اقتصادی >>  اقتصادی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۴۴۹۱۶

نرخ ارز مقطعی است و کاهش خواهد یافت

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ قیمت ارز و نرخ سایر محصولات مقطعی است و کاهش خواهد یافت و از این مرحله عبور می کنیم.

علیرضا مهاجر امروز درحاشیه نخستین کنگره ملی مراکز جهاد کشاورزی افزود: اعتقاد ما این است که هم قیمت ارز و هم نرخ سایر محصولات در کشور کاهش خواهد یافت،‌اینها شرایط مقطعی است که از آن عبور می کنیم.

نرخ ارز مقطعی است و کاهش خواهد یافت

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه ذخایر کشور از نظر کالاهای اساسی و نیز محصولاتی مانند گوجه فرنگی، پیاز و سیب زمینی کافی است و هیچگونه محدودیتی از نظر تامین نداریم.

*قیمت پیاز هفته آینده کاهش می‌یابد

مهاجر همچنین از کاهش قیمت پیاز در هفته آینده خبر داد و گفت: رشد قیمت به دلیل صادرات و نیز کاهش کشت امسال به دلیل ارزان بودن پیاز در سال گذشته بود.

وی تاکید کرد که صادرات پیاز به موقع محدود نشده بود اما اکنون با کنترل صادرات این محصول امیدوار هستیم که قیمت هفته آینده کاهشی شود.

*پیش بینی تولید گندم بیش از سال گذشته

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت گندم در مساحت 5 میلیون و 900 هزار هکتار در استانهای کشور انجام شده است، گفت: استانهای شمالی، شمال غرب کشور مانند اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرمانشاه، قزوین با خشکسالی بیشتری نسبت به سالهای گذشته مواجه بودند، مابقی استانها نیز نسبت به سال گذشته میزان بارش مشابه یا حتی بیشتری داشتند.

وی تاکید کرد که باران‌های اردیبهشت بسیار تعیین کننده است و اگر بارش خوبی داشته باشیم قطعا تولید بیشتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت.

*یک میلیون و 300 هزار هکتار گندم تحت کشت قراردای

مهاجر از کشت قراردادی یک میلیون و 300 هزار تن گندم در کشور خبر داد و گفت:‌ امیدوار هستیم که سال آینده با اجرای طرح الگوی کشت وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی همچنین از برنامه افزایش تولید در دیمزارها و اجرای طرحی با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خبر داد و گفت:‌ این طرح در سطح 4 میلیون و 200 هزار هکتار است که 90 درصد آن محقق شده است، تاکید این طرح عمدتا برای خوراک دام و علوفه است.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات