صبح صادق >>  نگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۴۵۰۹۸

خرابکاریی که شرافتمندانه نیست

در حالی که بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان و برخورد قاطعانه با عامل یا عوامل آن، به مطالبه‌ای عمومی در جامعه تبدیل شده، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در تاریخ 10 اسفند وزیر کشور را مأمور ریشه‌یابی و رسیدگی فوری به این موضوع و اطلاع‌رسانی مستند و مستمر برای رفع نگرانی خانواده‌ها در این زمینه کرد[...]
پایگاه بصیرت / حسین چخماقی
در حالی که بررسی علل مسمومیت دانش‌آموزان و برخورد قاطعانه با عامل یا عوامل آن، به مطالبه‌ای عمومی در جامعه تبدیل شده، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در تاریخ 10 اسفند وزیر کشور را مأمور ریشه‌یابی و رسیدگی فوری به این موضوع و اطلاع‌رسانی مستند و مستمر برای رفع نگرانی خانواده‌ها در این زمینه کرد. وزیر کشور نیز بلافاصله در همان روز و پس از برگزاری جلسه مشترک با مسئولان نهادهای امنیتی و انتظامی و مقامات وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش، در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن تکذیب شایعات مربوط به فلج شدن دانش‌آموزان بر اثر مسمومیت، اظهار کرد: «تا امروز فرد یا افرادی در این رابطه دستگیر نشده‌اند؛ ولیکن اقدامات و تحقیقات دستگاه‌های امنیتی در این زمینه در حال انجام است.» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در زمینه کم و کیف این مسمومیت‌ها گفت: «مسمومیت دانش‌آموزان دختر بسیار خفیف بوده و عوارض جدی ایجاد نکرده است.»
مراجع عظام تقلید نیز طی هفته گذشته در جریان دیدارهای جداگانه با فرمانده انتظامی کشور و وزیر آموزش و پرورش، بر ضرورت رسیدگی فوری دستگاه‌های مربوطه به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان تأکید کردند. حضرات آیات جوادی‌آملی، نوری همدانی و سبحانی تأکید کردند که باید با افراد مقصر در این زمینه به صورت جدی برخورد شود.
اما مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر در برخی مدارس شهرهای قم، خراسان شمالی و تهران در حالی اتفاق افتاد که معاندان نظام جمهوری اسلامی از سلطنت‌طلب گرفته تا منافقین و تجزیه‌طلب‌ها، از پاییز امسال و همزمان با اغتشاشات پراکنده در برخی شهرها، به شدت در تلاش بودند تا مدارس و دانشگاه‌های کشور را به تعطیلی بکشانند و در حالی که هنوز هیچ خبر متقنی در خصوص علت مسمومیت‌های دانش‌آموزان از سوی نهادهای مسئول اعلام نشده، اما از نگاه شبکه‌ تلویزیونی سعودی‌اینترنشنال و شبکه سلطنتی انگلیس بی‌بی‌سی فارسی، عامل اصلی و متهم درجه یک این اتفاق، نظام جمهوری اسلامی ایران است. 
به زعم عوامل این شبکه‌ها، حاکمیت مستقر در سرزمین ایران سعی دارد با مسموم کردن دانش‌آموزان دختر، فضای رعب در میان مردم و به ویژه دختران و زنان کشور ایجاد کند و ضمن ترساندن دانش‌آموزان از حضور در مدارس، از نقش‌آفرینی‌های بیشتر دختران و زنان جامعه طی سنوات آتی جلوگیری کند. این متهم‌سازی و استدلالات مضحک و احمقانه در حالی از سوی مجریان و افراد به اصطلاح کارشناس این رسانه‌ها مطرح می‌شود که آمار دختران و زنان باسواد در دوره پهلوی تنها 35 درصد بود و این آمار امروز به 84 درصد رسیده است. از سوی دیگر، تنها 6 درصد دانشجویان پیش از انقلاب را دختران تشکیل می‌دادند، اما پس از انقلاب و در زمان فعلی، این آمار به 60 درصد رسیده است. همین آمار و ارقام، به خوبی میزان ارزش قائل شدن دو نظام حکومتی را برای دختران و زنان یک جامعه نشان می‌دهد.
طنز ماجرا و بیرون زدن دُم خروس در جریان این اتفاقات هم در آنجایی است که ملیجک دست‌نشانده آمریکا «مصی علینژاد» که خود و هم مسلکانش مدعی هستند جمهوری اسلامی از عمد و با برنامه قبلی و با هدف نرفتن دانش‌آموزان دختر به مدارس، اقدام به مسمومیت آنها کرده، خودشان طی فراخوانی عمومی، از دانش‌آموزان می‌خواهند که در روز شنبه 13 اسفند به مدارس نروند و سر کلاس‌های درس حاضر نشوند. در واقع، این دشمنان احمق، با وجود آنکه مدعی بودند نظام مستقر در ایران با هدف تعطیلی مدارس دخترانه و جلوگیری از نقش‌آفرینی آنها در جامعه، اقدام به مسموم کردن دانش‌آموزان می‌کند، اما خودشان هم با صدور فراخوانی از اولیاء دانش‌آموزان خواستند که مانع حضور فرزندان‌شان در مدارس شوند!
از سوی دیگر، در زمان اوج اغتشاشات، عناصر و اکانت‌های معاند در حرکتی سازمان‌یافته به نحوی ترویج و تبلیغ می‌کردند که اغتشاشگران به خرابکاری به زعم آنها شرافتمندانه متوسل شوند! این تروریست‌های کراواتی درصدد بودند با جعل مفاهیم و واژگان در این قالب، اقدامات تروریستی دیکته شده به خود از اتاق فکرهای سرویس‌های جاسوسی را پیاده‌سازی کنند. از همین‌رو، شاید دیر نباشد آن روزی که خبردار شویم، مسموم کردن دانش‌آموزان دختر نیز یکی از حربه‌های تعریف شده معاندان در چارچوب همین خرابکاری‌های شرافتمندانه بوده باشد؛ اقدامی که در استمرار پروژه منحوس دشمنان در زمینه ناامیدسازی مردم به اجرا درآمده است.
تحرکات و اقدامات مشکوک برخی افراد در مقابل مدارس دخترانه طی مدت اخیر نیز نشان می‌دهد، شاهد اجرای سناریویی از پیش طراحی شده در ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان هستیم. طی روزهای گذشته، تصاویری در فضای مجازی از برخورد نامناسب یک مَرد با یک خانم در مقابل مدرسه‌ای در منطقه تهرانسر منتشر شد که متعاقب آن فرد مربوطه در فیلم که اقدام به برخورد خشن با خانم مورد اشاره داشته، دستگیر و به مراجع مربوطه تحویل داده شد؛ اما بخش دیگری از واقعیت این ماجرا که رسانه‌های معاندان اصلاً به آن نپرداختند، آن بود که خانم مورد اشاره در این فیلم که سردمدار شعارهای عجیب و ساختارشکنانه در مقابل مدرسه منطقه تهرانسر بود، مادر هیچ کدام از دانش‌آموزان مدرسه مورد نظر نبود. تصاویر و فیلم‌هایی که از این زن منتشر شد، نشان داد او افزون بر تلاش برای ایجاد راهبندان در مقابل مدرسه، اقدام به فریاد زدن و سر دادن دروغ‌هایی، مانند کشته شدن دانش‌آموزان بر اثر مسمومیت کرده است.
همچنین اظهارنظرهای شتاب‌زده و عجولانه برخی مقامات غربی در ارتباط با مسمومیت‌های مشکوک دانش‌آموزان در برخی مدارس کشور، واکنش مقامات وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت. حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه با انتشار مطلبی در صفحه مجازی خود نوشت: «واکنش مداخله‌آمیز برخی مقامات غربی به موضوع مسمومیت مشکوک دانش‌آموزان عزیز دختر ایرانی، تداوم جنگ ترکیبی دشمن است. دستگاه‌های ذی‌ربط کشور در حال پیگیری جدی و بررسی دقیق ابعاد آن هستند. ملت بزرگ ایران اشک تمساح را به خوبی می‌شناسد!» کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه نیز گفت: «دولت جمهوری اسلامی ایران در پیگیری دلایل و مسببان این رخداد مشکوک، ذره‌ای تردید و تعلل نخواهد کرد، در عین حال واکنش عجولانه، عجیب و نمایشی مقامات برخی کشورها در این رابطه، در استمرار مواضع سیاسی مداخله‌جویانه آنها در ماه‌های اخیر و توأم با اهداف سیاسی ارزیابی شده و نسبت به سوءاستفاده از موضوعات انسانی برای تحقق اهداف سیاسی هشدار می‌دهیم. برخی کشورها که فهرست بلندی از نقض فاحش حقوق بشر ملت ایران را در کارنامه سیاه خود دارند، در موضوعات حقوق بشری در جایگاه متهم هستند، از این‌‌رو مقامات این کشورها بهتر است از اظهارات نمایشی و مداخله‌جویانه در این زمینه دست بردارند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات