صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۴۵۲۶۳

حکیم انقلاب

پایگاه بصیرت / سعید پورملائی هریس

جنگ شناختی بین ایران و غرب و به ویژه رژیم صهیونیستی به پیچیده‌ترین حالت ممکن رسیده است. پس از فتنه شهریور و مهر ماه سال جاری که با هوشیاری مردم شکست خورد و حربه بالا بردن قیمت دلار، شاهد موج جدیدی از تلاش دست‌های پنهان برای ایجاد ناآرامی در افکار عمومی بودیم. آن هم دقیقاً از نقطه‌ای که شاید کمتر به ذهن کسی خطور می‌کرد.
ماجرای مسمومیت دختران دانش‌آموز از آذر ماه سال جاری شروع شد. شایعه‌ای که به سرعت با هماهنگی شبکه مجازی معاند به یکی از مهم‌ترین دستور کارهای ایجاد جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.
با اوج گرفتن مسمومیت‌های سریالی در مدارس دخترانه به تدریج افکار عمومی نسبت به این مسئله حساس شد. در این میان، برخی از جریان‌های مشکوک شروع به متهم کردن جریان‌های مذهبی کردند.
این در حالی بود که اساساً نظام جمهوری اسلامی بیشترین قدم‌ها را برای گسترش تحصیلات تکمیلی، به ویژه در میان دختران برداشته است و هم اکنون 70 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی را دختران و زنان تشکیل می‌دهند؛ نکته‌ای که در بین کشورهای منطقه بی‌نظیر است.
البته در پشت پرده دستگاه‌های امنیتی با تمرکز خاصی در حال ردگیری سرنخ‌های خاص این ماجرا بودند و اتفاقات بعدی نشان داد که این مسئله تا حد زیادی درست است.
در حالی که در پشت پرده دستگاه‌های امنیتی با تمرکز در حال ردگیری سرنخ‌های این ماجرا بودند اما پیچیدگی این ماجرا سبب گسترده‌تر شدن ابهامات در بین افکار عمومی شد.
در میان این تلاطم‌ها، شاید سخنان رهبر معظم انقلاب درباره این ماجرا توانست به اتفاقات جهت‌گیری درستی دهد. سخنان ایشان درباره جنایت خواندن این اتفاق عملاً نادرستی اتهامات برخی را به جریان‌های مذهبی نشان داد. همچنین، ایشان در سخنان خود بر مجازات عاملان و آمران احتمالی تأکید کردند.
اوج این نکته هم تأکید بر این امر بود که عاملان این اتفاق شامل هیچ عفوی نخواهند شد. این سخنان رهبر حکیم انقلاب عملاً جریان را به نفع نظام جمهوری اسلامی برگرداند و اعتماد به نفس سابق را به جامعه بازگرداند.
از سوی دیگر، سبب شد تا دستگاه‌های امنیتی با تمرکز و مراقبت بیشتری به جنگ این ماجرای پیچیده بروند که یکی از ثمرات آن کاهش قابل توجه مدارسی بود که درگیر این ماجرا شدند.
همین نکته نشان می‌دهد، حضور رهبر معظم انقلاب در مقام یک مدیر ارشد در نظام به گذر از بحران‌های سخت تا چه اندازه مؤثر است. همان‌گونه که در دفعات قبل نیز این گونه بوده است. این اتفاق را می‌توان در موارد قبلی، همچون فتنه‌های سال‌های ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸، وقایع سال ۱۳۹۸ و اتفاقات اخیر عنوان کرد و این بار نیز نظام جمهوری اسلامی ایران این اتفاقات را پشت سر خواهد گذاشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات