صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۴۵۴۶۶

قطر روابط تجاری خود با ترکمنستان را توسعه می‌دهد

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با سردار بردی محمداف، رئیس‌جمهور ترکمنستان دیدار کرد.
پایگاه بصیرت / گروه بين‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif العربی الجدید: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با سردار بردی محمداف، رئیس‌جمهور ترکمنستان دیدار کرد. در این دیدار روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف به‌ویژه آموزش، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، تجارت، انرژی، ورزش و امور اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. امیر قطر و رئیس‌جمهور ترکمنستان همچنین به تبادل نظر در مورد مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد توجه دو کشور پرداختند.

* در حضور دو طرف تعدادی موافقت‌نامه و یادداشت تفاهم بین دولت‌های دو کشور که شامل همکاری در زمینه مدیریت بلایای طبیعی، همکاری بین دادستانی قطر و دفتر دادستانی کل ترکمنستان، همکاری در زمینه ورزشی و نیز توافقنامه برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های متقابل بین دو کشور و موافقتنامه معافیت از شرایط روادید برای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک و ویژه و خدمات امضا شد.

* رئیس‌جمهور ترکمنستان از تجار قطری خواست تا در کشورش سرمایه‌گذاری کنند و خاطرنشان کرد: فرصت‌هایی برای شرکت‌های قطری برای مشارکت در پروژه‌های بین‌المللی خط لوله نفت و گاز، پروژه‌های شبکه حمل و نقل و همچنین پروژه‌های صنعت نساجی وجود دارد.

* مهر ماه گذشته نیز هیأتی به سرپرستی بردی نیاز میاتیف، معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان در یک سفر کاری به قطر سفر کرده بود. هیأت ترکمنستانی در دیدار با مقام‌های قطری در خصوص گسترش روابط دوجانبه در زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه گفتگو و بر اهمیت دیدار‌ها در سطوح عالی در جهت ارتقای همکاری‌های دوجانبه سودمند بین دولتی تاکید کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات