صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۴۶۱۶۹

دردسر بزرگ برای ریشی سوناک

راب در نامه‌ای به نخست‌وزیر بریتانیا که در حساب کاربری او در شبکه توئیتر منتشر شد استعفای خود را اعلام کرد و نوشت همچنان از دولت پشتیبانی می‌کند.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif دولت ریشی سوناک در لندن، پس از بروز اعتصاب‌های گسترده پرستاران و پزشکان، با دردسر بزرگ دیگری مواجه شده که قطعا در آینده سیاسی وی بی‌تاثیر نیست! قائم مقام نخست‌وزیر و وزیر دادگستری بریتانیا در پی تحقیقات مستقل درباره شکایت‌های رسمی علیه او کناره‌گیری کرد. دومینیک راب پیشتر گفته بود اگر اتهام‌های آزار و اذیت که درباره او مطرح شده تائید شود استعفا خواهد داد. این دومین استعفای وزیران دولت سوناک طی پنج ماه اخیر به دلیل اتهام سوءرفتار با همکاران است. نوامبر سال پیش گاوین ویلسون، یکی دیگر از وزیران دولت ریشی سوناک تنها دو هفته پس از حضور در کابینه به دلیل طرح اتهام‌های مشابهی استعفا داده بود.

راب در نامه‌ای به نخست‌وزیر بریتانیا که در حساب کاربری او در شبکه توئیتر منتشر شد استعفای خود را اعلام کرد و نوشت همچنان از دولت پشتیبانی می‌کند. سیاستمدار ۴۹ ساله بریتانیایی در عین حال اتهام‌های مطرح شده علیه خود مبنی بر رفتار متکبرانه و تحقیرآمیز با همکارانش را رد کرده و تاکید می‌کند که رفتارش همواره حرفه‌ای بوده است. پیش از این برخی رسانه‌های بریتانیایی گزارش داده بودند دومینیک راب با همکارانش رفتاری پرخاش‌جویانه و عصبی داشته است. روزنامه "گاردین" می‌گوید راب در دوران فعالیت خود به عنوان وزیر دادگستری "فرهنگ وحشت" را در این وزارت‌خانه گسترش داده است.

روزنامه "مانیتور" هم نوشته در وزارت دادگستری به راب لقب "دستگاه پسماند‌سوز" داده‌اند، زیرا با رفتارش همکاران خود را "می‌سوزاند".

راب در دولت بوریس جانسون پس از کنار گذاشته شدن از وزارت خارجه، همزمان قائم مقام نخست‌وزیر و وزیر دادگستری بود. او که از نزدیکان و متحدان ریشی سوناک به شمار می‌رود در دولت او نیز این دو سمت را بر عهده گرفت. دومینیک راب در دولت ترزا مای وظیفه پیشبرد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را بر عهده داشت و به همین دلیل به عنوان "وزیر برگزیت" شهرت یافته بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات