صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۴۵۹۵۰

واکنش‌ها به درگیری‌ها در سودان؛ درخواست از شورای امنیت برای مداخله

همزمان با محکومیت درگیری‌ها در سودان توسط کشورهای کانادا، انگلیس و اتحادیه آفریقا، نمایندگی آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت خواست که اقدام فوری در این زمینه انجام دهد.

 با گذشت حدود یک روز از شروع درگیری‌های مسلحانه بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در این کشور، واکنش‌های جهانی به این تحولات همچنان ادامه دارد.

واکنش‌ها به درگیری‌ها در سودان؛ درخواست از شورای امنیت برای مداخله

وزارت خارجه انگلیس بامداد یکشنبه ضمن محکوم کردن این درگیری‌ها، گفت: «اقدام نظامی به صلح بلندمدت در سودان منجر نمی‌شود، بلکه این امر از طریق مذاکرات صریح محقق خواهد شد».

در این بیانیه آمده است: «زمان آن فرا رسیده است که سران سودان تنش‌ها را کاهش داده و از خون‌ریزی بیشتر جلوگیری کنند. ما خشونت مداوم بین نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع را به شدت محکوم می‌کنیم».

طبق گزارش شبکه «الجزیره»، نمایندگی آمریکا در سازمان ملل نیز اعلام کرد: «ما خواستار اقدام فوری در شورای امنیت برای پایان دادن به خشونت در سودان هستیم».

در ادامه وزارت امور خارجه کانادا نیز با بیان اینکه احزاب سودانی باید به روند سیاسی متعهد شوند و بدون تأخیر یک دولت غیرنظامی تشکیل دهند، اظهار داشت: «ما خواستار پایان دادن به خشونت در سودان هستیم و در کنار مردم در تلاش برای صلح ایستاده‌ایم».

از سوی دیگر یک مقام سازمان ملل خبر داد: «نماینده سازمان ملل و سفیر عربستان سعودی برای پایان دادن به خشونت‌ها در سودان، با [محمد حمدان] حمیدتی و [عبدالفتاح] البرهان در تماس بودند».

به نوشته الجزیره، کاخ ریاست جمهوری مصر بامداد یکشنبه اعلام کرد که «عبدالفتاح السیسی» با «آنتونیو گوترش» صحبت کرده و درباره جدی بودن پیامدهای تحولات بر ثبات سودان هشدار داده است.

همزمان ارتش مصر نیز گفت: «ما از نزدیک آنچه را که در سودان اتفاق می‌افتد، دنبال می‌کنیم و در پی تامین امنیت نیروهای مصری حاضر در این کشور هستیم».

طبق گزارش‌ها، اتحادیه عرب در بیانیه‌ای خبر داد که مصر و عربستان سعودی خواستار تشکیل جلسه فوری در روز یکشنبه در سطح نمایندگان برای گفتگو درباره وضعیت سودان شده‌اند.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا نیز گفت: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا تلاش‌های خود را برای وادار کردن طرف‌های درگیر در سودان به آتش‌بس متحد کند. ما از طرف‌های متخاصم در سودان می‌خواهیم که خون‌ریزی، ویرانی کشور و وحشت غیرنظامیان را متوقف کنند».

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات