صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳  ، 
کد خبر : ۳۴۵۸۹۵

بدترین شوک به دولت سوناک

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که وضعیت رشد اقتصادی بریتانیا در سال جاری میلادی از همه اقتصاد‌های بزرگ جهان بدتر خواهد بود.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس نیز به مانند چهار همتای محافظه‌کار خود، به سیاستمداری نامحبوب و بی‌خاصیت در لندن تبدیل شده است. تشدید بحران‌های اقتصادی در انگلیس که با اعتصابات و اعتراضات گسترده صنعتگرایان، پزشکان و کارگران توام شده است جایی برای تنفس وی و همراهانش در خانه شماره ده داونینگ استریت باقی نگذاشته است. برخی تحلیلگران می‌گویند سوناک عملا آخرین ماه‌های حضور خود در قدرت را سپری می‌کند و چاره‌ای جز ترک ساختمان نخست‌وزیری را نخواهد داشت.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که وضعیت رشد اقتصادی بریتانیا در سال جاری میلادی از همه اقتصاد‌های بزرگ جهان بدتر خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی این نهاد بین‌المللی، وضعیت اقتصادی بریتانیا از تمامی ۱۹ عضو دیگر گروه جی‌ ۲۰ بدتر خواهد بود. این بدان معناست که میزان رشد اقتصادی بریتانیا حتی از روسیه که با تحریم‌های سخت‌گیرانه غرب روبه‌روست نیز کمتر خواهد بود. صندوق بین‌المللی پول می‌گوید اقتصاد بریتانیا در سال ۲۰۲۳ حدود سه دهم درصد کوچکتر خواهد شد و در سال آینده نیز رشد یک درصدی خواهد داشت. صندوق بین‌المللی پول همچنین می‌گوید که نظام پولی بین‌المللی، راهی دشوار را در پیش خواهد داشت.

این پیش‌بینی‌های تاریک در پی آن صورت می‌گیرد که دو بانک آمریکایی در ماه گذشته ورشکسته شدند و موسسه عظیم «سوئیس کردیت» توسط یکی از رقبایش بلعیده شد. صندوق بین‌المللی پول پیش از این نیز پیش‌بینی کرده بود که بریتانیا با تجربه رکود اقتصادی در سال جاری میلادی در انتهای فهرست گروه هفت قرار خواهد گرفت.

گروه هفت یا جی هفت، گروهی متشکل از هفت اقتصاد بزرگ جهان است که تسلط بسیاری بر تجارت جهانی و سیستم مالی بین‌المللی دارند. بریتانیا در سال ۲۰۲۲ در جریان بازگشت رشد اقتصادی بعد از همه‌گیری کرونا، در صدر این گروه قرار گرفته بود. در چنین شرایطی، ریشی سوناک و اعضای حزب محافظه‌کار باید خود را برای مواجهه با بحران‌های گسترده‌تر‌ی آماده سازند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات