صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۴۵۹۰۱

اثبات حضور نیرو‌های ویژه غربی در اوکراین

بیش از یک سال است که مساله حضور نیرو‌های ویژه غربی در اوکراین موضوع گمانه‌زنی‌های بی‌سروصدا بوده است؛ موضوعی که حالا برای اولین بار تایید می‌شود.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif افشای اسناد محرمانه اخیر پنتاگون، وجود نیرو‌های ویژه ناتو در جنگ اوکراین را به اثبات رسانده است. این موضوع بار‌ها از سوی مقامات روسی طی بیش از یکسال اخیر مطرح شد اما مقامات ناتو ازجمله ینس استولتنبرگ دبیر کل این پیمان، چنین ادعایی را تکذیب کرده بودند! در هر حال، ناتو در جنگ اوکراین صرفا به ارسال تسلیحات اکتفا نکرده و به صورت میدانی وارد معادله نبرد شده است!

* بیش از یک سال است که مساله حضور نیرو‌های ویژه غربی در اوکراین موضوع گمانه‌زنی‌های بی‌سروصدا بوده است؛ موضوعی که حالا برای اولین بار تایید می‌شود. وزارت دفاع آمریکا هنوز مشغول کلنجار با پیامد‌های یکی از بزرگترین موارد درز اسناد طبقه‌بندی شده در سال‌های اخیر است. اسناد تازه بیشتر به جنگ در اوکراین مربوط می‌شود.

* این اسناد، که بعضی از آن‌ها مهر «فوق محرمانه» دارد، تصویری دقیق از جنگ از جمله جزئیات بسیار حساس آماده‌سازی اوکراین برای یک ضدحمله در فصل بهار علیه نیرو‌های روسی ترسیم می‌کند.

* این سند حاکیست که بریتانیا از کشور‌هایی است که نیرو‌های ویژه آن در اوکراین حضور دارند. بر اساس این سند، که تاریخ ثبت آن ۲۳ مارس است، بریتانیا با ۵۰ نیرو دارای بزرگترین واحد از این نوع در اوکراین است و پس از آن لتونی (با ۱۷ نفر)، فرانسه (با ۱۵ نفر)، ایالات متحده (با ۱۴ نفر) و هلند (با یک نفر) قرار دارند. در این سند مشخص نشده که این نیرو‌ها در کجا مستقر و مشغول چه نوع فعالیتی هستند. عده این نیرو‌ها ممکن است کم باشد و حتما نوسان خواهد کرد، اما نیرو‌های ویژه براساس ماهیت خود بسیار کارآمدند. مسکو که در ماه‌های اخیر استدلال کرده که تنها با اوکراین طرف نیست و با ناتو نیز می‌جنگد، احتمالا از این اطلاعات استفاده خواهد کرد.

* بدون شک مقامات روسی در قبال افشای این سند، بی‌تفاوت نخواهند ماند. بسیاری از تحلیلگران می‌گویند افشای اسناد پنتاگون، آثار مخربی بر روند میدانی نبرد به ضرر اوکراین خواهد داشت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات