بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۴۴۹۷۴

گروسی: حفظ ارتباط با ایران در بالاترین سطح مهم است

به نوشته خبرگزاری ترند، رافائل گروسی در اجلاس سران گروه تماس جنبش عدم تعهد در باکو به خبرنگاران گفت «حفظ تماس‌ها و گفت‌وگو با ایران در بالاترین سطح برای ما مهم است».

گروسی: حفظ ارتباط با ایران در بالاترین سطح مهم است

طبق این گزارش، وی ضمن این ادعا که «در حال ثبت تغییرات نگران‌کننده در فعالیت‌های هسته‌ای ایران در برخی نقاط هستیم»، افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید برای بررسی وضعیت از نزدیک و رفع تردیدها که اخیراً گسترش یافته، دسترسی مستقیم به این نقاط داشته باشد.

مدیرکل آژانس اتمی افزود: این موضوع همچنین در دیدار با همکاران ایرانی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش فارس، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر جمعه (۱۲ اسفند) وارد تهران می‌شود. طبق این گزارش، «وی در این سفر با مقامات کشورمان ملاقات‌هایی را انجام خواهد داد و مسائل مختلفی نیز در این دیدارها بررسی می‌شود».

پیش‌تر، وبگاه شبکه خبری بلومبرگ ادعا کرد که بازرسان این نهاد بین‌المللی در ایران ذرات اورانیومی که تا ۸۴ درصد غنی‌ شده بود پیدا کرده‌اند.  

یک منبع دیپلماتیک هم به خبرگزاری فرانسه گفته که هدف از دیدار شنبه گروسی با رئیس‌جمهور ایران «آغاز مجدد گفت‌وگوها» با این کشور در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای آن است. این منبع اضافه کرد گروسی قصد دارد «روابط (با تهران) را در عالی‌ترین سطوح از نو آغاز کند».

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود که سه‌شنبه رویترز بخش‌هایی از مفاد آن را منتشر کرد، در اشاره به گزارش ادعایی بلومبرگ گفته بود در حال انجام رایزنی‌هایی با ایران درباره منشأ ذرات اورانیوم ۸۴ درصدی کشف‌شده در تأسیسات هسته‌ای فردو است.

در گزارش آژانس اتمی تصریح شده ایران طی نامه‌ای در روز ۲۰ فوریه درباره وجود ذرات اورانیوم ۸۳.۷ درصدی در فردو گفته که ممکن است «نوساناتی ناخواسته در سطح غنی‌سازی» اتفاق افتاده باشد.

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران ادعاهای بلومبرگ علیه ایران را بخشی از استفاده‌های سیاسی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اعمال فشار بر تهران ارزیابی کرده‌اند.

بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ساعاتی بعد از ادعای بلومبرگ در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره این ادعا اعلام کرد: «مایه تأسف است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد».

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات