بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۴۳۵۷۲

ابراز امیدواری گروسی برای سفر به ایران

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت امیدوار است به ایران سفر کند تا روابط با ایران را بر مبنای اعتماد تنظیم کند.

ابراز امیدواری گروسی برای سفر به ایران

گروسی در پاسخ به سوال مجری برنامه کریستین امان‌پور گفت: «امیدوارم به ایران سفر کنم و روابط را به سمت چیزی که قرار است رابطه‌ای مبتنی بر اعتماد است هدایت کنم. این رابطه در مقطع زمانی فعلی دچار تزلزل شده است.»

مدیر کل آژانس در پاسخ به سوالی در مورد موضع‌گیری‌های اخیر مقام‌های آمریکایی و اتحادیه اروپا که به بهانه وقایع اخیر ایران مذاکره بر سر توافق هسته‌ای را کنار گذاشته‌اند، گفت: «مسئله در اینجا منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای و تضمین این است که برنامه هسته‌ای در ایران برای دستیابی به اهداف صلح‌آمیز باقی بماند. البته فراموش نکنیم که ایران سلاح هسته‌ای ندارد.»

گروسی افزود: «مسائل دیگر مانند حقوق بشر و موارد دیگر جزو وظایف من نیست. البته ما خیلی نگران این موضوع هستیم. (این مسائل) ممکن است مانع دستیابی به یک راه حل سیاسی در (موضوع هسته‌ای) شوند. اما در این روند طولانی مذاکرات هسته‌ای ایران، شرایط مشابه، دشوارتر یا آسان ‌تر را دیده‌ایم. بنابراین، من انتظار دارم که شاهد تعامل بهتری از سوی مقام های ایرانی باشم. چند ماه گذشته دشوار بوده است. ما پاسخ‌های مورد انتظارمان را از ایران دریافت نکرده‌ایم.»

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات