع بیماری کرونا تا کنون 300هزار نفر از آحاد مردم در یادمان هاحضور پیدا کردند گفت: پیش‌بینی می شود امسال در ایام نوروز امسال افزایش داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درخصوص شرایط راهیان نور خانوادگی گفت:  راهیان نور خانوادگی از مراکز شهرستان در استان‌ها برنامه ریزی شده است تا از هر شهرستان یک کاروان راهیان  خانوادگی سازماندهی شود؛ مردم از خودروهای شخصی خودشان استفاده می کنند ولی یک سازماندهی دارد از جمله اکیپ های پشتیبانی از قبیل تعمیراتی و سایر ملزوماتی که لازم است همراه آنها می شود تا در طول مسیر اگر به مشکلی برخوردند اکیپ های پشتیبانی خدمت رسانی کنند.

سلیمانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص ظرفیت هایی که مقرر شده در سال آینده افزایش یابد  گفت: اسکان،  توسعه و امکانات یادمان ها و شبکه حمل و نقل است.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات