صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۴۶۱۴۵

جلالی: روابط ایران و روسیه در حال رسیدن به سطح جدیدی است

 کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با حضور در یونیورسیاد روسی در زبان و ادبیات فارسی که روز قبل در دانشگاه کشورهای آسیایی و آفریقایی در مسکو برگزار شد، گفت:  امروز روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حال رسیدن به سطح جدیدی است.

جلالی: روابط ایران و روسیه در حال رسیدن به سطح جدیدی است

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت، جلالی افزود: ما در حال ورود به حوزه همکاری نزدیک بین دو کشور هستیم، امروز رویکردهای مشابهی برای حل مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی داریم.

سفیر ایران در سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش متخصصان ایرانی و روسیه که به زبان روسی و فارسی صحبت می‌کنند، همسایگی و ظرفیت‌های عظیم دو کشور را پیش‌نیاز توسعه روابط حسنه بین دو کشور دانست.

به‌گفته جلالی از زمان انقلاب اسلامی که پیام اصلی آن برای جامعه استقلال بود، ایران با دولت‌هایی که در امور دیگران دخالت می‌کنند مبارزه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز روسیه به‌نمایندگی از مردم و رهبری خود به همین نتیجه رسیده است، می‌خواهد کشوری قدرتمند، قوی، مستقل با وزن در عرصه بین المللی باشد.

به‌نظر جلالی رویکردهای دو کشور نزدیک است.

یونیورسیاد روسی در زبان و ادبیات فارسی سابقه‌ای 20ساله دارد که در سال 2023 پس از وقفه‌ای پنج‌ساله برای اولین بار برگزار شد.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات